Keresés

Részletes keresés

Solstane Creative Commons License 2011.03.05 0 0 1534

Nem tudom, hogy mit értesz azon , hogy albigens vagy,de az alapján,amit eddig írtál, nekem úgy tűnik, hogy egy egészen más szekta tagja vagy.Jó lenne, ha elárulnád, hogy mi a célod azzal, hogy egyfolytában ahrimnán inkarnációját  emlegeted.

Egyrészt az antropozófusok tudják, hogy ebben a helyzetben egy leírhatatlan segítséget kaptak, Krisztust éteri eljövetelét.
 Másrész lehetőségként fenn áll ahrimán inkarnációja, de félni akkor sem fogok, mert egy részt a félelem a negatív erőknek szolgálna táplálékul, más részt meg nincs hozzá kedvem.

Ha pedig engedném, hogy a gyűlölet elhatalmasodjon a lelkemben, akkor máris ahrimán nyert.

Steiner beszélt arról, hogy aki a János evangélium kezdősorain meditál, az olyan erős gondolati formát hoz létre, amely egy egész város életében pozitív erő ként tud hatni.
Azt is mondta, hogy aki a János evangéliumot olvassa, az hozzá tesz valamit a világ eseményeinek folyamatához.

Előzmény: rasztaszív (1525)
rasztaszív Creative Commons License 2011.03.03 0 0 1533

lehet egy dolgot többféle néven nevezni,mégsem lesz belőle több dolog.

a szabad értelmezés mindenkinek szíve joga,de az idézetedben nincs szó Luciferről,így ez az idézet nem mond semmit róla.a hozzáfűzött magyarázat is csak arra bizonyíték,hogy vannak,akik  szeretnék ellenerőnek láttatni.

Előzmény: blerocs (1532)
blerocs Creative Commons License 2011.03.02 0 0 1532

Hívhatok ugyanúgy Pistinek két teljesen különböző embert, mégis teljesen mások.

Számodra ez nem oldja fel az ellentmondást, számomra pedig nem is létezik az ellentmondás, mivel megengedem, hogy nem minden szerepel a Bibliában, ami akkoriban történt. Nem bizonyítani akarok bármit is, márcsak azért is, mert én is csak másokra tudok hivatkozni a kérdésben, csak leírtam, amit az "okosok" mondanak.

Előzmény: rasztaszív (1531)
rasztaszív Creative Commons License 2011.03.02 0 0 1531

tartok tőle,hogy ez nem igazán oldja fel az ellentétet a galileai ember által is képviselt szemlélet,és az antropozófiai szemlélet között(már tudniillik,hogy egy,vagy két "sátán" létezik).jó éjt.

Előzmény: blerocs (1530)
blerocs Creative Commons License 2011.03.02 0 0 1530

Pontosabban három kísértés volt, az egyik (az idézetben szereplő) Lucifer, a kövek kenyérré Ahriman, a templomról levetős "közös" - a forrás szerint.

A Bibliában sok minden nem szerepel még.. sztem aki meg akarja érteni, az elég kiindulópontot talál ahhoz, hogy saját maga próbálja feldolgozni. Jóéjt..

Előzmény: rasztaszív (1529)
rasztaszív Creative Commons License 2011.03.02 0 0 1529

az idézetedben szerinted melyik szerepel?

a galileai ember beszélt valaha ilyesmiről,hogy "sátánból" (vagy "ördögből",tökmindegy)tulajdonképpen kettő van?

Előzmény: blerocs (1528)
blerocs Creative Commons License 2011.03.02 0 0 1528

A források szerint a köveket kenyérré változtató kísértés Ahriman, a templomra felvivő Lucifer.

Előzmény: rasztaszív (1527)
rasztaszív Creative Commons License 2011.03.02 0 0 1527

ebből ugyan nem derül ki,hogy Ahriman,vagy Lucifer lenne-e a "sátán",vagy az "ördög"...

eleve,ha szerintetek ketten vannak,akkor itt melyikről lehet szó?

Előzmény: blerocs (1526)
blerocs Creative Commons License 2011.03.02 0 0 1526

Krisztus és Lucifer:

"Majd felvitte őt az ördög egy nagy magas hegyre, megmutatta neki e föld minden országát egy szempillantásban, és mondta neki az ördög: Neked adom mindezt a hatalmat és ezeknek dicsőségét, mert nekem adatott, és annak adom, akinek akarom, azért ha te engem imádsz, mindez a tied lesz. Felelt pedig Jézus: Távozz tőlem, sátán, mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak neki szolgálj." Luk. 4:5-8

Előzmény: rasztaszív (1525)
rasztaszív Creative Commons License 2011.03.02 0 0 1525

tudom,hogy az antropozófia szerint Lucifer és Ahriman is ellenerő.az albigens felfogás szerint csak Ahriman az.szerintünk(és egyébként Steiner szerint is...) a galileai ember luciferi inspirációjú volt.

ha mi tévedünk,akkor szimplán hülyék vagyunk.

de ha Ti tévedtek,akkor az orrotok előtt zajlik az ahrimani inkarnáció(és erősen a hatása alatt vagytok).

bár mi tévednénk...

Solstane Creative Commons License 2011.03.02 0 0 1524

Csak nagyon óvatosan szeretnék valamit mondani.Attól tartok, ha valaki egy negatív erőre fókuszál, akkor az aztán realizálódik is az életében.

blerocs Creative Commons License 2011.03.02 0 0 1523

... és az antropozófia felfogásának is.

Előzmény: rasztaszív (1521)
blerocs Creative Commons License 2011.03.02 0 0 1522

Hát, itt eltér a véleményünk. Szerintem se emberek által elképzelt dolog, de nem is az, aminek korábban leírtad. Lehet ez a véleményed, mindenesetre az én felfogásomnak és tapasztalataimnak ellentmond.

Előzmény: rasztaszív (1521)
rasztaszív Creative Commons License 2011.03.01 0 0 1521

azt gondolom,ennél talán többről van szó.

azt gondolom,a "ma ható Krisztus" nem egy emberek által elképzelt dolog,hanem egy  szellemi lény tudatos beavatkozásának eredménye.

Előzmény: blerocs (1520)
blerocs Creative Commons License 2011.03.01 0 0 1520

Ha jól értem, te az ellen tiltakozol, hogy az ember bármilyen saját maga által elképzelt dolgot önmaga fölé emeljen. Ez ellen semmi kifogásom nincsen, egyetértek.

 

 

Előzmény: rasztaszív (1519)
rasztaszív Creative Commons License 2011.03.01 0 0 1519

aki(ami) akkor abban az anyagi formában megnyilvánult,  ugyanaz ma, mint akkor.maga a szellemi forma (az Ember Képe) nyilván nem torzult.

de azonos-e azzal is,amit "ma ható Krisztusnak" mondasz?amit az evangéliumokban olvashatunk,az csak lenyomat az anyagi valóságban.már az evangéliumok különbözőségei is mutatják a leképzés tökéletlenségét(lehetetlenségét?).ezeket az írásokat(amik az ő szellemiségének lenyomatai az anyagiban)sokszor másolták,fordították(közben maguk a nyelvek is változtak...),és ezek csak a véletlenszerű torzulások.nem is ez a lényeges,ezen felül lehet emelkedni.

de véletlenszerű torzulás-e az az állítás,hogy a galileai ember volt isten egyetlen fia?a Tamás evangélium erről egészen mást mond - ki is maradt a bibliából.véletlenül?

véletlenszerű torzulás-e az az állítás,hogy a galileai ember a "megváltó"?vannak ilyen véletlenek?

a(z anyagi valóságon keresztül) "ma ható Krisztus" egy tudatosan eltorzított kép a galileai emberről.szerintem,aki ennek a tudatosságnak a felismerése,azonosítása nélkül fogadja el a "ma ható Krisztust",az éppen EZT  a tudatosságot(szellemiséget) erősíti(amiről az  1458. számú bejegyzésben is írtam...).

Előzmény: blerocs (1518)
blerocs Creative Commons License 2011.03.01 0 0 1518

... ha "torzult anyagi lenyomaton" netán az evangéliumok szövegét érted, akkor sztem azért elég pontosan ránk maradtak, néhol szóról szóra is lehet akár elemezni őket (már aki tud görögül, én nem), ahogy Steiner is tette. Sztem egy műnek nem a formáját kell nézni, hanem a "velejét", a szellemét, ami a forma, a jelek segítségével eljut hozzánk.

Előzmény: rasztaszív (1516)
blerocs Creative Commons License 2011.03.01 0 0 1517

Szia, nem tudom, mennyiben azonosak, de sztem segít, ha az akkori eseményeket, szavait átélve próbálunk közeledni hozzá. Szerintem az a valaki, aki akkor abban a formában megnyilvánult, ugyanaz ma, mint akkor.

Mit értesz torzult anyagi lenyomatokon?

Előzmény: rasztaszív (1516)
rasztaszív Creative Commons License 2011.03.01 0 0 1516

számomra az általad írottakkal egyetértve is adódnak még kérdések.

mennyiben tekinthető azonosnak a galileai ember lénye maga,és a "ma ható Krisztus"?

meddig következtethetünk helyesen a torzult anyagi lenyomatokból az eredeti szellemi formára?

továbbá,és nem utolsósorban:véletlenszerűek-e az anyagiban meglévő lenyomatok torzulásai?ha nem(ez persze vitatható),akkor miféle szándékot tükröznek?

ha nem véletlenszerűek ezek a torzulások,akkor a torzult lenyomatokra való hivatkozás milyen szellemiséget szolgál?

Előzmény: blerocs (1514)
Solstane Creative Commons License 2011.03.01 0 0 1515

Igen. Köszönöm, hogy megfogalmaztad azt, amit nekem nem sikerült.

Előzmény: blerocs (1514)
blerocs Creative Commons License 2011.03.01 0 0 1514

Jó, próbáljuk összevetni a dolgokat. Krisztus ebből a szempontból kivétel, voltaképp ő se elsősorban a tanításával hatott, hanem a benne lévő szellemi erővel (erről Steiner is beszél vmelyik evangéliumokról szóló előadásában). Más kérdés, hogy ha a ma ható Krisztushoz keresünk utat, ezt az evangéliumok alapján tehetjük, abból derül ki, milyen is ő. Ha Jakob Böhmét olvassuk ma, nem segít ki minket azzal kapcsolatban, hogyan tegyünk szert bármiféle szellemi tapasztalatra. Bármilyen adottságot hozunk magunkkal (ahogy J. B. is) a múltból, nem ez az értékes, hanem az, amit magunk tudunk kiküzdeni az iskolázással.

 

Valóban több derülne ki, ha ideírnám az egész előadást, ez helyhiány miatt nem lehet. A hivatás karmájáról beszél benne, és a lényege végül is az, amit tegnap idemásoltam: a kapott képességekből eredő bölcsesség a lezárása valaminek, míg pl. a fizikai munka, akármilyen monoton is, a kezdete olyasminek, aminek a Föld jövőbeni, szellemibb állapotaiban lesz meg a gyümölcse. Ez nem azt jelenti, hogy a szellemi munka nem a jövőre szól, de J. B. esetében egy múltban kapott képesség megnyilatkozásáról van szó.

 

A Káin és Ábel vonalról: a múltban valóban kettévált, a jövőben talán minden embernek egyesítenie kellene magában a kettősséget, ha vkinek a Káin-vonalra van hajlama, akkor törekedjen az egyoldalúság leküzdésére, és viszont.

 

 

Előzmény: Solstane (1511)
Solstane Creative Commons License 2011.03.01 0 0 1513

Nem örvényeit, hanem törvényeit akartam írni.

Előzmény: Solstane (1512)
Solstane Creative Commons License 2011.03.01 0 0 1512

Steiner is, Hamvas Béla is (meg sokan mások is) beszéltek arról, hogy két áramlat van jelen az emberiségben.Az egyik a Káintól való áramlat, a másik Ábelé.  Káin utódai hangyaszorgalommal művelik a földet. Ábel utódai a szellemi emberek.Káin megölte Ábelt, őt "pótolta" Széth. (Ismerős dolog.) Ez a motívum megjelenik a Templom Legendában .Salamon a bölcs,a szellemi ember fel akarja építeni a templomot, de egyedül nem tudja.Ehhez kell neki egy építész, ez Hiram Abiff.Csak ketten együtt tudják felépíteni az épületet.Egyik sem megy boldogul a másik nélkül.Egyik az anyagi világ örvényeit ismeri, a másik a szellemiét.
 Már nem tudom, ki írt arról, hogy Krisztus egyesítette a két áramlatot.Akit érdekel ez a téma, az majd ugyis megtalálja.

Solstane Creative Commons License 2011.02.28 0 0 1511

Igen.És ha ezt tovább visszük, akkor Jézus Krisztussal sem az alapján kellene foglalkoznunk, amit az evangéliumokban leírtak róla. Nem, nem. Hanem azzal kéne törődni, hogy az apja révén Ő is az ácsmesterséget tanulta ki.És milyen jó, hogy voltak emberek, akik azért nem áztak el, mert tetőt rakott a fejük fölé.De ez nem így van.
 Nem tudom, mi volt az eredeti szövegkörnyezet,de talán Steiner arra utalhatott, hogy Jakob Böhme írásait manapság alig tudják helyesen értelmezni az emberek.Sőt, szerintem kevesen olvassákaz írásait.Így aztán hiába tárta az emberek elé a maga szép szellemi igazságait.Nem tud vele hatni.Csak a cipőivel tudott az emberekre hatni.Ez van.

blerocs Creative Commons License 2011.02.28 0 0 1510

.. az idézet folytatása (még mindig Jakob Böhméről, a cipőiről és a szellemi írásairól van szó):

 

So haben wir zunächst nebeneinanderstellen können das, was der
gewöhnlichste Mensch macht, die unbedeutendste Arbeit zunächst im
Beruf, und das, was als höchste Leistung erscheint. Höchste Leistungen
sind ein Ende, die unbedeutendste Arbeit ist immer ein Anfang.

 

"Így egymás mellé állítottuk azt, amit a leghétköznapibb ember végez, a hivatása során a legjelentéktelenebb munkát, másrészt azt, ami a legnagyobb teljesítménynek tűnik. A nagy teljesítmények végállomások, a legjelentéktelenebb munka mindig kezdet."

blerocs Creative Commons License 2011.02.28 0 0 1509

.. az idézet folytatása (még mindig Jakob Böhméről, a cipőiről és a szellemi írásairól van szó):

 

So haben wir zunächst nebeneinanderstellen können das, was der
gewöhnlichste Mensch macht, die unbedeutendste Arbeit zunächst im
Beruf, und das, was als höchste Leistung erscheint. Höchste Leistungen
sind ein Ende, die unbedeutendste Arbeit ist immer ein Anfang.

 

"Így egymás mellé állítottuk azt, amit a leghétköznapibb ember végez, a hivatása során a legjelentéktelenebb munkát, másrészt azt, ami a legnagyobb teljesítménynek tűnik. A nagy teljesítmények végállomások, a legjelentéktelenebb munka mindig kezdet."

blerocs Creative Commons License 2011.02.28 0 0 1508

magyarul: ha az ember egy szöget gyárt, aztán még több szöget gyárt, az ma természetesen nem tölti el túl nagy örömmel. A szög azonban tovább megy a maga útján, feladatai vannak. Hogy mi történik a szöggel, azzal az ember a továbbiakban nem törődik. Nem követ nyomon minden szöget, amit gyárt. De ez a folyamat, ami ma a tudattalanság, a mélyalvás szintjébe burkolózik,a jövőben új életre fog kelni. 

blerocs Creative Commons License 2011.02.28 0 0 1507

Steiner beszél arról (GA 172), hogy minden bölcsesség, amit Jakob Böhme leírt, egy múltbeli folyamat eredménye, végállomása, egészen messzi korszakoktól. Ami pedig a jövőben fog hatni tőle, eégszen el a messzi korszakokig, azok nem a szellemi művei, hanem az általa készített cipőkből eredő hatások (pl. hogy melegíti a lábat).

Talán ezt érezte meg József Attila is, mikor azt írta: "a komor feltámadás titkát rejtik ezek az üzemek."

 

Steiner:

Wenn einer einen Nagel fabriziert und immer wieder einen
Nagel fabriziert, ja, das macht einem heute natürlich keine besondere
Freude. Aber der Nagel, der sondert sich ab, hat bestimmte Aufgaben.
Was da geschieht durch den Nagel, darum kümmert man sich weiter
nicht. Man geht nicht jedem Nagel nach, den man fabriziert. Aber was
da alles ins Unbewußte, in den tiefen Schlaf eingehüllt ist, das ist bestimmt,
in der Zukunft wieder aufzuleben.

Solstane Creative Commons License 2011.02.27 0 0 1506

Nem.Kell hozzá az ember is.

Előzmény: Herold (1504)
rasztaszív Creative Commons License 2011.02.26 0 0 1505

a valóság egy.a különböző leírások ugyanarról szólnak.és szerte a földön sokan messzire jutnak a megismerésben a galileai ember állandó emlegetése nélkül is.

az embert,amíg él, valami belerögzíti az anyagba.

 

sokan alkotnak névtelenül.

a bálványkészítők szellemi inspirációja is vitathatatlan,akár gépet alkotnak,akár oltárképet.valóban nem mindegy,honnan az inspiráció.ha valaki egyféle bálványt a többi fölé próbál helyezni,máris tetten érhető az ahrimani befolyás.

de ez nem változtat azon,hogy feladatunk az alkotás a földön.

Előzmény: Solstane (1503)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!