csak azt nem értem, akkor miért infrának nevezték el a felújításkor. egyénként tényleg mozgásérzékelő van benne, mert a finomhangolás után akkor is visszanyit vagy nem záródik be, ha kint az ajtó előtt elsétál valaki (pl egy hátulról leszálló utas)
Ellenpélda: múltkor az 50-esen történt ilyen. Egy diák kezdett el dohányozni, akire az egyik utas rá is szólt, hogy a villamoson ezt nem szabad. A diák utána el is oltotta a cigijét.
Ma délelőtt bagószagot éreztem menet közben a 6-oson. A tükörből szétnézve a második ajtónál láttam füstöt terjengeni, ezért bemondtam, meglehetősen felháborodottan, hogy a dohányzást azonnal hagyják abba és szálljanak le. Ami legjobban megdöbbentett, hogy a tömegből egyetlen utas sem szólt rájuk, bezzeg, ha a járművezető pöfékel, azonnal világgá kürtölik.
Nem szerettem volna ebbe a vitába belefolyni, de amiket itt olvasok írásra sarkall. Azt gondolom, hogy tiszteletben kellene azt tartani, hogy egy több mint 800 millió forintot érő villamosról beszélgetünk. Nem játék ez, hogy kedvünkre szórakozhassunk vele. Arra is szeretném felhívni a figyelmet, hogy az automatikusan visszazáródó ajtókat is nekünk utasoknak találták ki azért, hogy utazásunkat kényelmesebbé tegyék, hogy nyáron ne melegedjen télen pedig ne hülljön ki a villamos. Felesleges itt a villamos vezetőket szapulni és vitatkozni. A villamos ajtajait rendeltetés szerűen kellene hasznáni és nem lenne semmi, de semmi probléma. El kellene tudni fogadni, ha egy villamosról lemarad az ember, hiszen nem kell órákat várni a következőre. petinek üzenném, hogyha nem feszegeted vissza a már záródó villamos ajtaját biztosan nem fog odacsukni. Nem akartam azzal senkit megbántani amit most írtam, csak úgy gondoltam annak fényében amiket itt most ezzel kapcsolatban olvastam, hogy énis megfogalmaznám álláspontomat. Ja és még valamit befejezésképpen. A körúti villamoson dolgozó és minden egyéb tömegközlekedési járművet vezető ember értünk dolgozik. Kérem, hogy tartsuk ezt tiszteletben.
Bocsáss meg, ezekszerint több tapasztalatod van ezen járművel kapcsolatban. Ne haragudj, hogy kételkkedni mertem szavaidban, többet nem fordul elő! Sőt, ezentúl, ha hasonló eset mégis megesik bármelyik villamossal, jól leszídom, hogy Petike megmondta, hogy ilyen márpedig nem lehetséges!
Hozzáteszem, ha a gumi elnyeli, akkor viszont ki is tudod húzni. Volvónál például még alkarra is gond nélkül rácsukódik végállásig az ajtó, viszont ki lehet húzni a gumi közül, mivel jó széles.
Én nem tudom, mit is vársz egy villamostól..., de kezet csókolni nem fog. Mint említettem emberek tervezték embereknek, aztán idekerült hozzánk... . Ha az ajtók közötti akadály olyan "vékony", hogy elnyeli a gumi, és nem tartja vissza az ajtót a mozgásban, a két ajtószárny végállásba kerül. Ez szerencsére ritka, velem még nem esett meg, de még miondíg érdemes volna elgondolkodni azon, hogyha valami máshol akár 10-15 éve működik, akkor nálunk ugyanez miért nem? Én nem azt mondom, hogy aki renitens, azt végig kell cibálni a villamossal a körúton, de szerintem ott kéne kezdeni a probléma kivesézését, hogy minek az ajtót feszegetni.
Nézd, ha egy kezet odacsukva zárt állapotba megy az ajtó, akkor ott valami nem jó. A fogason 1-2 centi vastaf akadályra is visszanyílik. Van is róla egy 4 éve készült videóm (természetesen végállomáson állva automata zárásnál):
Hát nemtudom, nálunk valahogy semmi sem akar működni. Lehet, hogy velünk van a baj?! Pár ország jópár városában volt szerencsém combino villamossal utazni, és mindegyik ajtaja hasonlóképpen működik, a fotocellák ugynaott vannak bennük (mégse láttam annyi szerencsétlenkedést, mint itthon, (ezekből nagyon remek youtube videókat lehetne összevágni), azonban van pár fontos különbség abban is, ahogy "bevezették", és abban is ahogyan használják őket. Egyfelől biztos vagyok benne, hogy minden városban az üzembehelyezésük óta önműködően visszazáródtak az ajtók egyedi üzemben (tudom-tudom, nyugatabbra a népeknek már volt pár évtizedük megszokni az önműködő ajtókat, nem vagyok türelmetlen, csak nem szeretem az emberi hülyeséget), és nem volt előtte egy jó hosszú időszak, amikor az egyedinek semmi értelme nem volt, mert szinte lehetetlen volt vele haladni (nekem még volt szerencsém a legelső ajtószoftverünkkel dolgozni), másfelől, ami előtt értetlenül állok az az indítás jelző "tekintélyének" (ha még van neki) tiprása, mert nem értem, miért kell egy magától záródó ajtónak indításjelzést adni, ha a záródása utána szerelvény még jóideig állva maradhat, sőt az ajtó újra kinyitható (ennél a megoldásnál jóval hatásosabb szerintem, amit a felújított T5C5K-kon és a TW 6000-en alkalmazunk), így az utas aztán nem tudja az indításjelzőt hallva, hogy az ajtó magától csukódik-e be, vagy sem; ellenben amikor én veszem el a nyitásengedélyt, a csukott ajtóknál csönd van, és a nagy csönd közepette egyszercsak a villamos elindul indulásjelés nélkül.
Na, itt a félreértés: aT5C5K2-n mozgásérzékelő van, tényleg nem kell hozzá más. A Combino-n viszont fotocella van, amihez mindenképpen kell egy érzékelő, ami vagy látja az ellenoldalon kibocsátott (infravörös?)fényt, vagy nem.(Mint régen a metró bejáratánál az a bizonyos összecsapódó valami.)
Akkor nem egészen értjük egymást. Az OK, hogy fent lenne a lámpa egy kicsit kifelé irányítva, de alulra meg kell egy érzékelő a küszöbre, ami rálát a lámpára. Sőt, mindebből legalább három kellene (vagy kettő, átlós vonalban) , mert elég széles az ajtó és bárhol lehet utasmozgás.
az ajtózárás csak a rutintalan jvezetönek okoz problémát.általában belefér 2-3megálló kivételével ha egy p@raszt visszatartja az ajtót.(lehet komunikálni az utasokkal kultúrált keretek között a mikrofonon át...tanulnak belöle)kicsit felvan nagyitva ez a téma!!!
Itt a fő probléma, hogy a Combinón szarul van elhelyezve a fotocella. Gyakorlatilag akkor érzékeli a felszálló utast, mikor MÁR nincs az ajtók között. Bár lehet, hogy csak rontana a helyzeten a normális fotocella, mert nyilván többen tennék közé a kezüket, és akkor is, amikor már ki van iktatva.
Az a baj, hogy a Combino túl hirtelen minőségi ugrás, és az egységsugarú utas nem szokott hozzá, hogy azzal együtt, hogy többet tud a villamos, érzékenyebb is. Történt egyszer, hogy a türelmetlen utas túl lassúnak ítélte az ajtó kinyílását, ezért izomból megküldte oldalra, amivel sikerült elhitetnie az ajtóval, hogy nyílás közben odacsukott valakit, és még ő nem értette, miért állt meg az ajtó, amit persze tolt tovább. Az ilyeneknek marhavagon való, nem Combino.
Felszállsz mondjuk a Blahán, elsők között. Ez így jó és rendben van. Ajtócsengő után ajtók záródnak (ajtó jelez, csuk) és az utas visszanyitja. Újra ajtó jelez, csuk. Indulás.
Nyugati pu.-hoz már késve érkeztél. Éppen amiatt a két utas miatt aki visszanyitotta az ajtót, pedig te időben indultál el!
Ergo "ráérős" utasként is lekésheted a vonatot. Vonatindulás elött célszerűbb jóval korábban elindulni, mert ugye a vonat nem vár! A vonatok nem BKV sűrűséggel közlekednek.
A késés oka - jelen esetben - az utasra csukás elkerülésére szolgáló visszanyitó ajtók visszanyítása!!!
Az ajtónyitó gomb arra szolgál, hogy a zárt ajtókkal megállóban álló villamos ajtaját ki tudod nyítni míg felszállsz rá, ami után automatikusan bezáródik. Ezzel biztosítva az utastérben lévő hőmérséklet benttartása. (Mínuszos időkben) Sok utas azt már nem látja, hogy az ajtónyitó gomb világít, amikor visszanyitható, hanem azt használja ki, hogy kezével visszanyítja. Jól írta a topictárs, hogy az utasok nem lehetőségként használják, hanem visszaélés!
Eddig az volt a baj, hogy utasra csukják az ajtót, most meg az a baj - amikor visszanyítható visszatartással -, hogy késik az utas...
"Ezzel az 5 méteres úttal és ajtónyítással már bukta a lámpát."
A szitu a következő volt pontosan: ajtó becsuk, lámpa piros..villamos elkezd csorogni, lámpa felé ami még mindig piros! 5m után állt meg kb, és a lámpa akkor váltott kb zöldre. Tehát gyakorlatilag pirosban indult el a megállóból, persze nincs arról szó,h a piroslámpán átment volna.
Nah ennyi, én jómagam megpróbálom betartani a nyomógombos verziót.
Még valamit a lehetőségről: Ajtó jelez, csuk. Utas visszatart, beszáll. Megint ajtó jelez, csuk. Ujabb utas visszatart mert ő is fel akar szállni, mert neki is lehetőség. És megint ajtó jelez, csuk, ujabb utas... Itt már ajtó nem jelez, mert a lámpát bukta. Néhány másodperc múlva újra ajtó jelez, csuk, hopp már megint egy utas, mert látta hogy régóta áll bent a villamos, még megvárja őt! Hát megint ajtó jelez, csuk és talán sikerül elindulni. Ez mennyi idő is, mindez a lehetőség miatt? És akkor nem is beszéltem a villamos ajtajainak számáról sem ahol nem egyszerre záródnak az ajtók!