Megköszönném, ha lehetőleg a mélcímemre kaphatnék infót arról, hogy be lehet-e jutni a pesthidegkúti iskolába, alsó tagozatos (nem leendő elsős), jelenleg normál általános iskolába járó gyereknek ill. milyenek a kilátások más waldorf iskolából a pesthidegkúti gimnáziumba bejutásra.
a szülők csak azért, hogy játszon még, meg a tesó is ovis stb tömegével tartottak vissza iskolaérett gyerekeket.
Illetve még egy ok: "Kende Anna és Illés Anikó tanulmánya rávilágít, a rugalmas iskolakezdésből a magyar gyakorlatban kései iskolakezdés lett, a szülők késleltetéssel próbálják biztosítani gyermekeik számára a rugalmatlan iskolához való sikeresebb alkalmazkodás esélyét (KendeIllés 2007)."
4797. hsz.-be linkeltem ezt a cikket, G. Gődény Andrea Koósné Sinkó Judit: Játszótársam, mondd, akarsz-e lenni.
ami valljuk meg, nagyon nagy szerencse, mindkét félnek, a tanítónak látni, napról-napra, hogy lesz a picinyke gyerekből hatalmas kamasz, akinek ismeri minden rezdülését :-)
Abban egyetértek, hogy nagyon nagy szükségük van a diákoknak stabilan egy pedagógus jelenlétére, és nekünk pl. megadatott anno, hogy az Ofőnk vitt minket négy évig minden tárgyából (felsőben). Szóval sztem. ha normálisan meg van szervezve a tanári kar munkája, akkor elkerülhető, hogy átjáróház legyen a gyerekek élete az állami iskolában.
Mikor erre nincsenek tekintettel az órarend-készítők, akkor nagy gond lehet a tanári fluktuáció, elismerem.
A waldorfos osztánytanító rendszer elméletben nagyon szép, tetszett nekem is: vigye egy tanító az osztályt 8 évig, a főoktatás az övé 8-10 óráig, utána más tanárok is lehetnek az osztállyal, pl. kézimunka, euritmia stb. órákon. De biztos, hogy ennek nincsenek hátrányai? Ha kialakít a tanító egy (elő)ítéletet a diákról, akkor 8 évig azt fogja követni, és most mindegy, hogy negatív vagy pozitív érzésekről beszélünk. Szerintem legalább 2 ember kell ahhoz, hogy egy nevelő normálisan tudjon viszonyulni a neveltjeihez, kell a visszajelzés, időnként a görbe tükör, amit az ember elé tartanak, ott van pl. az anya-apa+gyerek kapcsolat.
Ki az, aki egymagában is tökéletes? (Isten.)
(Még annyit, hogy az érzelmi magyarázat inkább a Vekerdyé, lsd. a műveiben leírt "érzelmi számtan"-sztorit. Ha jól tudom Steiner azzal indokolta elméletét, hogy az oszt.tanító azt reprezentálja, hogy 1 ember is képes elsajátítani a világ különböző tudományágait.)
És ez utóbbi -a különböző tudományok elsajátítása- sok vita tárgya, kritizálják is ezért a Waldorfot: elvileg magyartanárnak ugyanúgy kell tanítani 8.-ban kémiát, fizikát, mint fizikatanárnak törit, irodalmat. És ezért van, ahol 6. után van, amit átadhat az oszt.tanító szaktanárnak. Ilyen is van.
Sose voltam híve annak, hogy nem iskolaérett gyereket suliba küldjön bárki is. Csak az esztelen visszatartás ellen szóltam többször, amikor a szülők csak azért, hogy játszon még, meg a tesó is ovis stb tömegével tartottak vissza iskolaérett gyerekeket.
Az az igazság, hogy pl. nem vinném bármelyik w oviba a gyerekemet. Pedig tényleg oda akartam, és tényleg oda is vittem. Nagyon örülök, hogy az a két óvónéni az övé, akik. És nem máshol, másikok. Felteszem, hogy a szimpátia, a közös hang megtalálása a suliban is nagyon fontos az osztálytanítóval, és lehet, hogy nem jön létre. Nem hiszem, hogy ne tudnék csalódni...
A W-s tanárok is csak emberek. Lehtnek betegek, eshetnek teherbe (csak a nők), költözhetnek más városba, külföldre stb. A fiam egyik ovistársa ment W suliba, a játszótéren mondta az apukája, hogy a tanító néni terhes. Ilyen is van.
Emlékszem, amikor elsőba ment a fiam arra gondoltam, milyen jó, hogy tanító bácsiuk lesz, tuti nem fog gyes-re menni. Hát azt nem is tette, mégsem vitte végig az osztályt.
Valószínű egy W-s suliban az összes tanár gondolkodása a tanításról, a tanulási tempóról hasonló. Azért mennek oda,mert nem tetszik nekik az állami rendszer. Muzsa, ha tényelg W sulit akarsz a gyereknek, szerintem nem tudsz csalódni az osztálytanítóban.
ami valljuk meg, nagyon nagy szerencse, mindkét félnek, a tanítónak látni, napról-napra, hogy lesz a picinyke gyerekből hatalmas kamasz, akinek ismeri minden rezdülését :-)
De csak egy tanító miatt nem érdemes szomorkodni, még ha szimpatikus is, hogy akkor most nem hozzá megy a gyerkőc, mert sajna egyáltalán nem biztos, hogy aki szept 1-én elsős osztályt indít, az végig is viszi a 4 évet.
Nálunk szintén, az óvónő szerint mosts az van, hogy az óvódavezető saját hatáskörben dönthet, ha egyetértés van a szülővel. A Nevtanos ovipszichológus és a fejlesztő pedagógus is ezt mondta, és nem említették, hogy kéne bármiféle további köröket futni. Aztán később az óvodavezető azt mondta, hogy febr. 8-án lesz végre valami tájékoztató konferencia vagy mi, amin végre megmondják, hogy kinek kötelező menni és kit lehet visszatartani és hogyan, merthogy még mindig nem tudnak az égvilágon semmit sem. Hozzáteszem, azt mondta, hogy a sulikról sem, nem lehet tudni itt az államosítás után, hogy hogy alakulnak a körzetek, lehet-e körzeten kívülit felvenni vagy sem (négy suli van itt a városban, plusz a Waldorf), kötelező-e a körzetesbe menni, ki dönt erről, lehet-e egyáltalán tanárt választani (!!!), megszűnnek-e tényleg a szakok alsóban, úgyhogy tök jó ez most így nagycsoportban, hogy vaktában tapogatózva kell sulit keresgélni. Nekünk is szerintem jobb, ha keresgélünk, nehogy aztán májusban derüljön ki, hogy ja, mégse lehet visszatartani. Én már mindent el tudok képzelni ebben az oktatásügyi káoszban.
Fontos a tanító személye, de ő bármikor elmehet. Tapasztalatból mondom, a fiam nagy gonddal kiválasztott tanítója csak 3,5 hónapot tanította, aztán elment. Igazából ez bárhol előfordulhat.
Az óvónői nemhivatalos jellemzés azóta megvan, ami szerint még nem iskolaérett, és kiderült, hogy február 11-től végre a kerületi nevelési tanácsadó is elkezdheti végezni az iskolaérettségi vizsgálatokat, és előzetesen azt mondta a vezető, aki a gyerekem pszichomókusa is egyben, hogy dőljek hátra, ne izguljak, nem fogják suliba küldeni, és a nemhivatalos jellemzést fogják alapul venni.
Mondjuk mi most úgy tűnik, hátradőlhetünk, mert kap még egy év ovit a kisfiunk, nem kell egyik nyílt napról a másikra rohangálnunk, majd jövőre:) ami persze azt is jelenti, hogy ha netalántán Hidegkútra pályáznánk, akkor nem ő lesz az osztálytanító, mert ő most ősztől lesz...
Komolyan, ti tudjátok követni a híreket, amik arról szólnak, hogy mindenki mehet felsőoktatásba, amit az állam támogat, de mégis ennyi meg annyi hitelt föl kell venni??
Aszittem minden rendben, erre azt mondja Cz. Réka, hogy ő lehet nem megy Szegedre, mert nem biztos, hogy lesz ott államilag finanszírozott hely az olasz szakon. És hogy a panelekben élő szülőknek nincs arra pénze feltétlen, hogy a gyerekeik továbbtanulását finanszírozzák.
Mégha színjeles egy diák, akkor se biztos, hogy felveszik? Legalábbis nem feltétlen oda, ami érdekelné ... Persze, az én évfolyamomon is voltak, akik nem milliomosként végezték az egyetemet, sőt, és az én szüleimnek is sokat kopott azért a körme, hogy járhassak (amiért hálás is vagyok nekik!). De talán ennyire nem volt lemorzsolódás az anyagiak miatt, mint manapság. :/
J. Dávid és Cz. Réka keringőzött is, és az osztálytáncban is benne volt, ami mindkettőjüknél a Gangnam style volt :). Nekem úgy tűnik, a pesti állami iskolában a fejüket csóválják a tanerők komor arccal, a pesthidegkúti Waldorfban megértő, de kissé rémült mosollyal nézik a tanító nénik a produkciót.
A miskolci Rékáéknál nem volt osztálytánc, a keringőben pedig nem mindenki vehetett részt, ő sem. Szépen adja elő a verset, elég hiteles.
20 ezer forintot én biztos nem adnék jelmezért, mondjuk én skót is vagyok.
Az Index érettségizői közül volt, aki több mint 70 ezer forintot költött a szalagavatóra, de olyan is, aki csak 550-et. Gangnam Style-t viszont majdnem mindenki táncolt. Tovább »
Előadássorozat a Rákosmenti Waldorf Általános Iskolában Segítünk megismerni iskolánk mindennapjait, pedagógiáját
2013.01.14. hétfő A Waldorf-iskola mindennapjai
- átmenet az óvodából az iskolába - ritmusok a Waldorf-iskolában - Bothmer gimnasztika
2013.01.28. hétfő Művészeti nevelés és szakórák
- nyelvoktatás - zene - kézimunka - fafaragás - rajz-festés
2013.02.11 hétfő Ünnepek, mesék, euritmia
- a mesék, történetek szerepe az oktatásban - szabadvallás - az évkör ünnepei az iskolában - euritmia
2013.03.04. hétfő Gyakorlati tudnivalók
- beszélgetés az elsős osztálytanítóval - gyakorlati tudnivalók a jelentkezésről - kötetlen beszélgetés végzett diákokkal, waldorf-iskolás szülőkkel
Az előadások 18:00-20:00 óra között zajlanak.
Ez idő alatt a gyermekeknek játszóházat biztosítunk. Bemutatkozik KNEISZ ANDREA, leendő elsős osztálytanító. Komoly érdeklődők számára az előadássorozaton való részvételt feltétlenül javasoljuk. Szeretettel várunk mindenkit!
Rákosmenti Waldorf Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 1163 Budapest (Sashalom), Thököly út 13., (Bejárat az Elemi utcából.) 06-1-405-33-77, 273-09-00 www.waldorfsuli.hu info@waldorfsuli.hu
nehéz kérdés. Jártam több iskolában szülőként, akadtak problémáim az egyébként még mindig jónak mondható iskolával és megoldást kerestem. Hoszzú évek alatt bebizonyosodott, hogy az a lexikális tudáshalmaz, amit a jelenlegi iskolarendszer követel meg a gyerektől, semmit nem jelent. Nem jelent semmiféle mércét, hogy a későbbi, felnőtt életét hogyan fogja élni, mennyire lesz belőle sikeres, boldog, elégedett ember.
Beléptem a waldorf iskola kapuján, részt vettünk több foglalkozáson, megismerkedtünk az euritmiával, bothmerrel, és formarajzzal , ebszélgettünk az ott tanítókkal és egyértelmű volt, hogy szeretnénk, ha a gyerekeink ebben a kiegyensúlyozott, meleg, szeretteli légkörben tanulhatnának.
Mondhatnék számtalan érvet pro és kontra, hogy hogyan és mennyire változtak meg és mennyire, miben más az iskola, akit érdekel, szívesen megosztom vele.
De, azt szeretném itt nyilvánosan leírni, hogy életem legboldogabb és lelkileg legtöbbet adó "iskolai ünnepén" voltam szombaton. Bár, ilyen nincsen is a waldorfban. Adventi bazár, amit a szülők rendeznek, szerveznek, hihetetlen sok munkát, energiát beletéve. Önként, mindenki. Szombaton, valami varázslatos viágba csöppentünk,a mikor bementünk a suliba, nagyon nívós, színvonalas programok, árusok, kedves emberek, barátságos gyerekek. Borzasztóan jó élmény volt.
Én azt mondom, hogy az élet nem az óvoda, az csak egy kis része, és ha ebben a kis részben épp nincs jelen a klasszikus hintaként ismert eszöz - de pl. épp a takaróban hintáztatás, a karban körbepörgetés,
Ha pénzhiány miatt nincs hinta, akkor azért persze nem szabad elkeseredni.
miért dönt úgy valaki, hogy Waldorf, és vajon tényleg annyira beválik-e. Sejtéseim szerint azért ott is az a helyzet, mint más sulik esetén, hogy különben nem jelennének meg aztán más sulikban.
Mivel minden gyerek szereti a meséket, a rajzolást, mozgást, a Waldorfosok nagyon fölkapják a vizet azon az udvariasnak szánt megjegyzésen, hogy van, akinek beválik, de vannak olyanok is, akiknek nem, Vekerdyvel az élen. Abban igazuk van, hogy egy gyerek miért utálna oda járni, ahol sokat tevékenykedhet, nem kell ülni 5-ször 45 percet, sok érdekességet hall, hasznos tárgyakat készít a két kezével: sapkát köt, kertészkedik, salátáskanalat farag?
De azért egy Waldorfba járó gyereknek is megvan a saját véleménye: olyat már láttam, hogy egyikük-másikuk nem jött ki jól az óvónővel, részben annak szigorú elvei miatt. Olyan is van a suliban, hogy a diákok nem szeretnek euritmiára járni. A hagyományos suliban sikeres intellektuel gyereknek itt több kudarca lehet, ha kevésbé tehetséges az énekben/kézimunkában/sportban.
Aztán az ünnepek: várják a Karácsonyt a Waldorf-oviban is, de nincs pl. karácsonyfa, hanem fenyőág-spirál. Ezek árnyalatnyi különbségek, és nem zavarják a gyerekeket, de lehetnek félreértések bennük ezmiatt.