Egy olyan kérdésem lenne a tisztelt nagyközönséghez, hogy a Combino (illetve némely más villamos) fékezéskor/lassításkor kiadott érdekes "csörömpölő" hangja minek köszönhető. A hatása olyan, mintha valami berezonálna, de egyelőre még arra sem sikerült rájönni, hogy a futóműnél, a felépítménynél, vagy az áramszedőnél keletkezik-e a hang. Fontos lenne, mert már sok ideje halmozódó kíváncsiságot kellene kielégíteni vele ;-)
6 kocsi egymásnak ment, 1 sáv volt járható így minden csatlakozó uton giga dugó volt. Emiatt persze a 4-6 se tudodd rendesen menni a keresztbe beállt autóktól és ezt tetézte egy másik autós aki bement piroson a villamos elé a Rákóczi téren. A pótlóknak eélyük se volt közlekedni.
Erről a lehetőségről nem tudtam, én építés-bontás nélkül gondolkodtam. A Visegrádihoz rakott kúszóváltó gyorsítja a fordulást, cserébe újabb ponton kell belenyúlni az amúgy sem tökéletes pályába.
Hétvégén teljes vágányzár, végleges madzag kialakítása, ideiglenes pillácsok leszerelése, újak beüzemelése. Így valszeg hétfőtől már megáll a szigetnél a villamos. És talán a 26-os is visszaáll eredeti útvonalra.
Viszont azt nem értem, hogy miért lesz a Blaháig vágányzár? Az Oktogonig is lehetne menni.
A margitszigeti megálló átadásának mi híja van? Látszólag kész van már hetek óta, a korlátok íves végelemei is a helyükre kerültek, mégse állnak meg a villamosok.
Egyébként amit a légkondi szellőzés néven művel, az nem ér semmit. Alul vannak méretezve a lyukak. Esőben olyan gyönyörűen bepárásodik az ablak, ha sok utas van, mint egy 20 éves ikaruson. Mondjuk még mindig jobb, mint a Localó, ahol esőben be se kapcsolja a ventilátort,és akkor választhatunk, hogy megázunk, vagy megfulladunk :)
Hát, 20 fokban fűteni csak nem fűt, és ha 4 fokkal melegebb van a villamoson, mint kint, akkor a kompresszor is nagy valószínűséggel pihen. Lényeg, hogy az utastér hőmérsékletét nem befolyásolja a rendszer, ergo nincs értelme hermetikusan lezárni a villamost.