Keresés

Részletes keresés

Peti817172M Creative Commons License 2011.01.12 0 0 13378

Egy kezet nem tud elnyelni, legfeljebb egy csomag zsebkendőt, vagy más puha dolgot. A fogason szélesebb és puhább a gumi, mégis visszanyílt.

Előzmény: Kocso84 (13377)
Kocso84 Creative Commons License 2011.01.12 0 0 13377

Én nem tudom, mit is vársz egy villamostól..., de kezet csókolni nem fog. Mint említettem emberek tervezték embereknek, aztán idekerült hozzánk... . Ha az ajtók közötti akadály olyan "vékony", hogy elnyeli a gumi, és nem tartja vissza az ajtót a mozgásban, a két ajtószárny végállásba kerül. Ez szerencsére ritka, velem még nem esett meg, de még miondíg érdemes volna elgondolkodni azon, hogyha valami máshol akár 10-15 éve működik, akkor nálunk ugyanez miért nem? Én nem azt mondom, hogy aki renitens, azt végig kell cibálni a villamossal a körúton, de szerintem ott kéne kezdeni a probléma kivesézését, hogy minek az ajtót feszegetni.

Előzmény: Peti817172M (13376)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.11 0 0 13376

Nézd, ha egy kezet odacsukva zárt állapotba megy az ajtó, akkor ott valami nem jó. A fogason 1-2 centi vastaf akadályra is visszanyílik. Van is róla egy 4 éve készült videóm (természetesen végállomáson állva automata zárásnál):

 

Előzmény: Kocso84 (13374)
Combihu Creative Commons License 2011.01.11 0 0 13375

Már javítva lett mindegyik hibás matrica. Köszi :)

Előzmény: tezslam (13326)
Kocso84 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 13374

Hát nemtudom, nálunk valahogy semmi sem akar működni. Lehet, hogy velünk van a baj?! Pár ország jópár városában volt szerencsém combino villamossal utazni, és mindegyik ajtaja hasonlóképpen működik, a fotocellák ugynaott vannak bennük (mégse láttam annyi szerencsétlenkedést, mint itthon, (ezekből nagyon remek youtube videókat lehetne összevágni), azonban van pár fontos különbség abban is, ahogy "bevezették", és abban is ahogyan használják őket. Egyfelől biztos vagyok benne, hogy minden városban az üzembehelyezésük óta önműködően visszazáródtak az ajtók egyedi üzemben (tudom-tudom, nyugatabbra a népeknek már volt pár évtizedük megszokni az önműködő ajtókat, nem vagyok türelmetlen, csak nem szeretem az emberi hülyeséget), és nem volt előtte egy jó hosszú időszak, amikor az egyedinek semmi értelme nem volt, mert szinte lehetetlen volt vele haladni (nekem még volt szerencsém a legelső ajtószoftverünkkel dolgozni), másfelől, ami előtt értetlenül állok az az indítás jelző "tekintélyének" (ha még van neki) tiprása, mert nem értem, miért kell egy magától záródó ajtónak indításjelzést adni, ha a záródása utána  szerelvény még jóideig állva maradhat, sőt az ajtó újra kinyitható (ennél a megoldásnál jóval hatásosabb szerintem, amit a felújított T5C5K-kon és a TW 6000-en alkalmazunk), így az utas aztán nem tudja az indításjelzőt hallva, hogy az ajtó magától csukódik-e be, vagy sem; ellenben amikor én veszem el a nyitásengedélyt, a csukott ajtóknál csönd van, és a nagy csönd közepette egyszercsak a villamos elindul indulásjelés nélkül.

 

 

Előzmény: Peti817172M (13360)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13373

Lehet, hogy hülye ötlet, de mi van, ha az ajtógumiba építjük be a fotocellát? Most a hagyományos vízszintes fénysugárral gondolom.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13371)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13372

Akkor mozgásérzékelő kell rá, ha másképp nem megoldható.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13371)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13371

Na, itt a félreértés: a T5C5K2-n mozgásérzékelő van, tényleg nem kell hozzá más. A Combino-n viszont fotocella van, amihez mindenképpen kell egy érzékelő, ami vagy látja az ellenoldalon kibocsátott (infravörös?) fényt, vagy nem. (Mint régen a metró bejáratánál az a bizonyos összecsapódó valami.)

Előzmény: Peti817172M (13370)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13370

Nézs meg a kedves tátra fotocelláját. Egy van belőle, és nincs semmi eszköz a küszöbön.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13369)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13369

Akkor nem egészen értjük egymást. Az OK, hogy fent lenne a lámpa egy kicsit kifelé irányítva, de alulra meg kell egy érzékelő a küszöbre, ami rálát a lámpára. Sőt, mindebből legalább három kellene (vagy kettő, átlós vonalban) , mert elég széles az ajtó és bárhol lehet utasmozgás.

Előzmény: Peti817172M (13368)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13368

Nem görbítem meg. Indul a mennyezetről, és érkezik a nyitott ajtószárnyakkal egy vonalba.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13366)
Cs.a.k.1 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13367

az ajtózárás csak a rutintalan jvezetönek okoz problémát.általában belefér 2-3megálló kivételével ha egy p@raszt visszatartja az ajtót.(lehet komunikálni az utasokkal kultúrált keretek között a mikrofonon át...tanulnak belöle)kicsit felvan nagyitva ez a téma!!!

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13366

De hogy görbíted meg az infravörös (vagy akármilyen, ami ott megy) fény útját? Az nem mozgásérzékelő, hanem fotocella.

Előzmény: Peti817172M (13365)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13365

Úgy kell beállítani, hogy az alsó ponton a két ajtószárnnyal egyvonalban lásson.

Előzmény: * * BPO-700 * * (13364)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13364

Nem fogja érzékelni az ajtó mellet elhaladókat?

Előzmény: Peti817172M (13363)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13363

Nem kell arrébbrakni, csak kicsit elfordítani. Vagy a mennyezetre szintén enyhén kifelé fordítva, mint a miskolci Neoplánokon.

Előzmény: * * BPO-700 * * (13362)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13362

Hovatennéd a fotocellát?

Előzmény: Peti817172M (13360)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13361

Nyílás közben is elakadhat az ajtó. Nem csak egyirányú az elakadásvédelem.

Előzmény: AtomcsiKK (13359)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13360

Itt a fő probléma, hogy a Combinón szarul van elhelyezve a fotocella. Gyakorlatilag akkor érzékeli a felszálló utast, mikor MÁR nincs az ajtók között. Bár lehet, hogy csak rontana a helyzeten a normális fotocella, mert nyilván többen tennék közé a kezüket, és akkor is, amikor már ki van iktatva.

Előzmény: Törölt nick (13350)
AtomcsiKK Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13359

Az a baj, hogy a Combino túl hirtelen minőségi ugrás, és az egységsugarú utas nem szokott hozzá, hogy azzal együtt, hogy többet tud a villamos, érzékenyebb is. Történt egyszer, hogy a türelmetlen utas túl lassúnak ítélte az ajtó kinyílását, ezért izomból megküldte oldalra, amivel sikerült elhitetnie az ajtóval, hogy nyílás közben odacsukott valakit, és még ő nem értette, miért állt meg az ajtó, amit persze tolt tovább. Az ilyeneknek marhavagon való, nem Combino.

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13358

Közelítsük meg a dolgot más nézetből.

Felszállsz mondjuk a Blahán, elsők között. Ez így jó és rendben van. Ajtócsengő után ajtók záródnak (ajtó jelez, csuk) és az utas visszanyitja. Újra ajtó jelez, csuk. Indulás.

Wesselényi utca - nincs probléma

Király utca - nincs probléma

Oktogon - ajtó jelez, csuk, utas vissza. Lámpa bukta. ajtó jelez, csuk. Indulás.

Nyugati pu.-hoz már késve érkeztél. Éppen amiatt a két utas miatt aki visszanyitotta az ajtót, pedig te időben indultál el!

Ergo "ráérős" utasként is lekésheted a vonatot. Vonatindulás elött célszerűbb jóval korábban elindulni, mert ugye a vonat nem vár! A vonatok nem BKV sűrűséggel közlekednek.

A késés oka - jelen esetben - az utasra csukás elkerülésére szolgáló visszanyitó ajtók visszanyítása!!!

Az ajtónyitó gomb arra szolgál, hogy a zárt ajtókkal megállóban álló villamos ajtaját ki tudod nyítni míg felszállsz rá, ami után automatikusan bezáródik. Ezzel biztosítva az utastérben lévő hőmérséklet benttartása. (Mínuszos időkben) Sok utas azt már nem látja, hogy az ajtónyitó gomb világít, amikor visszanyitható, hanem azt használja ki, hogy kezével visszanyítja. Jól írta a topictárs, hogy az utasok nem lehetőségként használják, hanem visszaélés!

Eddig az volt a baj, hogy utasra csukják az ajtót, most meg az a baj - amikor visszanyítható visszatartással -, hogy késik az utas...

Előzmény: B767-2 (13357)
B767-2 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13357

"Ezzel az 5 méteres úttal és ajtónyítással már bukta a lámpát."

 

A szitu a következő volt pontosan: ajtó becsuk, lámpa piros..villamos elkezd csorogni, lámpa felé ami még mindig piros! 5m után állt meg kb, és a lámpa akkor váltott kb zöldre. Tehát gyakorlatilag pirosban indult el a megállóból, persze nincs arról szó,h a piroslámpán átment volna.

 

Nah ennyi, én jómagam megpróbálom betartani a nyomógombos verziót.

Előzmény: BTKmániás (13354)
BTKmániás Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13356

Még valamit a lehetőségről: Ajtó jelez, csuk. Utas visszatart, beszáll. Megint ajtó jelez, csuk. Ujabb utas visszatart mert ő is fel akar szállni, mert neki is lehetőség. És megint ajtó jelez, csuk, ujabb utas... Itt már ajtó nem jelez, mert a lámpát bukta. Néhány másodperc múlva újra ajtó jelez, csuk, hopp már megint egy utas, mert látta hogy régóta áll bent a villamos, még megvárja őt! Hát megint ajtó jelez, csuk és talán sikerül elindulni. Ez mennyi idő is, mindez a lehetőség miatt? És akkor nem is beszéltem a villamos ajtajainak számáról sem ahol nem egyszerre záródnak az ajtók!

Előzmény: BTKmániás (13355)
BTKmániás Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13355

Amit írtál az nem lehetőség, hanem visszaélés más utas idejének kárára!

Előzmény: B767-2 (13347)
BTKmániás Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13354

Magad írod: ajtó csuk, piros a lámpa. Vezér rutinos, mert mire becsukódik, zöldre vált és elindulhat. Ezzel az 5 méteres úttal és ajtónyítással már bukta a lámpát. Sőt! Többet is állt, mint ahogy a következő beállt volna. Valszeg többet is állt, mint egy percet és már lekéste a vonatot. Mert ugye az egy perc...

Előzmény: B767-2 (13343)
Csmg Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13353

"Igen főleg akkor, ha 10 -12 percig nem jön a villamos."

 

És tudod miért nem jön 10-12 percig villamos? Az esetek kb. 90%-ban azért, mert az ismerősödhöz hasonlók visszatartják az ajtót és nem tud kimenni a megállóból, ami időveszteség és a következő megállóban ennyivel többet kell várni és mégtöbben lesznek, ott még többen felfeszítik az ajtót és szépen össze is jött 2-3 megálló alatt a 10 perc.

 

Ezért kéne erről leszokni és nem magyarázni azzal, hogy ő nem éri el a vonatot, mert a villamoson utazik másik 350 ember akiből van esetleg 50 olyan aki nem éri el a HÉV-et pedig időben elindult, a másik 100 meg esetleg a buszt.

 

Amúgy játszátok csak ezt tovább, de ne csodálkozzatok ha egyszer mindenki le fog szállni arról a villamosról ajtóhiba miatt és akkor nem fogja elérni a vonatát.

 

Előzmény: B767-2 (13347)
Kocso84 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13352

"Szerintem ezt az utasok egyébként kizárólag ennél a villamosnál csinálják, mert egyedül itt van ilyen "lehetőség", a régi villamosokon nem volt ez soha sztem, vagy nagyon ritkán.."

 

Sajnos keserű tapasztalat, egyfelől, hogy az utas nem is nézi hova szalad (szerintem, ha valamiért a megállóban a F...mili Frost kocsija állna meg, akkor is megpróbálna bemászni a raktérbe), másfelől pedig, az utasnak az indítás jelző azt jelenti, hogy "Futás, még azt elérjük, Józsi fogd az ajtót, ha odaértél!". Az általam leírt "szerencsejátékot" se csak a körúton tapasztaltam. Nem fogok új dolgot mondani, de sajnos utazási kultúrában is van még mit tanulnunk, de ameddig egymásra mutogatás megy, addig előbbre lépés nem lesz.

Előzmény: B767-2 (13347)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13351

Az 59, 61esen is rendszeres probléma. Volt már emiatt ajtóhiba, és 400 ember a következő villamoson 200 helyett.

Előzmény: B767-2 (13347)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13350

Gratulálok a barátod hozzáállásáért. Vakmerő és amellett igen kúltúrált.

A 800 millás villamos ajtaja gombbal nyílik és nem ütni rúgni tépni kell, vagy csak belógatni valamit az ajtószárnyak közé. Az ha otthon baltával nyit ajtót nem izgat, de ezek a dolgok nagyon fel szoktak háborítani.

Előzmény: B767-2 (13346)
Kocso84 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13349

OFF Előfordulnak forgalmi zavarok, nálunk sajnos elég gyakran, az erős forgalom miatt, ezek oka a legtöbbször a renitens autósok, akik csak úgy index nélkül visszafordulnak, azt csinglinglingbUMM, vagy bumm nincs,de az utas burul, esik, mentőt kell várni, állunk (ez az eset figyelmetlen gyalogossal is működik), nekem a legutóbbi satuzásom miatt 36 perc forgalmi akadály volt, és valakinek "szép" előkarácsonyi ajándék volt, hogy hordágyban szedték le a kocsimról, és szirénázva vitték a traumatológiára. Mindenesetre olyan esetről is tudok, amikor egy utas a Petőfi híd budai hídfőjénél 212-es busz megállójából az álló kocsik között szlalomozott át az úttesten, hogy elérje a villamost, egy teherautó takarásából lépett ki, meglátva a felé haladó vasalót, megijedt, megbotlott..., a többit szerintem kitalálod. Megérte? ON

 

Előzmény: B767-2 (13347)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!