A topic a legendás Déli Vasútnak állít emléket!Képek,tárgyi emlékek,járművek,épületek,egykori,és mai utódvonalak,Magyarországon és külföldön.Egyszóval minden.ami Déli Vasút!
Azért legyünk őszinték: a régi tárnoki állomás ebben a formában nem volt egy szép látvány. Az új épület sokkal jobban néz ki. A kérdés az, hogy meddig, a sok primtív állat miennyi idő alatt teszi tönkre, fest rá graffitit?
Viszont a dolog másik oldala, hogy egy szépen felújított régi állomásépületnek is megvan a maga kelemes hangulata, sőt, a múltat nem szabad végképp eltörölni. De konkrétan Tárnok esetében erre nem lett volna mód. Az állomás vágányhálózatának bővítése, aluljárós peronok építése nem tette lehetővé a régi épület meghagyását. Arra meg remélem senki nem gondol komolyan, hogy a régi épület megtartásáért a másik oldal felé kellett volna területet szerezni sok pénzért, lakóházakat bontani, az állomás geometriáját elrontani, stb.
Jártam arra,és semmi különöset nem találtam az új épületben!A régi mára már elbontott épületek,pedig a régi Buda-Kanizsa vonal hangulatát idézték.Sajnos Budapest környékén egy sem maradt belőlük.Pedig egykor nagyon sok ilyen épület állt a vonalon:Albertfalva,Nagytétény,Tárnok,Martonvásár,Kápolnásnyék,Velence,hogy csak a javát említsem.És úgy halottam tervezik a régi Dinnyés állomás felvételi épületének bontását is sajnos!
Az 5-ös, 15-ös,17-es vasútvonalakon,és a 60-as vonal egykori DV részén szerencsére sokkal jobb a helyzet,bár sok épületre ott is ráférne egy alapos felújítás!
"....Sajnos látom megkezdték a tárnoki épület bontását,ez szomorú dolog!A mögötte álló rémség netán az új felvételi épület?..."
Az a "mögötte álló rémség" az utóbbi évtizedekben a legjobb, ami a vasút és az építészet kapcsolatában történt ebben az országban. Ez egy kurva jó ház!
Az állomás régi biztosító berendezésének pontos típusát sajnos nem ismerem,de az biztos,hogy a többi Déli Vasúti középállomáshoz hasonlóan egyállítóközpontos vonóvezetékes biztosító berendezésről beszélhetünk,erre utal a régi képeken,a felvételi épület mellett látható jelző,és váltóállító házikó.
Egy kis infóra lenne szükségem.Meg tudja e mondani valaki,hogy Balatonfenyves állomáson milyen biztosítóberendezés+ jelzők voltak a háború előtt-,után.A mostanit az tudom,de at akkoti érdekelne.Ha van akkori fotó azt nagyon megköszönném.
Szelvénykő az egykori állomásnál a Szombathely-Nagykanizsa vasútvonal mellett.Az állomás eredeti szelvényszámával azonban nem egyezik,mert Oszkó állomás 1976-ban történt megszüntetésével a vasútvonal lerövidült!
Az acsádi tábla egy soproni vasúti gyűjteménybe került.A büki átkerült a felvételi épület melletti lapostetős épületrészre,ma is világít,használatben van.A nagycenki,és lövői még mindig az épületekben porosodik leszerelve!Sopron Déli,Szombathely,és Kápölnásnyék feliratának sorsát sajnos nem ismerem!
Wampersdorf állomás.Új épület,azonban idézi a régi Déli Vasúti épületek formáját.Tanulhatnánk mi is tőlük,mielőtt mindenféle rémségeket építünk a régi épületeink helyett!