Steiner is, Hamvas Béla is (meg sokan mások is) beszéltek arról, hogy két áramlat van jelen az emberiségben.Az egyik a Káintól való áramlat, a másik Ábelé. Káin utódai hangyaszorgalommal művelik a földet. Ábel utódai a szellemi emberek.Káin megölte Ábelt, őt "pótolta" Széth. (Ismerős dolog.) Ez a motívum megjelenik a Templom Legendában .Salamon a bölcs,a szellemi ember fel akarja építeni a templomot, de egyedül nem tudja.Ehhez kell neki egy építész, ez Hiram Abiff.Csak ketten együtt tudják felépíteni az épületet.Egyik sem megy boldogul a másik nélkül.Egyik az anyagi világ örvényeit ismeri, a másik a szellemiét. Már nem tudom, ki írt arról, hogy Krisztus egyesítette a két áramlatot.Akit érdekel ez a téma, az majd ugyis megtalálja.
Igen.És ha ezt tovább visszük, akkor Jézus Krisztussal sem az alapján kellene foglalkoznunk, amit az evangéliumokban leírtak róla. Nem, nem. Hanem azzal kéne törődni, hogy az apja révén Ő is az ácsmesterséget tanulta ki.És milyen jó, hogy voltak emberek, akik azért nem áztak el, mert tetőt rakott a fejük fölé.De ez nem így van. Nem tudom, mi volt az eredeti szövegkörnyezet,de talán Steiner arra utalhatott, hogy Jakob Böhme írásait manapság alig tudják helyesen értelmezni az emberek.Sőt, szerintem kevesen olvassákaz írásait.Így aztán hiába tárta az emberek elé a maga szép szellemi igazságait.Nem tud vele hatni.Csak a cipőivel tudott az emberekre hatni.Ez van.
.. az idézet folytatása (még mindig Jakob Böhméről, a cipőiről és a szellemi írásairól van szó):
So haben wir zunächst nebeneinanderstellen können das, was der gewöhnlichste Mensch macht, die unbedeutendste Arbeit zunächst im Beruf, und das, was als höchste Leistung erscheint. Höchste Leistungen sind ein Ende, die unbedeutendste Arbeit ist immer ein Anfang.
"Így egymás mellé állítottuk azt, amit a leghétköznapibb ember végez, a hivatása során a legjelentéktelenebb munkát, másrészt azt, ami a legnagyobb teljesítménynek tűnik. A nagy teljesítmények végállomások, a legjelentéktelenebb munka mindig kezdet."
.. az idézet folytatása (még mindig Jakob Böhméről, a cipőiről és a szellemi írásairól van szó):
So haben wir zunächst nebeneinanderstellen können das, was der gewöhnlichste Mensch macht, die unbedeutendste Arbeit zunächst im Beruf, und das, was als höchste Leistung erscheint. Höchste Leistungen sind ein Ende, die unbedeutendste Arbeit ist immer ein Anfang.
"Így egymás mellé állítottuk azt, amit a leghétköznapibb ember végez, a hivatása során a legjelentéktelenebb munkát, másrészt azt, ami a legnagyobb teljesítménynek tűnik. A nagy teljesítmények végállomások, a legjelentéktelenebb munka mindig kezdet."
magyarul: ha az ember egy szöget gyárt, aztán még több szöget gyárt, az ma természetesen nem tölti el túl nagy örömmel. A szög azonban tovább megy a maga útján, feladatai vannak. Hogy mi történik a szöggel, azzal az ember a továbbiakban nem törődik. Nem követ nyomon minden szöget, amit gyárt. De ez a folyamat, ami ma a tudattalanság, a mélyalvás szintjébe burkolózik,a jövőben új életre fog kelni.
Steiner beszél arról (GA 172), hogy minden bölcsesség, amit Jakob Böhme leírt, egy múltbeli folyamat eredménye, végállomása, egészen messzi korszakoktól. Ami pedig a jövőben fog hatni tőle, eégszen el a messzi korszakokig, azok nem a szellemi művei, hanem az általa készített cipőkből eredő hatások (pl. hogy melegíti a lábat).
Talán ezt érezte meg József Attila is, mikor azt írta: "a komor feltámadás titkát rejtik ezek az üzemek."
Steiner:
Wenn einer einen Nagel fabriziert und immer wieder einen Nagel fabriziert, ja, das macht einem heute natürlich keine besondere Freude. Aber der Nagel, der sondert sich ab, hat bestimmte Aufgaben. Was da geschieht durch den Nagel, darum kümmert man sich weiter nicht. Man geht nicht jedem Nagel nach, den man fabriziert. Aber was da alles ins Unbewußte, in den tiefen Schlaf eingehüllt ist, das ist bestimmt, in der Zukunft wieder aufzuleben.
a valóság egy.a különböző leírások ugyanarról szólnak.és szerte a földön sokan messzire jutnak a megismerésben a galileai ember állandó emlegetése nélkül is.
az embert,amíg él, valami belerögzíti az anyagba.
sokan alkotnak névtelenül.
a bálványkészítők szellemi inspirációja is vitathatatlan,akár gépet alkotnak,akár oltárképet.valóban nem mindegy,honnan az inspiráció.ha valaki egyféle bálványt a többi fölé próbál helyezni,máris tetten érhető az ahrimani befolyás.
de ez nem változtat azon,hogy feladatunk az alkotás a földön.
Szerintem amit a felsőbb énről írtam, azt a föld különböző pontján működö spirituális iskolák, tanítások,áramlatok mind ilyen képpen írják le.Ebbe nincs mit belemagyarázni.Ha az albigensek ezt másképp művelik és működik a dolog, akkor nincs semmi gond.(Bár amit írtál, az egyszerűen csak belerögzíti az embert az anyagba, szerintem.)
A takarítást felfoghatjuk alkotásnak?Mert ha igen, akkor elmondanám, hogy nagyon kedves ismerősöm egymás után háromszor mossa fel fertőtlenítővel a járólapot a konyhájában, közben többször is kezet mos. Ezt a tudattalanból származó inspiráció teteti vele.Valamilyen gyerekkori hatásnak köszönhető ez. Ha pedig valaki egy gépet alkot, akkor az egyértelműen ahrimanikus inspirációból eredeztethető. Amikor meg egy középkori festő festett egy oltárképet, azért hogy a közösségbe tartozó emberek az ima, az istentisztelet alatt kontemplálódhassanak a spirituálissal, akkor ehhez a tudatfelettiből vette az inspirációt.Ezért is nem írta alá a képet, mert úgy gondolta, hogy az alkotás kiindulási pontjához a személyiségének semmi köze.Szóval lehet alkotni, de nem mindegy, hogy az honnét ered, ehhez pedig köze van a tudatosságnak is.
igen,a steineri terminológia szerinti felsőbb én elérése ,és a tudatosság foka között van összefüggés.
szerintem,amikor itt most ilyenekről beszélünk,hogy "én és az Atya egyek vagyunk",vagy hogy "a Végső Egy fizikai teste az egész univerzum,és ennek része vagyok",akkor az univerzumhoz (istenhez) való viszonyunkról van szó,azzal kapcsolatban,hogy ez máshogy volt-e a galileai embernél,mint nálunk.úgy gondolom,valamiben nyilván különbözött tőlünk az az ember,de nem ebben.ama felsőbb énben való tudatosságunk nem változtatja meg ezt az alapvető viszonyt.ezt az alapvető viszonyt maga a felsőbb én létezése határozza meg.a felsőbb én,és így ez a viszony még úgyis megvan,ha nem tudunk róla(ezenmód az is isten fia,aki nem tud róla).
szerintem a földi fizikai sík átszellemítése maga az alkotás.ez pedig az emberi tudatosság minden szintjén lehetséges.a legapróbb alkotás is valamilyen szellemi inspirációból születik.még ha kevésbé tudatosan is.
Lehet, de én nem az "Atyára" helyeztem a hangsúlyt, hanem a felsőbb énre. Amúgy szerintem EZT a viszonylatot magát igenis befolyásolja a tudatosság foka. :) Végül is mi más befolyásolná, he?
A földi, fizikai sík átszellemesítése számomra mást jelent. Azt értem alatta, hogy a fizikai síkot tudatosan hatjuk át a kozmosz erőivel. Hamvas Béla erőteljesen megkülönbözteti az "élet" és a "lét" fogalmát.Csak ha az ember átengedi magán a kozmosz erőit és csatornává válik, akkor tud maradandót alkotni, akkor tud hatékonyan segíteni másokon.(Az igazi nagy művek mindig szellemi inspirációból születnek.)
az,hogy "az "Atya" a körülöttünk levő világ", és az hogy "a Végső Egy fizikai teste az egész univerzum" lényegében ugyanaz.ugyanazt a viszonylatot határozza meg más szavakkal.
de EZT a viszonylatot magát nem befolyásolja a tudatosság foka.csak a felismeréséét.
a földi fizikai sík átszellemítése az ALKOTÁS.ha valaki létrehoz valami szépet,jót.ezt,bizony,a tudatosság alacsonyabb fokain állók is megteszik,a maguk hétköznapi személyiségével...
Szeretettel meghívunk minden érdeklődőt a "Vízöntő, a változás kora" című kerekasztal beszélgetésre.
Meghívott beszélgető partnereink: Kowalsky - zenész, festő, író Dr. Mokry Tamás - Napfényes Élet Alapítvány Paksi Zoltán - Asztrozófus Horváth György - Aquarius Alapítvány Nagy Gábor - Lectorium Rosicrucianum
A kerekasztal beszélgetés témái:
Mit jelent a Vízöntő kor?
Mi az, ami a jelenben inspirál, cselekvésre ösztönöz, mi az, ami igazán lelkesítő?
Milyen az az életérzés, élethez való hozzáállás, amit a jelen követel tőlünk, mi az az életvitel, amivel működik az élet?
Hogyan lehet ezt megvalósítani? Mik a tapasztalatok?
Időpont: Február 25 17.00 - 20.00 Budapest MOM Parkban Pénteken 17.00 órától
A helyek korlátozottsága miatt kérjük, jelentkezzen az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
"de nem az a lényeg,hogy ember,vagy világ,hanem az,hogy a galilaei ember úgy volt isten fia,MINT MINDENKI"
Sajnos nem csak az antropozófiával nem vagy tisztában,de az evangéliumokat sem ismered.Ott ugyani Krisztus számtalanszor elmondja, hogy "Én és az Atya egyek vagyunk." Steiner rámutat, hogy az "Atya" a körülöttünk levő világ, a "Fiú" pedig a felsőbb Én. A galileia ember úgy volt isten fia, hogy benne ez a felsőbb Én tökéletesen megjelent a fizikai világban.MINDENKINEk ezt a felsőbb ént kell elérni, mert ez mindenkinek ugyan az.Nem kötelező persze, csak szabadon választható.Lehet a világban is maradni.Ha valaki eléri ezt a felsőbb Ént, akkor megszabadul az ahrimanikus hatás alól.És segíthet a többieknek a szellem felé haladni.
"persze,hogy nem vagyunk magunkra hagyva.de a földi fizikai sík átszellemítése csak rajtunk keresztül lehetséges.csak magunkat válthatjuk meg.a kapott szellemi segítséget nekünk kell a fizikaiba átvinni."
Igen, de nem a hétköznapi személyiségeddel. :DDD Azzal nem sokra mész. Pontosan ezért nem könnyű ez, mert ez csak a felsőbb Éneddel lehetséges.
„Pál apostol kezdte el a galileai ember "ahrimanizálását"(a hazugságok terjesztését,lásd első bekezdés...),ő teremtette meg az ahrimani inkarnáció szellemi alapjait.”
Saul Damaszkuszba tartva kivel találkozott szerinted?
„de a szellemtudomány kicsit több,mint az antropozófiás gittrágás.az ilyenféle kisajátítási kísérletek(miszerint csakis az antropozófia a szellemtudomány)megintcsak ahrimani hatásról árulkodnak...ez az ő módszere.”
Kérlek, áruljad el, hogy a szellemtudomány mely égtájáról hozod a hozzászólásaidban olvasható -számomra (is) meglepő- új megközelítéseket?
de nem az a lényeg,hogy ember,vagy világ,hanem az,hogy a galilaei ember úgy volt isten fia,MINT MINDENKI.
persze,hogy nem vagyunk magunkra hagyva.de a földi fizikai sík átszellemítése csak rajtunk keresztül lehetséges.csak magunkat válthatjuk meg.a kapott szellemi segítséget nekünk kell a fizikaiba átvinni.
Pál apostol kezdte el a galileai ember "ahrimanizálását"(a hazugságok terjesztését,lásd első bekezdés...),ő teremtette meg az ahrimani inkarnáció szellemi alapjait.
igen,hibáztam.az 1471-es hozzászólásodnál azt hittem,a lényegről beszélsz.pedig csak a nagybetűkkel foglalkoztál...
(majd jobban figyelek a számokra...)
de a legutóbbi beírásodból kiderül,hogy pontosan tudod,mire hivatkoztam 1473-nál.
így az 1479 már színtiszta félremagyarázás.nem pedig félreértés.
az antropozófiában Lucifer valóban "ellenerő".
de a szellemtudomány kicsit több,mint az antropozófiás gittrágás.az ilyenféle kisajátítási kísérletek(miszerint csakis az antropozófia a szellemtudomány)megintcsak ahrimani hatásról árulkodnak...ez az ő módszere.
az antropozófia a szellemi megismerés egy útja.tisztelem,amíg tisztelhető.Te nem teszed azzá.
"nem szégyen a galileai emberhez hasonlónak lenni."
"Lucifer számunkra nem "ellenerő""
Biztos félreértettem amiket irtál.
Elmondom az én értelmezésemet.
Valóban nem szégyen Jézushoz hasonlatosnak lenni, sőt... De hogy miért irtad ezt, amikor egy olvtárs felhivja a figyelmedet a magyar nyelvhelyesség szabályaira? Számomra furcsa dolog (kifejezett egóizmus) Jézussal előhozakodni ilyen helyzetben.
Az szellemtudományban Lucifer ellenerő. Pont. Az hogy te mit gondolsz erről, az már más tészta.
Az 1486os hsz: Sokan irogatnak Ahrimanról, de az még messze nem szellemtudomány. Nem baj, ha ez a te agyszüleményed (erre kérdezett rá Herold, csak válasz helyett visszakérdeztél), csak ne mossuk össze.
A kérdés az, hogy ha olyat irsz az Antropozófia topicba, ami Steiner szerint nem állja meg a helyét, akkor miről vitatkozzunk?
Azzal valóban nem tudok vitatkozni, hogy a galileai emberhez (gondolom itt az Emberről volt szó) hasonlitod magad, amikor egy hibádra mutatnak rá, vagy amikor szerinted Lucifer már nem aktuális... Ezekkel nehéz.
ha meg lennénk váltva,nem lenne hatalma felettünk Ahrimannak.
a galileai ember egy nagy tanító volt,aki megformálta az étervilágban az Ember Képét.
a galileai ember soha,sehol nem mondta azt,hogy ő egyedül isten fia,mindig úgy mondta,és úgy értette,hogy ő is az,mint minden ember.
minden valaha földi anyagból lett lény testét esszük,és vérét isszuk.
a galileai ember lenyomata éteri.a fizikai valóságban csak rajtunk keresztül hat.
Pál apostol Ahriman első prófétája.
Ahriman hazugságokkal próbálja semlegesíteni a luciferi hatást.ezért kell a galileai emberből "megváltót" csinálnia,hiszen a hatását mindenestől eltörölni már nem tudja.ahhoz már ő kevés.de a félrevezetésben ő a legnagyobb.itt és most éppen a galileai ember "ahrimanizálásán" alapul a hatalma.
neki az a jó,ha az emberek maradnak a tudatosságnak ezen a szintjén.addig sem ismerik fel őt.
„az ahrimani inkarnációval kapcsolatban hiába várunk egy megváltót.ez bizony a mi ügyünk.”
Nem csak a miénk, elképzelhetetlen lenne e küzdelem, ha csak magunk akarnánk megvívni. Az ellenerők nem tisztelik a szabadságunkat, így be is avatkoznak ott, ahol csak tudnak. A „másik” oldal igen, ezért kérésünkre, kérdésünkre(Parsifal) várnak! Szerintem csak segítséggel megy a dolog, de mi is kell segítsünk a megváltásban (pl. ne hagyjuk ahrimanizálódni a környezetünkben élő elemi lényeket). Abba, amit írsz „de nem csak magunk miatt vagyunk itt.” én őket is és még igen sok mindet beleértek. A galileaiban „Vagyok”-ot mondótól nem azt jegyezték fel, hogy” Úgy szerette az Isten az embert, hogy elsőszülött fiát adta érte” , hanem „Úgy szerette az Isten a világot…” .
Nem hiába várunk egy Megváltót, itt volt, van és lesz is az idők végezetéig. Így nem vagyunk árvákul hagyva, egyedül. Pál apostol is felhívja erre számtalanszor a figyelmet: „Nem én, hanem a Krisztus bennem”.
Beleágyazottan van világunk a szellemibe, oda, ahol a Megváltó erői is jelenvalók, de konkrétan itt is, hiszen az oldalán ejtett sebből vér és víz érte a Földet, s Lényétől áthatott testét is befogadta az. Ezért is esszük az Ő testét és isszuk az Ő vérét. Persze lehet leragadni a kenyér és bor fizikai alkotóinál, akkor viszont csak azokat vesszük magunkhoz, és csak azok fognak hatni bennünk…
„ az ahrimani inkarnáció nem részletkérdés.vagy igaz,amit erről mondok,vagy nem.talán haladjunk ezen a vonalon.”