A topic a legendás Déli Vasútnak állít emléket!Képek,tárgyi emlékek,járművek,épületek,egykori,és mai utódvonalak,Magyarországon és külföldön.Egyszóval minden.ami Déli Vasút!
A régi tárnoki állomásépület ilyenekből épült. Úgyhogy volt bőven. De nem akartam meggazdagodni, így csak 2 db-ot tettem el emlékbe. De volt olyan, aki utánfutóval szállította.
Röstellem, de csak most találtam rá erre a fórumra. Megosztanék néhány linket, amibe a témában a neten tallózva belebotlottam, hátha valakinek érdekes lehet:
Élt egyszer egy Franz Honner nevű ember, aki azzal töltötte idejét, hogy le-műszakirajzolta az (akkor még nem egykori) Déli Vasút járműveit. A képeit 2012-ben a schienenweg.at fórumon közzétették:
90 %,hogy Kotor-Alsódomború(ma Horvátország)az emeletráépítés előtt.
Ennek az épületnek nincs névtáblája,ún vak(befalazott) körablak van rajta,egyéb részletek pld.a forgalmi irodánál lógó petróleum lámpa is egyforma és az épület mögötti fák is szinte ugyanolyanok a két képen.
A fortepan.hu oldalon a található egy másod,vagy harmad osztályú Déli Vasúti felvételi épület kép.Sajnos névtábla nélkül.Esetleg valakinek van ötlete,hogy melyik állomás lehet?
Balatonboglár.Az első képeslapon az állomás DV I.osztályúra kibővített felvételi épülete,a másodikon egy DV.vonalőrházépület látható a vasútvonal mentén.
Ahogy arról már ebben a korábbi bejegyzésben írtam, a II. világháború végén a visszavonuló németek aláaknázták a (még 1865-ben épített, de többször átalakított és megerősített) rábamolnári vasúti hidat. A robbanás során a híd acélszerkezete és a falazatok több[...] Bővebben!Tovább »
Ahogy arról tavaly már írtam , a zsennyei határban zuhant le egy amerikai repülőgép, ami a molnári vasútállomást támadta. Most amerikai dokumentumok alapján mutatom be a történteket.
A 15. amerikai légierő három repülőszázadának (95., 96., és 97.) 44 db P-38-as[...] Bővebben!Tovább »
Megőrző helyet a püspökmolnári állomáshoz!
Bár már 1961-ben megígérték az illetékesek, hogy kerékpár-megőrző épül a püspökmolnári vasútállomás mellé (erről újságcikk is íródott ), de az épület 1963 novemberére se készült el... Ekkor egy - a fenti címmel[...] Bővebben!Tovább »
Az egykori Sopron Déli pályaudvar területe.A II.Világháború után újjáépült,és a gőzvontatás megszüntetésekor betemetett,a napokban ismét kiásott fordítókorong betonmedencéje.
Hazánk német megszállása (1944. március 19.) után teljes erővel bontakozott ki az amerikai és angol (majd az augusztusi román átállás után a román és a szovjet) légitevékenység a magyarországi közlekedési és ipari célpontok ellen. A Sopron-kanizsai vasútvonal valamennyi[...] Bővebben!Tovább »
Szia Balázs!Nagyon tetszenek az általad feltöltött régi képeslapok és képek.És úgy halottam,hogy nagyon vágod is az adott témát!Kérhetek tőled pár még nekem hiányzó képet?
Ezt az épületet inkább egy oldalszárnnyal kibővített IV.osztályú HÉV épületenek nézem,mivel a középső részén három nyílászáró látható.Azonkívül a középső rész A DV épületekhez képest nagyon előreugrik a szárnyépülethez viszonyítva.
Ágfalva nem Déli Vasúti épület.Ahogy Sopron Déli(átépítés előtt)Lépesfalva-Somfalva,Nagymarton,Rétfalu-Siklósd,Savanyúkút,és Lajtaszentmiklós sem az.Ezeket még az 1847-ben megnyílt Sopron-Bécsújhelyi vasúttársaság építette.Később a vonal üzemét a Déli Vasút vette át.Márcfalava-Fraknónádasd megálló állomássá bővítésekor a vonalon felépítette az egyetlen DV épületet:http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=marc&num=501
Illetve a századforduló elején bővítette Sopron Déli felvételi épületét.Később Ágfalva is emeletráépítést kapott.Sajnos a márcfalvi felvételi épület már nem áll,és az egykori állomást is visszaminősítette újra megállóhellyé az ÖBB.