gazságok , Varga Béla--i,platóni szempontból történő összegyűjtése , hogy ontológiailag látottabbak legyenek . Egyes igazságok horizontálisan mellérendelőibb , mások alá--fölérendelőibbek .Gondolatainkat kicserélnikívánjuk . cseresorozat.hu és far severö sapirico
Amióta Jézus hagyja, hogy egy volt SS katona legyen az ő földi helytartója, azóta abban sem vagyok biztos, hogy ismét kiverné-e a kufárokat a teplomból. (Sarkany)
Amióta jézus hagyta , hogy megverjék , éppen a megsebzettek és megvertek lettek Isten képévé , aki szenvedni akart értünk . Így lett . Így lett Jézus a passió kellős közepén a remény jelképe : isten a szenvedők oldalán áll . ( XVI. Benedek Pápa : Jézus )
Isten titka , hogy csöndben cselekszik . ( XVI. Benedek Pápa : Jézus )
Minden búcsúzás szomorúságot hagy maga után ( XVI. Benedek Pápa : Jézus )
A kereszténység ajándék és föladat . ( XVI. Benedek Pápa : Jézus )
Az emberiség mindig ugyanezzel az alternatívával szembesül : igent mondani Istennek , aki csakis az igazság és a szeretet hatalmával munkálkodik , vagy a konkrétra , a kézzelfoghatóra , az erőszakra építeni . ( XVI.Benedek Pápa a "Jézus" c. könyváben )
(( Az igazságot )) Leggyakrabban a mai politikai vitákban és a jogalkotás kérdéseiben is zavarónak találják . Igazság nélkül viszont az ember nem a saját életét éli , végülis csak visszavonul az erősebbek javára . A "megváltás" teljes értelemben csak azt jeletheti , hogy az igazság felismerhetővé válik . Az igazság pedig akkor ismerhető meg , ha Isten is megismerhető . Isten Jézus Krisztusban ismerhető meg . Benne Isten lépett be a világba , s ezzel felállította a történelemben az igazság mércéjét . Az igazság a világban külsőleg tehetetlen , ahogy a világ mércéje szerint Krisztus tehetetlen : nincsenek légiói . Keresztre feszítik . De éppen így , tehetetlenségében hatalmas , az igazság csak így lehet újra s újra hatalommá . ( XVI. Benedek Pápa a háromkötetes "Jézus" c. könycsodájában )
A gyönge jellemek gyáva konformizmusa akkor érrzi magát erősnek , ha a már-már tehetetlent választja prédául ( kajafásékat illetően , amikor már Jézust ők lefogatták , ezt írta XVI. Benedek Pápa a "Jézus" c. remekművében )
A jó szokásokat nehéz elsajátítani . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok )
Az egyensúly minden területen két dolgot követel meg , ellentétet és döntést . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok )
A mértéktelenség természeténél fogva függővé tesz . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok )
A mértéktelenség mértéktelenséghez vezet , és a rossz szokások még rosszabbaká válnak . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok ) Létezik a düh és az erőszak érzelgőssége is , amely ugyanolyan romboló , mint a szeretet szentimentalizmusa . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok )
Az Eucharisztia , Eliot szavaival , az időtlen metszéspontja az idővel , futó pillantás a peremről a lét szivébe . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok ) A hiszékenység útján is elérhetjük az igazság palotáját . Averroes ( in : Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok )
Amerika nem instrukcióhalmaz , amivé Anglia és Franciaország vált ,( Scruton : Iszom , tehát vagyok )
( most tudtam meg , hogy Magyarországon volt 2--3 hete...basszusssss.... )
A bor az elme műve , de azt sosem fejezi ki ( Scruton : iszom , tehát vagyok )
A polgárháborúk persze bizonyos módon a nemzet létének és az emberek iránta érzett szeretetének bizonyítékai .( Scruton : iszom , tehát vagyok )
A köztesség a geometria egyik alapvető fogalma , amely lehetővé teszi a távolság és az irány axiomatizációját . Ennélfogva létezik a hang geometriája , de az illatoké nem , továbbá a zenében alapélményünk , hogy zenei tárgyakkal van dolgunk , amelyek egy közös zenei térben helyezkednek el , és abban mozognak . ( David Hilbert )
--it , az eurofanatikusokat és a többi lelkiismeretlen optimistát (( ezen uccsó kifejezést betettem az itteni "Magyar--magyar magyarázó IV--be ))--- akik még most is képesek bagatellizálni a kérdést .
..........
El kell fogadnunk azt a premisszát , hogy a helyi emberi erőforásokat , az anyagi , földrajzi , társadalmi és szellemei erőforrásokat olyan folyamatok merítik ki , amelyeknek nem kell elszámolniuk az általuk okozott pusztítással , és nem is képesek rendbehozni azt .
Az ökösopánkodókkal ellentétben én például nem az energiafelhasználás miatt ellenzem az utazást . Abban az esetben ellenzem , amikir az emberek olyan helyeken kóborolnak , ahová nem köti őket semmi ,megzavarják az ott élők nyugalmát , és pusztítják azt a szellemi tőkét , amely minden szeretettel kialakított és ápolt helyen felhalmozódik .
(( azért törtem csak többfelé az íráskát , mert a jómúltkorjában megint eltűnt egy szűk félórás begépelésem egyszer csak egy pillanat alatt ))
-lyen mértékben avatkoztunk bele a természet rendjébe , szembe kell néznünk a másfajta életet követelő kategórikus imperatívusszal .
...................................
Ennek megvalósításához követnünk kellene az Olaszországban mozgalommá váló lassú étkezés vagy a francia boripar példáját , vagyis az emberi élethez szükséges dolgokban a lokálist a globális elé kell helyeznünk , a fölösleges dolgokban pedig hadd arasson üres győzelmet az , mi globális (( az MI helyett AMIt írt a fordító sajna )). A luxuscikkek globalizációja e cikkek értékét ássa alá , az lelem és az ital globalizációja viszont
minden mást . Ez olyan nyilvánvalóvá vált az utóbbi években , hogy csodálkozva nézem mindazokat -- politikusokat , közgazdászokat , a Világkereskedelmi Szervezet védelmező--
Most pedig nézzünk 9 + 1 igazságot abból a Könyvből , amit nemrég adott ki az Akadémia Kiadó (!) , s ami a legnagyobb hatást váltotta ki nálam az utóbbi időkben . Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok . Kicsit bele fogok beszélni . sapirico
( itt megjegyezném , amit ő nem --- bár nagyon pozitívan kezeli a Kereszténység hozzáállását a borhoz , sőt a korai iszlámét is --- , hogy ezen 4 pillért váltotta le a keresztyén univerzalizmus a Hit--remény--Szeretet trióra ).
R. S. : megtudjuk belőle , hogyan ügyeljünk magunkra és másokra , ám arról nem szól , hogyan ügyeljünk a világra . Miután rájöttünk , mi--
Amikor egy párt ellenzékben van, számára 15 ember handabandázása is az erőt jelenti, mikor viszont hatalmon van, egymillió ember tiltakozása is a kisebbség megnyilvánulásának számít.
Az emberi természet , az emberi átlag közelebb van az állathoz , mint az istenihez . Az emberek nagy többségetermészettől fogva tökfilkó és naplopó : az ilyen ember mindenféle rendszerben a fenékre süllyed , s állami hozzájárulással támogatni annyi , mint vizet töltögetni lyukas edénybe .
" ennek a világnak arra van szüksége , hogy a legbölcsebb emberek kormányozzák . A mi dolgunk , hogy ezt a gondolatot a magunk idejéhez , és korlátaihoz alkalmazzuk ."
Az élet olyan, akár a dió. Az embernek fel kell törnie a kemény héjat, hogy a finom húshoz jusson. Erőszakkal. És közben az is megeshet, hogy a csonthéj megsebzi az ember kezét.
(Le Renard - eredeti nevén Szántai Zsolt, magyar író és műfordító)
Nagyon fontos , amit a you tube clip készítője mondott . Vajon hogyan volna le7séges fölvenni Vele a kapcsolatot ? Nagyon klassz az a kifejezés is , amit arról az együtt6óról ír , be is írnám a Magyar--magyar magyarázó IV-be , lehet , hogy alkotói név nélkül is .
Azt gondolom , hogy az , hogy a Rossz nagyobb mértékben potens maga felé vonzani a figyelmünket , nem is rossz , mert ez is azt bizonyítja , hogy a Rossz a kivétel ,s hogy ezexerint a Jóból van több .
Pedig nem annak szántam elsősorban. Inkább görbetükörnek. Fájhat ami történik, nem bánom, de legalább jó irányba történjen. Várom a további véleményed.