Egyet értek Veled meg kell próbálni.Csak az a baj,hogy a"régi" időkben a kisebb állomásokon is óriási volt a raktárkészlet/én még oldalt szelepelt Nysa-val kezdtem de még a Ford időszakban is dolgoztam közben 10 évig garázsmesterkedtem is/,de miután beköszöntött a Toyotás időszak ezeket teljesen felszámolták.Ma meg úgy tudom,hogy még az izzó cserét is a megyei műhelyekben csinálják.Azért annyit megteszek,hogy régi "komenyista"kapcsolataimat felhívom és ha valamelyiknek van,akkor össze hozom őket.
Hivatalos nincs, de elfekvőben biztos vannak cuccok, vagy ismernek olyat, aki vitt haza ilyet a Ladájához, stb. De hallottam már régi posta garázsokban porosodó új Barkas blokkokról is és volt egy ismerősöm, aki pont mentőállomásról szerzett motoros szirénát vagy 5-6 éve. Az is csak úgy a "műhely sarkában" volt. Esély mindig, mindenre van, kivéve ha meg sem próbálja az ember. :)
Azt hiszem a mentőknél nem nagyon van esélyed mert annyira régen kivonták ,hogy hivatalos raktár készlet biztosan nincs. Viszont van mentőmúzeum és úgy tudom ott van üzem képes rendszámos Nysa.Lehet hogy hajlandók/ha tudnak/segíteni.
Ez bizony elég nagy ritkaság, szoktam néha nézegetni, egy időben szerettem volna én is ilyet. 4 éve bukkant fel egy pár a vaterán, de az fehér üveggel volt szerelve, és az egyik sérült is volt. Ezek ha jól tudom széria tartozékai voltak a hazánkba importált Nysa 522 S mentőkocsiknak, szóval lehet, hogy érdemes lenne mentőállomásokat megkeresni, hátha van nekik elfekvő készletben ilyesmi.
ezt a sárvédőt én is láttam már de még várok hadd menjem lejjebb az ára..az hogy debreceni vagy attól függ merre mész lengyelbe ..... ha pest fele akkor oda fel tudok menni... de ez majdméga jővő és pénz függvénye. addig nem akarok nekiállni amig minden alkatrésze nincs itt polcon. ha ez 10 év akkro 10 év múlva. enni nem kér a garász nem ázik be.
Ez a pár ezer forintos különbség semmi ahhoz képest, amibe egy teljes felújítás kerül. Én egy alkatrészellátás és árak szempontjából jóval elérhetőbb kocka Wartburgot (353) újítok most fel éppen és sajna mire a végére érek majd, egy millió fölött lesz. És ez csak egy Wartburg, aminek az alkatrészeit 1989-ig gyártották. A Warszawa ettől jóval régebbi bútordarab. :) Nem véletlenül kerülnek a felújított Warszawák is sokba Lengyelországban. 15 ezer zlotytól indulnak felfelé az árak, azaz egy milliótól, de az igazán szépek dupla ennyitől kezdődnek:
Én most februárban és elvileg a nyáron is megyek ki Lengyelországba, szóval ha kell és tudok, akkor szívesen segítek hazahozni ilyesmit. Bár én Debrecen környékén élek, szóval az lehet, hogy túl félreeső neked. Viszont meg lehet kérdezni a Polski Klubos srácokat-lányokat, közülük nagyon sokan járnak ki Lengyelországba, alkatrész-beszerzés ügyben is. Szerintem szívesen elhoznak neked bármit, és még ha be is kell dobni miatta a benzinköltségbe pár ezer forintot, valószínűleg sokkal jobban jársz így is, mint a postázással.
Attól függ, hogy Magyarországon belül hol élsz és hogy a sárvédő, amit kiszemelsz hol van Lengyelországban. A posta elég drága mulatság, tizen akárhányezerért hoztak volna nekem egy jobb első Wartburg sárvédőt doblemezzel együtt. Szóval szerintem a 2 Varsó sárvédő is itt körül lenne. Mondjuk azt bele kell kalkulálni, hogy kockázatos, tehát szállítás közben meg is sérülhet. Illetve azt, hogyha ideér, nagy valószínűséggel nem fognak passzolni a helyükre, hanem sokat kell majd alakítgatni rajtuk. Mondjuk ezt nem személyes tapasztalatból mondom, hanem a lengyel barátaim mesélték. Ilyen játék ez a Warszawa, de az összes többi veterán is tud trükkös lenni persze.
Nem nagyon követem figyelemmel ezeket az árakat, de a barátaim elmondása alapján inkább a meglévőt érdemes javítani, mint újat venni. Kapható ugyanis "viszonylag olcsón" műanyag sárvédő, de az semmire nem való, formátlan és a mérete sem egyezik. Vagy nagy ritkán van gyári, de azokon is sokat kell alakítani és sokszor már azok sem újak, hanem használtak. Ha komolyan érdekel, meg tudom kérdezni az egyik Warszawás ismerőst.
Itt láthatsz néhány eladó darabot, ezek egy jó része az említett műanyag sárvédő:
Nagyon szép Warszawa, sok örömet kívánok hozzá és sok sikert a felújításhoz! :) Vannak lengyel Warszawás ismerőseim, láttam is egy épülő M20-as (régebbi, púpos) Warszawát, amikor Wroclawban voltam. Állítólag elég nehéz ezeket rendbe szedni, mert hiába veszel karosszériaelemeket, mind egyedi, így az újat is alakítani kell, hogy passzoljon. Szóval nagy munka, de megéri. :) Ha eseteg aktuális lesz, majd tudok esetleg segíteni alkatrész-beszerzésben, sok lengyel ismerősöm foglalkozik ilyesmivel. Sőt, az egyik barátom ismer egy olyan szakit (szintén Lengyelországban), aki ezeket az S-21-es és régebbi motorokat olyan szinten be tudja kalibrálni, hogy működés közben nem esik le róluk az élére állított 5 Zloyts érme. :)
Büszkén kijelenthetem ,hogy ma 2014.01.04-én 6 évi pihenéz után ujra ketyegett egy pár percet Warsóm szive....mad visszament a garászba továbbaludnitéli álmát. Szomorúan láttam hogy ez idő alatt senki nem lakatolta ki és fényezte ujra...
Amit keresel, az valószínűleg nem nyza, hanem Nysa. Így egyszerűbben találsz majd eladó példányt. Ez persze erős túlzás, mivel évek óta nincs sehol értelmes állapotban kevő példány. Én is ilyesmit kersek évek óta, de égen-földön nem találtam. Ami felbukkant, az vagy mentő és zárt kisteherautó volt, vagy pedig olyan rossz állapotban volt, hogy nem is érdemes vele foglalkozni. Ezért én úgy döntöttem, hogy majd inkább Lengyelországból hozok be egyet magamnak. Ott még lehet olyat találni, ami viszonylag egyben van. Az itthoni Nysa-állomány nagyon lepusztult, igazából megvétel után egy millió mindegyikre rámegy, hogy nézzen is ki valahogy. És akkor a vegyeshasználatút (tolóajtós például) nem tudod 8 személlyel használni, mert csak a 2 első ülést engedélyezik használni az újabb jogszabályok szerint.
Itt nézz szét ha nysát szeretnél, ez egy lengyel oldal, itt szokott lenni több is: allegro.pl vagy pedig: otomoto.pl
Boldog új évet mindenkinek.Érdeklődnék hogy nem -e tud valaki egy eladó nyza buszt,mivel én sajnos régebben összetörtem az enyémet,de szeretnék egy másikat venni .Ez a busz nekem nagyon tetszett,és szivesen lennék egy ilyen busz tulajdonosa ismét.