Köszönöm a részletes választ. Látom rossz példát hoztam fel :) Engem csak az a műszaki paraméter érdekelne, hogy van-e 220 voltos kapcsolodási pont valahol a combinon, vagy nincs.
A mobiltelefon használata nem engedélyezett vezetés közben. Így szerintem felesleges a akkumulátorának feltöltéséről is beszélni. Erre a célra -ha nagyon szükségeltetik- a műszaki pihenő alatt a tartózkodóban van lehetőség.
Aki annyit cseveg munkaidőben, hogy feltöltésre szoruljon a mobilja, az meg is érdemli az szép csinos kis csekket 50.000 Ft-ról.
Ne szórakozzunk már, hogy xy nem mer szólni, meg az utasok nem szólnak rá.
Azért merik megpróbálni a dolgokat az emberek mert a társadalom közönyös. Régen ha valami ilyesmi történt a kölköknek egy lapát kezű melós tuti kiosztott rögtön egy fülest, a felnőttekre meg olyan megvetéssel nézett a többi utas, hogy inkább maguktól leszálltak.
Én nem értem mitől lett ilyen nyúl ez a mai társadalom. És belegondolni se akarok milyen lesz akkor a következő generációkkal.
Nálam előfordult már nem egyszer, hogy dohányzásért, hangos zene hallgatásért, verekedésért, határozott erélyes fellépéssel rászóltam a rendbontókra. Az esetek 90%-ban a meglepetés ült ki az arcukra és rögtön elnézést kértek. Aztán van az a 10% akik ilyenkor csakazért is. És ő majd okosabb lesz, meg neki ezt lehet. Itt általában az észérvek felsorolása, esetleg egy két jogszabály felidézése, a büntetésről való tájékoztatás, segít. Általában hangnem váltás vagy halk zsörtölődés követi, de a rendbontás abbamarad. Azokban az esetekben ahol még ez is kevés, ott jön elő ráhatás módszere.
Én ilyet nem is olyan régen a fogason(60)-on tapasztaltam.4-5 db. kis 12-14 éves hülye gyerekek nemhogy csak cigiztek de még vodkát is fogyasztottak.A vezető nem mert szólni(persze megértem)mert nem ma barnult egyének voltak.
csak azt nem értem, akkor miért infrának nevezték el a felújításkor. egyénként tényleg mozgásérzékelő van benne, mert a finomhangolás után akkor is visszanyit vagy nem záródik be, ha kint az ajtó előtt elsétál valaki (pl egy hátulról leszálló utas)
Ellenpélda: múltkor az 50-esen történt ilyen. Egy diák kezdett el dohányozni, akire az egyik utas rá is szólt, hogy a villamoson ezt nem szabad. A diák utána el is oltotta a cigijét.
Ma délelőtt bagószagot éreztem menet közben a 6-oson. A tükörből szétnézve a második ajtónál láttam füstöt terjengeni, ezért bemondtam, meglehetősen felháborodottan, hogy a dohányzást azonnal hagyják abba és szálljanak le. Ami legjobban megdöbbentett, hogy a tömegből egyetlen utas sem szólt rájuk, bezzeg, ha a járművezető pöfékel, azonnal világgá kürtölik.
Nem szerettem volna ebbe a vitába belefolyni, de amiket itt olvasok írásra sarkall. Azt gondolom, hogy tiszteletben kellene azt tartani, hogy egy több mint 800 millió forintot érő villamosról beszélgetünk. Nem játék ez, hogy kedvünkre szórakozhassunk vele. Arra is szeretném felhívni a figyelmet, hogy az automatikusan visszazáródó ajtókat is nekünk utasoknak találták ki azért, hogy utazásunkat kényelmesebbé tegyék, hogy nyáron ne melegedjen télen pedig ne hülljön ki a villamos. Felesleges itt a villamos vezetőket szapulni és vitatkozni. A villamos ajtajait rendeltetés szerűen kellene hasznáni és nem lenne semmi, de semmi probléma. El kellene tudni fogadni, ha egy villamosról lemarad az ember, hiszen nem kell órákat várni a következőre. petinek üzenném, hogyha nem feszegeted vissza a már záródó villamos ajtaját biztosan nem fog odacsukni. Nem akartam azzal senkit megbántani amit most írtam, csak úgy gondoltam annak fényében amiket itt most ezzel kapcsolatban olvastam, hogy énis megfogalmaznám álláspontomat. Ja és még valamit befejezésképpen. A körúti villamoson dolgozó és minden egyéb tömegközlekedési járművet vezető ember értünk dolgozik. Kérem, hogy tartsuk ezt tiszteletben.
Bocsáss meg, ezekszerint több tapasztalatod van ezen járművel kapcsolatban. Ne haragudj, hogy kételkkedni mertem szavaidban, többet nem fordul elő! Sőt, ezentúl, ha hasonló eset mégis megesik bármelyik villamossal, jól leszídom, hogy Petike megmondta, hogy ilyen márpedig nem lehetséges!