A topic a legendás Déli Vasútnak állít emléket!Képek,tárgyi emlékek,járművek,épületek,egykori,és mai utódvonalak,Magyarországon és külföldön.Egyszóval minden.ami Déli Vasút!
Hogy ezt meg tudjuk mondani kellene az állomásról egy régi térkép.Tudomásom szerint a Déli Vasút nem épített kör alaprajzú víztornyokat csak ún.szabvány vízházakat.De előfordulhat,hogy az említett épület már később épült?Azt tudod,hogy Tárnokon volt e a gőzmozdonyok részére vízvételezési lehetőség annak idején?Mert ha nem akkor a víztorony lehetőségét kizárhatjuk!
Igen,Acsád a volt DV állomások közül az a vasútállomás volt amely a felvételi épület 1985-ben megkezdett átépítéséig szinte változatlanul maradt fenn.Sajnos az átépítés nem tett jót sem magának az épületnek,sem a környezetének.Emlékszem,hogy a felvételi épületet annyira visszabontották,hogy csak a falai álltak.Az új födém pedig már teljesen új technológiával épült.Sokkal alacsonyabbak lettek a belső helyiségek,az épület körablaka az eredetihez képest sokkal lejjebb került,szinte az ajtók fölé közvetlenül.Az egész épület DV.hangulata megváltozott!Egyszer talán az 1970-es évek egyik forró nyári napján az állítóközpont tetejének héjjazata a nagy melegtől kigyulladt,de nagy kár szerencsére nem keletkezett!Az igazi csapást az állomásra a Gysev kezelésbe vétel és az azt követő átépítés jelentette,sajnos végérvényeseb.és helyreállítathatatlanul,a többi társához hasonlóan!
Igen!Még két állomás van ezen a szakaszon amiknek eredeti biztosító berendezéséről nem sokat tudunk.Murakeresztúr és Zákány.Előbbit teljesen átépítették,kibővítették,utóbbit pedig megállóhellyé minősítették vissza.
Ez tényleg érdekes!Eddig én is úgy tudtam,hogy csak I.,II.,és III.osztályú terv létezik,de úgy látom ez a III.osztálynál kisebb épület.Nem kizárt,hogy tényleg IV.osztályú!
A hideg szinte kiráz,ez annyira jó összeállítás!Benne van minden ebben a pár pecben ami az épület bontása során történt,sőt még több is!Saját készítésű videó?
A Balaton területe még a Déli Vasút építésének idején is a mainál jóval nagyobb volt, ugyanis pont a vasút vett el rengeteget a tóból.Tulajdonképpen a mai balatonpart szinte teljes egészében egy mesterségesen kialakított vonal!Az eredeti állapotokhoz nem sok köze van!
Elképzelhető, viszont ha a belinkelt térképeket megnézzük, akkor jól látszódik a korabeli part és a mai állapot között nagy eltérések vannak. Azaz a Balatonból sok helyen nagy területeket vettel el, azaz töltöttek fel. Jellemzően Balatonszentgyörgy és Fonyód között.
Mai szemmel az építkezés alighanem figyelemre méltó járuléka volt, hogy a Balaton vízszintjét a vonal biztonsága érdekében a tó átlagmélységéhez viszonyítva jelentős arányban csökkenteni kellett. A vasútvonal kisajátítási és kivitelezési helyszínrajzai szerint a Sió torkolatának szabályozása, zsilip illetve hajókikötő építés a vasúttársaság eredeti terveiben nem szerepelt. A vízszint szabályzásának igénye csak a forgalom megindulása után 1861 őszén, illetve 1862 tavaszán merült fel, amikor a hullámverés és jégtorlás a pályatest hosszabb szakaszán nemcsak tetemes károkat okozott, hanem egyenesen annak fennmaradását veszélyeztetette. Ennek kapcsán felmerült és műszaki, sőt tudományos vita tárgyává vált, hogy a pálya nyomvonalának kitűzéséhez használt korábbi vízállásmérésekre alapuló tervezési adatok megfelelők voltak-e. A kialakult helyzetben mindenesetre csak egy megoldás maradt, a Balaton vízszintjének kívánatos (több szóba jövő változat után végül is 3 láb, azaz kb. 0,92 m) mértékű lecsapolása. "
Nem lehetséges, hogy az ominózus szakasz is azért került teljesen szárazra, mert a Balatont lecsapolták?
Igen sajnos a több évtizedes nemtörődömség,amibe a vasúton kívül sajnos az utazóközönség,és az általad is említett fiatalság is közrejátszott sajnos nagyon lezüllesztette ezen épületeket!Magyarországra sajnos ez különösen jellemző,A terveket is úgy készítik el,hogy álltalában a régi épületek útban legyenek az új vágányoknak,nyomvonalaknak.Aki járt már Horvátországban,vagy Szlovéniában láthatta,hogy a mi Déli Vasúti épületeink édes testvérei gyönyörű szépen felújítva szolgálják ma is az ottani utazóközönséget!De ez Magyarország itt semmi sem múködik rendesen!
Megkezdték, de már pár hete. A lakásoknál. Tegnap a forgalmi iroda fölött már tető sem volt, noha a forgalmat még onnét irányították.
Igen, az az új épület. Őszintén szólva, a régi sem volt jelen formájában felemelő látvány. Az igénytelen felújítás nyomán egyócska, értéktelen épületként hatott. A sok graffitis miatt meg hetente lehetett volna újra festeni a várótermet. Kívül is látszanak még a nyomok. Persze, ha megnézi az ember azt a pusztítást, amit Érd felsőn az elmúlt években véghez vitt a sok állat, sok jóra itt sem számítok.
Az új vágányhálózatnak útban van a régi épület, ezért le kell bontani. Gyakorlatilag egybe esik az épület és az új 1. vágány tengelye.