"Arról nem is beszélve, hogy a combinókat óriási terhelésnek teszik ki teljessen feleslegesen. Úgy tudom, hogy ezeknek a meglehetősen komoly elektronikájú villamosoknak bizonyos üzemóra után meghatározott ideig pihenni kellene. Ez a pihenő idő sajnos egyáltalán nincsen meg, ami gondolom a villamosok élettartamának jelentős csökkenésével jár."
Talán még kisebb egy normális éjszaka az utasterhelés, mint nappal. Pihenni a vezetőnek kell, a számítógép nagyon jól érzi magát akár három nap folyamatos forgalom után is (ismereteim szerint estére sincsenek kikapcsolva a kocsik, bár ennek más az alapja). A jármű élettartama nem csökken a folyamatos üzemmel.
Érdemes ezt a hozzászólást és a kapcsolódó beszélgetést elolvasni:
nincs reprezentatív tapasztalatom, de többször utaztam péntek este, amikor szinte minden második utas kezében kinyított borosüveg volt. oké, olyat nem láttam, hogy kilocsolták volna;-)
Demagóóógia a köbön! Én is mondjam azt, hogy szüntessük meg a házad előtt menő buszt, mert én nem használom? Élettartam-csökkenés? Attól, hogy éjszakánként az állomány kb 1/7-e üzemel? Nevetséges... Ha meg már 800 millió: nem azért vettük, hogy a kocsiszínben porosodjon, ha egyszer lehet értelmesen használni...
Tudod azt gondolom hogy azt komoly vívmánynak tekinteni hogy néhány részegnek éjszaka egy 800 milliós villamos járatnak (15 percen ként) hát hogy is mondjam igen csak elferdült gondolkodásra vall. Arról nem is beszélve, hogy a combinókat óriási terhelésnek teszik ki teljessen feleslegesen. Úgy tudom, hogy ezeknek a meglehetősen komoly elektronikájú villamosoknak bizonyos üzemóra után meghatározott ideig pihenni kellene. Ez a pihenő idő sajnos egyáltalán nincsen meg, ami gondolom a villamosok élettartamának jelentős csökkenésével jár.
Az elmúlt néhány hónapban többször utaztam éjszaka a combinóval. Semmi extra nem volt, teljes nyugalom, nappal sokkal durvább jelenetek is vannak a hatoson...
bevallom, én sem értettem, és még most sem értem, hogy miért kell kockáztatni a 800 millió ft-os combinókat, amelyek éjszaka guruló kocsmává alakulnak át. amúgy a BKK komoly vívmánynak tekinti, hogy a drága hernyók éjszaka is kint vannak...
Ha már így elkezdtünk bestzélgetni akkor elmondom neked őszintén, hogy már azt sem értettem, hogy miért kellett a combinókat éjszakára kiengedni? Arról nem is beszélve, hogy szégény őrök is csak pórul jártak ugye.......
valóban komoly kockázat volt, de: miután már jó ideje éjjelente is állandóan járnak a Combinók, így valószínűleg volt már tapasztalata az illetékeseknek.
Én is nagyon bízom benne, hogy komolyabb károk nem keletkeztek a szerelvényben. Továbbá viszont még mindíg nem értem azt, hogy miért nem lehetett a jó öreg ganzokat kiküldeni? Azok hajnalban, kora reggel viszamennek szépen kitakarítják őket a Hungária kocsiszínből pedig kijönnek a combinók. Így esetlegesen, ha rongálás történik a negyven éves villamost rongálják nem a 800 millió forintos új villamosokat. Erről mi a vélemény?
Mindenképpen, de ha ez mondjuk hajnali 5-6 óra körül kezdett, akkor még bőven kaphatott a sokáig bulizókból, és végülis - bármennyire is szégyenletesen néz ki - érthető, hogy azóta nem volt kocsiszínben. Szerencsére ez azért viszonylag könnyen kisöpörhető hulladék-fajta, remélem, komolyabb károk és rongálások nem történtek.
Esetleg küldhettek volna 2 takarítónénit a Moszkvára, akik fejenként 5000 forintért a kihúzóban végigsöprik a kocsikat reggel 8 és fél 10 között (másfél óra alatt kb. az összes kocsi megfordul ott).
Mentem egy négyessel is, az tiszta volt (csak egy üres pet palackba rúgtam bele véletlenül), mint ahogy általában azért tisztán jönnek ki a kocsik a Hungáriából.
egy szilveszteri éjszaka után mindenképpen. de az sem lett volna szentségtörés, ha a Moszkva téren néhány fős takarítóbrigád gyorsan rendet vágott volna.
Ez azért nagyon durva. Én naívan azt gondoltam, hogy a szilveszter éjszaka kinn tartózkodó combinókat reggel behívják takarítani, és az éjszaka a kocsiszínben lévő szerelvények mennek ki reggel tisztán. Nem ez lenne az evidens?......
Aki utazott szilveszter éjszaka a 6-os villamossal megosztaná velem a tapasztalatait? Azért vagyok kíváncsi, mert ez volt az első szilveszter éjszaka, hogy a combinók voltak kinn a körúton. Biztonsági szolgálat volt a villamosokon? Előre is köszönöm a válaszokat, és ezúton kívánok boldog új esztendőt minden fórumozónak!
Akkor elmesélem, hogy mióta itt vannak a combinok 36 kocsi van a krt-n. Ez csak akkor volt több amikor a Margit híd vagy a Szabadság híd lezárása miatt több kocsit kellett kiadni. Szóval nincs semmi ritkítás.
Ha a villamos. vagy akár az autóbusz (de lehet troli, metró, vagy HÉV) fél perccel később jön a megállóba valamilyen forgalmi akadály miatt akkor járatritkítás van?
Nem azért, de megkérdezem, hogy a Szilágyi Erzsébeten a 60-as villamosnál (brrrr.... ezt még leírni is borzasztó!!!) várok a Széll Kálmán tér felé tartó 22-esre ami "menetrendszerűen" késik, akkor már járatritkításért kiáltsak?
komolyan nem veszed észre magad, szerinted itt mindenki hülye és csak te vagy itt helikopter? konrkétumok nélkül vagdalkozol - minden topikban! - ezért neked már senki semmit nem hisz el. annyiszor kiáltasz farkast, hogy ha egyszer tényleg jön a farkas, akkor - legalább felfal téged...
pld a Blahán tölts el egy órát, és írd fel az elhaladó villamosok pályaszámát. utána lehet szövegelni. neked nulla hiteled van, konkrétumok nélkül csak böfögsz.
Jól látod, régebben szinte egymásba értek a Combinok.
Ugyanez a 7-173-as flottánál is, ott is van változás. De ezt már hónapok óta így tapasztalom. Vannak buszok (pl. 137-237) ahol már 20 perces a menetidő.
A metróknál nem tudták eltitkolni.
Ez lehet a "titkolt járatcsökkentés", nem véletlen hogy annyit csereberélgetik a menetrendeket.