Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2012.05.18 0 0 224

Ezzel két baj van: érdemben senkit nem ismerek, pláne nem a '80 fölöttieket.

A fiatalabb generáció pedig szerintem nem emlékezhet rá: Az előző felújítás (helyben csere) 1989-ben volt, az azt megelőző pedig (és Érd-elág-Tárnok építése) tudomásom szerint '58 körül. Tehát addig visszanézve semmi nem volt már ott. Tehát '58-ig visszamenve biztos vágány volt ezen a helyen, de valószínűleg még régebben is, mert a raktári és rakodó vágány még ezen túl volt, a raktár nem mai darab volt. Kérdés, hogy egyáltalán mikor takarították el azt az építményt, aminek a nyoma látszik. Szerintem csak valami régi fénykép, vagy régi terv adhat választ. Az elhelyezkedés alapján nem lepődnék azon sem, ha az valami eredeti létesítmény lenne.

Előzmény: Central 01 (221)
Central 01 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 223

 

Ljubljana főpályaudvar.

Central 01 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 222

 

Pragerhof állomás,a vonatfogadó facsarnokkal.

Central 01 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 221

Értem!Csak van olyan,még élő ember aki emlékezhet rá!

Előzmény: alkotasu (220)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.17 0 0 220

Fogalmam sincs, mi volt korábban Tárnokon. Nem vagyok bennszülött, csak amolyan gyüttment... :-)

A vasúti érdeklődésem és az átépítés kapcsán keveredtem az állomásra.

Előzmény: Central 01 (219)
Central 01 Creative Commons License 2012.05.17 0 0 219

Hogy ezt meg tudjuk mondani kellene az állomásról egy régi térkép.Tudomásom szerint a Déli Vasút nem épített kör alaprajzú víztornyokat csak ún.szabvány vízházakat.De előfordulhat,hogy az említett épület már később épült?Azt tudod,hogy Tárnokon volt e a gőzmozdonyok részére vízvételezési lehetőség annak idején?Mert ha nem akkor a víztorony lehetőségét kizárhatjuk!

Előzmény: alkotasu (218)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.16 0 0 218

A tárnoki állomáson előkerült valamilyen kör alakú műtárgynak az alapja:

 

 

Fordító korongnak kicsi, talán valamiféle víztorony lehetett?

Balázs177 Creative Commons License 2012.05.05 0 0 217

A Sztrogoff filmsorozat első részében látható az acsádi jelenet,a másik a filmben szereplő vasútállomás Sopron Déli pu.

Balázs177 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 216

Itt találsz képeket róla,régit,újabbat egyaránt:http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=acsd#hozz

Előzmény: alkotasu (215)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.04 0 0 215

Ma hogy néz ki ez az állomásépület?

Előzmény: Balázs177 (214)
Balázs177 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 214

Igen,Acsád a volt DV állomások közül az a vasútállomás volt amely a felvételi épület 1985-ben megkezdett átépítéséig szinte változatlanul maradt fenn.Sajnos az átépítés nem tett jót sem magának az épületnek,sem a környezetének.Emlékszem,hogy a felvételi épületet annyira visszabontották,hogy csak a falai álltak.Az új födém pedig már teljesen új technológiával épült.Sokkal alacsonyabbak lettek a belső helyiségek,az épület körablaka az eredetihez képest sokkal lejjebb került,szinte az ajtók fölé közvetlenül.Az egész épület DV.hangulata megváltozott!Egyszer talán az 1970-es évek egyik forró nyári napján az állítóközpont tetejének héjjazata a nagy melegtől kigyulladt,de nagy kár szerencsére nem keletkezett!Az igazi csapást az állomásra a Gysev kezelésbe vétel és az azt követő átépítés jelentette,sajnos végérvényeseb.és helyreállítathatatlanul,a többi társához hasonlóan!

Central 01 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 213

Biztos,hogy Acsádon forgatták!Ismertem is olyan embert aki a forgatás idején szolgálatban volt!

Előzmény: Divrotcé (212)
Divrotcé Creative Commons License 2012.05.04 0 0 212
Előzmény: alkotasu (211)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.03 0 0 211

A Sztrogoff Mihály c. filmet melyik DV állomáson forgatták?

 

 

(A mozdonnyal, kocsikkal kapcsolatos képeket a vonatkozó szaktopikokba teszem be.)

Central 01 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 210

Köszi szépen a linket!Itt aztán sok minden adat megtalálható,gyűjtőknek,kutatóknak,szakértőknek egyaránt.Nagyon jó oldal!

Előzmény: Divrotcé (209)
Divrotcé Creative Commons License 2012.04.30 0 0 209

http://public.omikk.bme.hu/mee/fajlok/1905-205-228.pdf

 

Murakeresztúr még mindig p225-től.

Előzmény: Divrotcé (208)
Divrotcé Creative Commons License 2012.04.30 0 0 208

Igen!Még két állomás van ezen a szakaszon amiknek eredeti biztosító berendezéséről nem sokat tudunk.Murakeresztúr és Zákány.Előbbit teljesen átépítették,kibővítették,utóbbit pedig megállóhellyé minősítették vissza.

 

Murakeresztúr p225-től.

 

Előzmény: Central 01 (98)
Central 01 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 207

Ez tényleg érdekes!Eddig én is úgy tudtam,hogy csak I.,II.,és III.osztályú terv létezik,de úgy látom ez a III.osztálynál kisebb épület.Nem kizárt,hogy tényleg IV.osztályú!

Előzmény: Balázs177 (206)
Balázs177 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 206

 

Egy érdekesség!Moha állomás felvételi épülete egy régi képeslapon.Mégis létezett a Déli Vasútnál is a IV. osztályú típusterv?

alkotasu Creative Commons License 2012.04.14 0 0 205

"...vár állott, most kőhalom..."

 

Central 01 Creative Commons License 2012.04.03 0 0 204

Rendben,és köszi!

Előzmény: alkotasu (203)
alkotasu Creative Commons License 2012.04.02 0 0 203

Nem én csináltam. Ez egy fiatalabb generáció műfaja...

De az épület alaprajzot azért majd össze fogom hozni egyszer.

Előzmény: Central 01 (202)
Central 01 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 202

A hideg szinte kiráz,ez annyira jó összeállítás!Benne van minden ebben a pár pecben ami az épület bontása során történt,sőt még több is!Saját készítésű videó?

Előzmény: alkotasu (201)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.31 0 0 201

Itt van egy összeállítás az állomás bontásáról:

 

Előzmény: Central 01 (192)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 200

 

Pottendorf állomás.

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 199

A Balaton területe még a Déli Vasút építésének idején is a mainál jóval nagyobb volt, ugyanis pont a vasút vett el rengeteget  a tóból.Tulajdonképpen a mai balatonpart szinte teljes egészében egy mesterségesen kialakított vonal!Az eredeti állapotokhoz nem sok köze van!

Előzmény: KissGyuZso (198)
KissGyuZso Creative Commons License 2012.03.17 0 0 198

Elképzelhető, viszont ha a belinkelt térképeket megnézzük, akkor jól látszódik a korabeli part és a mai állapot között nagy eltérések vannak. Azaz a Balatonból sok helyen nagy területeket vettel el, azaz töltöttek fel. Jellemzően Balatonszentgyörgy és Fonyód között.

Előzmény: alkotasu (197)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.17 0 0 197

Füttyvadász a honlapján a következőket írja:

 

"Intermezzo a Balatonnál

Mai szemmel az építkezés alighanem figyelemre méltó járuléka volt, hogy a Balaton vízszintjét a vonal biztonsága érdekében a tó átlagmélységéhez viszonyítva jelentős arányban csökkenteni kellett. A vasútvonal kisajátítási és kivitelezési helyszínrajzai szerint a Sió torkolatának szabályozása, zsilip illetve hajókikötő építés a vasúttársaság eredeti terveiben nem szerepelt. A vízszint szabályzásának igénye csak a forgalom megindulása után 1861 őszén, illetve 1862 tavaszán merült fel, amikor a hullámverés és jégtorlás a pályatest hosszabb szakaszán nemcsak tetemes károkat okozott, hanem egyenesen annak fennmaradását veszélyeztetette. Ennek kapcsán felmerült és műszaki, sőt tudományos vita tárgyává vált, hogy a pálya nyomvonalának kitűzéséhez használt korábbi vízállásmérésekre alapuló tervezési adatok megfelelők voltak-e. A kialakult helyzetben mindenesetre csak egy megoldás maradt, a Balaton vízszintjének kívánatos (több szóba jövő változat után végül is 3 láb, azaz kb. 0,92 m) mértékű lecsapolása. "

 

Nem lehetséges, hogy az ominózus szakasz is azért került teljesen szárazra, mert a Balatont lecsapolták?

Előzmény: KissGyuZso (196)
KissGyuZso Creative Commons License 2012.03.17 0 0 196

Lehet töltésen ment anno, de sok helyen már a mai partvonal beljebb van. Azért mert a területeket feltöltötték.

Előzmény: sörösgigant (6)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.17 0 0 195

A Déli Vasút társaság Bécsújhely-Nagykanizsa viszonylatú,1890.előtti menetrendje.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!