Keresés

Részletes keresés

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 233

Szomorúan olvasom!Szégyen ami ebben az országban megy!

Előzmény: geletajani (232)
geletajani Creative Commons License 2012.09.19 0 0 232

Előre is köszi: Légyszi, fotózzátok az épületeket (váltóállító őrhelyekeket, több irányból, utca felől is)! Belső infó alaján (engedély nélkül) bontják a déli vasút Albertfalva és Nagytétény állomásait.

Central 01 Creative Commons License 2012.08.18 0 0 231

 

Régi Osztrák Déli Vasúti képeslap.

alkotasu Creative Commons License 2012.06.02 0 0 230

Téglások topikjában azt írták, hogy több budapesti helyszínről származnak még ilyen téglák.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=118358701&t=9096635

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=118382657&t=9096635

 

Ebből arra következtetek, hogy valymelyik pesti téglagyárból, központilag szerezhették be az anyagot.

 

(A kép "régi", akkor készítettem, amikor bontották az épületet, csak a múltkor jutott eszembe a gép mellett, hogy fel is töltsem ide.)

Előzmény: Central 01 (229)
Central 01 Creative Commons License 2012.05.31 0 0 229

Egyre érdekesebb tárgyi emlékeket találsz!Vajon a társaság többi épülete is ilyen téglából épült?

Előzmény: alkotasu (228)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.30 0 0 228

Akkor még egy emlék a régi tárnoki állomásépületről:

 

 

A falazat ilyen téglákból, és sóskúti mészkőből állt. Érdekes a címer, sokfélét láttam már, de dávidcsillagosat még nem. Érdekes lenne tudni, hogy valami központi beszerzésű építőanyag volt, vagy helyi. Bár tárnoki téglagyárról nem tudok, mert akkor annak lenne valami emléke, mondjuk egy bányagödör formájában.

Central 01 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 227

Igen Pragerhof felvételi épülete,és facsarnoka egy egyedi alkotás,nem biztos,hogy a legszerencsésebbek közé tartozott!Azért említést érdemel,hogy maga a felvételi épület szépen felújítva ma is áll a mai Szlovénia területén .Azért annyiban kiegészítenélek,hogy Budapest-Déli,Székesfehérvár,és Nagykanizsa felvételi épülete mellett,még két ugyanolyan városi épületet is emeltek Carl Schlimp tervei alapján,ezek:Zágráb-Déli(ma Zágráb-Nyugati)és Sisek felvételi épületei.Ezek a mai Horvátország területén szépen felújítva ma is állnak!Igaz a vonatfogadó facsarnokot már mindenhol elbontották.Budapest-Déli megduplázott felvételi épülete a II.világháborúban súlyosan megsérült,Székesfehérváré elpusztult,a nagykanizsai épületet pedig átépítették,kibővítették!

Előzmény: alkotasu (226)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.21 0 0 226

Azért érdekes ez a fa csarnok. Amíg átsétált a koma a váróteremből a peronra, a zuhogó esőben bőrig tudott ázni... Mind a Déliben, mind Fehérváron, mind Nagykanizsán össze tudták építeni a felvételi épületet a tetővel.

Előzmény: Central 01 (222)
Central 01 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 225

Fiatalabbak biztos,hogy nem tudják az biztos!A régi képekkel,tervrajzokkal meg az a baj,hogy mivel Déli Vasútról beszélünk nagyon hiányosan maradtak fenn kapcsolódó dokumentumok!Mégpedig azért,mert a Déli Vasút levéltára a II.világháborúban a főváros ostromakor leégett,ezzel örökre megsemmisültek a magyarországi vonalak,és állomások képeinek,dokumentumainak nagy része.A  bécsi Osztrák levéltár meg nem biztos,hogy megőrizte a Magyar terület dokumentumait.Esetleg ami megmaradt az a MÁV levéltárában,hiányosan megtalálható!Persze háború utáni dokumentumok már sokkal nagyobb mennyiségben rendelkezésre állnak.De ha ez az építmény eredeti,akkor ezzel nem jutunk előbbre!

Előzmény: alkotasu (224)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.18 0 0 224

Ezzel két baj van: érdemben senkit nem ismerek, pláne nem a '80 fölöttieket.

A fiatalabb generáció pedig szerintem nem emlékezhet rá: Az előző felújítás (helyben csere) 1989-ben volt, az azt megelőző pedig (és Érd-elág-Tárnok építése) tudomásom szerint '58 körül. Tehát addig visszanézve semmi nem volt már ott. Tehát '58-ig visszamenve biztos vágány volt ezen a helyen, de valószínűleg még régebben is, mert a raktári és rakodó vágány még ezen túl volt, a raktár nem mai darab volt. Kérdés, hogy egyáltalán mikor takarították el azt az építményt, aminek a nyoma látszik. Szerintem csak valami régi fénykép, vagy régi terv adhat választ. Az elhelyezkedés alapján nem lepődnék azon sem, ha az valami eredeti létesítmény lenne.

Előzmény: Central 01 (221)
Central 01 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 223

 

Ljubljana főpályaudvar.

Central 01 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 222

 

Pragerhof állomás,a vonatfogadó facsarnokkal.

Central 01 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 221

Értem!Csak van olyan,még élő ember aki emlékezhet rá!

Előzmény: alkotasu (220)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.17 0 0 220

Fogalmam sincs, mi volt korábban Tárnokon. Nem vagyok bennszülött, csak amolyan gyüttment... :-)

A vasúti érdeklődésem és az átépítés kapcsán keveredtem az állomásra.

Előzmény: Central 01 (219)
Central 01 Creative Commons License 2012.05.17 0 0 219

Hogy ezt meg tudjuk mondani kellene az állomásról egy régi térkép.Tudomásom szerint a Déli Vasút nem épített kör alaprajzú víztornyokat csak ún.szabvány vízházakat.De előfordulhat,hogy az említett épület már később épült?Azt tudod,hogy Tárnokon volt e a gőzmozdonyok részére vízvételezési lehetőség annak idején?Mert ha nem akkor a víztorony lehetőségét kizárhatjuk!

Előzmény: alkotasu (218)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.16 0 0 218

A tárnoki állomáson előkerült valamilyen kör alakú műtárgynak az alapja:

 

 

Fordító korongnak kicsi, talán valamiféle víztorony lehetett?

Balázs177 Creative Commons License 2012.05.05 0 0 217

A Sztrogoff filmsorozat első részében látható az acsádi jelenet,a másik a filmben szereplő vasútállomás Sopron Déli pu.

Balázs177 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 216

Itt találsz képeket róla,régit,újabbat egyaránt:http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=acsd#hozz

Előzmény: alkotasu (215)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.04 0 0 215

Ma hogy néz ki ez az állomásépület?

Előzmény: Balázs177 (214)
Balázs177 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 214

Igen,Acsád a volt DV állomások közül az a vasútállomás volt amely a felvételi épület 1985-ben megkezdett átépítéséig szinte változatlanul maradt fenn.Sajnos az átépítés nem tett jót sem magának az épületnek,sem a környezetének.Emlékszem,hogy a felvételi épületet annyira visszabontották,hogy csak a falai álltak.Az új födém pedig már teljesen új technológiával épült.Sokkal alacsonyabbak lettek a belső helyiségek,az épület körablaka az eredetihez képest sokkal lejjebb került,szinte az ajtók fölé közvetlenül.Az egész épület DV.hangulata megváltozott!Egyszer talán az 1970-es évek egyik forró nyári napján az állítóközpont tetejének héjjazata a nagy melegtől kigyulladt,de nagy kár szerencsére nem keletkezett!Az igazi csapást az állomásra a Gysev kezelésbe vétel és az azt követő átépítés jelentette,sajnos végérvényeseb.és helyreállítathatatlanul,a többi társához hasonlóan!

Central 01 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 213

Biztos,hogy Acsádon forgatták!Ismertem is olyan embert aki a forgatás idején szolgálatban volt!

Előzmény: Divrotcé (212)
Divrotcé Creative Commons License 2012.05.04 0 0 212
Előzmény: alkotasu (211)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.03 0 0 211

A Sztrogoff Mihály c. filmet melyik DV állomáson forgatták?

 

 

(A mozdonnyal, kocsikkal kapcsolatos képeket a vonatkozó szaktopikokba teszem be.)

Central 01 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 210

Köszi szépen a linket!Itt aztán sok minden adat megtalálható,gyűjtőknek,kutatóknak,szakértőknek egyaránt.Nagyon jó oldal!

Előzmény: Divrotcé (209)
Divrotcé Creative Commons License 2012.04.30 0 0 209

http://public.omikk.bme.hu/mee/fajlok/1905-205-228.pdf

 

Murakeresztúr még mindig p225-től.

Előzmény: Divrotcé (208)
Divrotcé Creative Commons License 2012.04.30 0 0 208

Igen!Még két állomás van ezen a szakaszon amiknek eredeti biztosító berendezéséről nem sokat tudunk.Murakeresztúr és Zákány.Előbbit teljesen átépítették,kibővítették,utóbbit pedig megállóhellyé minősítették vissza.

 

Murakeresztúr p225-től.

 

Előzmény: Central 01 (98)
Central 01 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 207

Ez tényleg érdekes!Eddig én is úgy tudtam,hogy csak I.,II.,és III.osztályú terv létezik,de úgy látom ez a III.osztálynál kisebb épület.Nem kizárt,hogy tényleg IV.osztályú!

Előzmény: Balázs177 (206)
Balázs177 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 206

 

Egy érdekesség!Moha állomás felvételi épülete egy régi képeslapon.Mégis létezett a Déli Vasútnál is a IV. osztályú típusterv?

alkotasu Creative Commons License 2012.04.14 0 0 205

"...vár állott, most kőhalom..."

 

Central 01 Creative Commons License 2012.04.03 0 0 204

Rendben,és köszi!

Előzmény: alkotasu (203)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!