A topic a legendás Déli Vasútnak állít emléket!Képek,tárgyi emlékek,járművek,épületek,egykori,és mai utódvonalak,Magyarországon és külföldön.Egyszóval minden.ami Déli Vasút!
Balatonboglár.Az első képeslapon az állomás DV I.osztályúra kibővített felvételi épülete,a másodikon egy DV.vonalőrházépület látható a vasútvonal mentén.
Ahogy arról már ebben a korábbi bejegyzésben írtam, a II. világháború végén a visszavonuló németek aláaknázták a (még 1865-ben épített, de többször átalakított és megerősített) rábamolnári vasúti hidat. A robbanás során a híd acélszerkezete és a falazatok több[...] Bővebben!Tovább »
Ahogy arról tavaly már írtam , a zsennyei határban zuhant le egy amerikai repülőgép, ami a molnári vasútállomást támadta. Most amerikai dokumentumok alapján mutatom be a történteket.
A 15. amerikai légierő három repülőszázadának (95., 96., és 97.) 44 db P-38-as[...] Bővebben!Tovább »
Megőrző helyet a püspökmolnári állomáshoz!
Bár már 1961-ben megígérték az illetékesek, hogy kerékpár-megőrző épül a püspökmolnári vasútállomás mellé (erről újságcikk is íródott ), de az épület 1963 novemberére se készült el... Ekkor egy - a fenti címmel[...] Bővebben!Tovább »
Az egykori Sopron Déli pályaudvar területe.A II.Világháború után újjáépült,és a gőzvontatás megszüntetésekor betemetett,a napokban ismét kiásott fordítókorong betonmedencéje.
Hazánk német megszállása (1944. március 19.) után teljes erővel bontakozott ki az amerikai és angol (majd az augusztusi román átállás után a román és a szovjet) légitevékenység a magyarországi közlekedési és ipari célpontok ellen. A Sopron-kanizsai vasútvonal valamennyi[...] Bővebben!Tovább »
Szia Balázs!Nagyon tetszenek az általad feltöltött régi képeslapok és képek.És úgy halottam,hogy nagyon vágod is az adott témát!Kérhetek tőled pár még nekem hiányzó képet?
Ezt az épületet inkább egy oldalszárnnyal kibővített IV.osztályú HÉV épületenek nézem,mivel a középső részén három nyílászáró látható.Azonkívül a középső rész A DV épületekhez képest nagyon előreugrik a szárnyépülethez viszonyítva.
Ágfalva nem Déli Vasúti épület.Ahogy Sopron Déli(átépítés előtt)Lépesfalva-Somfalva,Nagymarton,Rétfalu-Siklósd,Savanyúkút,és Lajtaszentmiklós sem az.Ezeket még az 1847-ben megnyílt Sopron-Bécsújhelyi vasúttársaság építette.Később a vonal üzemét a Déli Vasút vette át.Márcfalava-Fraknónádasd megálló állomássá bővítésekor a vonalon felépítette az egyetlen DV épületet:http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=marc&num=501
Illetve a századforduló elején bővítette Sopron Déli felvételi épületét.Később Ágfalva is emeletráépítést kapott.Sajnos a márcfalvi felvételi épület már nem áll,és az egykori állomást is visszaminősítette újra megállóhellyé az ÖBB.
A községünket érintő vasútvonal létrejöttéről már korábban írtam . A soproni üzleti körök, osztrák-német bankár-csoportok (Rotschild, Sina) és magyar főurak ( Festetics György ) összefogásával létrejött Császári Királyi Szabadalmazott Déli Vaspálya Társaság[...] Bővebben!Tovább »
"A sokféle – pirossal, kékkel, feketével írt – szám pontos jelentését, ill. mértékegységét nem tudom."
Szerintem a kék vonal (vágánytengely) melletti 304, 306, 308-as számok a hektométer szelvények lesznek - hacsak nem más mértékegységet használtak. (Mert régi menetrendekben is sokszor lehet látni "mértföld" szöveget.)
A piros folyamatos vonal a telekhatár lesz, a nullkörök pedig a sarokpontok. A kék vonal fölé (alá) és a szaggatott vonalak elé írt piros számok a hosszirányban mért távolságot jelentik (mivel a számokat nem tudom kiolvasni, ezért nem tudom, mi a 0 pont), a szaggatott piros vonal mellé (a nullkörök közelébe) írtak pedig a tengelyre merőleges méretek (vágánytengelytől mért távolságok. Valószínűleg így tűzték ki / rögzítették az állomási telekhatárok pontjait.
Remélem nem írtam hülyeséget, és tudtam segíteni. (Nem vagyok sem történész, sem írásfejtő, de ami kitűzési terveket egykor csináltam, azoknál az adatokat nagyon hasonlóan kellett megadni - akkor még nem volt GPS-es műszer, meg hasonló marhaságok.)
Szombathely Rendező,Vasvár,(átépítés előtt)és Őrtilos(egykor Légrád)tényleg három kivétel,és szerintem tényleg van alapja a hasonlóságnak.Sajnos erre voinatkozóan semilyen írott anyagot nem találtamÉn is keresem az információkat.Talán az SB vasút bécsi levéltára őriz valami információt ez ügyben is!
Az irodalom a 20,század elejére teszi ezeket a második generációs emeletes épületeket,de szerintem ennél jóval korábban körülbelül az 1870-es évek végén már megvoltak ezek építészeti tervei.
Ahogy Szenttamáson a középkor nyomait láthatjuk , úgy a molnári vasútállomáson egy csipetnyi itt maradt 19. századdal találkozhatunk. Az Osztrák-Magyar Monarchia kora elevenedik meg itt az akkor emelt épületeken. Az alábbi 13+1 kép segítségével ebből szeretnék egy kis[...] Bővebben!Tovább »