"Igen főleg akkor, ha 10 -12 percig nem jön a villamos."
És tudod miért nem jön 10-12 percig villamos? Az esetek kb. 90%-ban azért, mert az ismerősödhöz hasonlók visszatartják az ajtót és nem tud kimenni a megállóból, ami időveszteség és a következő megállóban ennyivel többet kell várni és mégtöbben lesznek, ott még többen felfeszítik az ajtót és szépen össze is jött 2-3 megálló alatt a 10 perc.
Ezért kéne erről leszokni és nem magyarázni azzal, hogy ő nem éri el a vonatot, mert a villamoson utazik másik 350 ember akiből van esetleg 50 olyan aki nem éri el a HÉV-et pedig időben elindult, a másik 100 meg esetleg a buszt.
Amúgy játszátok csak ezt tovább, de ne csodálkozzatok ha egyszer mindenki le fog szállni arról a villamosról ajtóhiba miatt és akkor nem fogja elérni a vonatát.
"Szerintem ezt az utasok egyébként kizárólag ennél a villamosnál csinálják, mert egyedül itt van ilyen "lehetőség", a régi villamosokon nem volt ez soha sztem, vagy nagyon ritkán.."
Sajnos keserű tapasztalat, egyfelől, hogy az utas nem is nézi hova szalad (szerintem, ha valamiért a megállóban a F...mili Frost kocsija állna meg, akkor is megpróbálna bemászni a raktérbe), másfelől pedig, az utasnak az indítás jelző azt jelenti, hogy "Futás, még azt elérjük, Józsi fogd az ajtót, ha odaértél!". Az általam leírt "szerencsejátékot" se csak a körúton tapasztaltam. Nem fogok új dolgot mondani, de sajnos utazási kultúrában is van még mit tanulnunk, de ameddig egymásra mutogatás megy, addig előbbre lépés nem lesz.
Gratulálok a barátod hozzáállásáért. Vakmerő és amellett igen kúltúrált.
A 800 millás villamos ajtaja gombbal nyílik és nem ütni rúgni tépni kell, vagy csak belógatni valamit az ajtószárnyak közé. Az ha otthon baltával nyit ajtót nem izgat, de ezek a dolgok nagyon fel szoktak háborítani.
OFF Előfordulnak forgalmi zavarok, nálunk sajnos elég gyakran, az erős forgalom miatt, ezek oka a legtöbbször a renitens autósok, akik csak úgy index nélkül visszafordulnak, azt csinglinglingbUMM, vagy bumm nincs,de az utas burul, esik, mentőt kell várni, állunk (ez az eset figyelmetlen gyalogossal is működik), nekem a legutóbbi satuzásom miatt 36 perc forgalmi akadály volt, és valakinek "szép" előkarácsonyi ajándék volt, hogy hordágyban szedték le a kocsimról, és szirénázva vitték a traumatológiára. Mindenesetre olyan esetről is tudok, amikor egy utas a Petőfi híd budai hídfőjénél 212-es busz megállójából az álló kocsik között szlalomozott át az úttesten, hogy elérje a villamost, egy teherautó takarásából lépett ki, meglátva a felé haladó vasalót, megijedt, megbotlott..., a többit szerintem kitalálod. Megérte? ON
Megértem a te oldaladat is teljes mértékben, mindenki ha feszegeti az ajtót, menetrend is borul.. Szerintem ezt az utasok egyébként kizárólag ennél a villamosnál csinálják, mert egyedül itt van ilyen "lehetőség", a régi villamosokon nem volt ez soha sztem, vagy nagyon ritkán..
"Körúti járművezetőként az a véleményem, hogy akinek az a max 3 perc hiányzik a vonat eléréséhez az meg is érdemli..." Igen főleg akkor, ha 10 -12 percig nem jön a villamos..már volt időben kimentem a megállóba, és nem több mint 10 percig nem jött semmi...
OFF Körúti járművezetőként az a véleményem, hogy akinek az a max 3 perc hiányzik a vonat eléréséhez az meg is érdemli, de mindneki úgy osztja be az idejét, ahogy akarja... . Mindenesetre kezd elegem lenni a népi szerencsejátékból, aminek én az "Életemet a villamosért" nevet adtam, a játék lényege az, hogy ha a körúton délután csúcsidőben meglátjuk az UTOLSÓ 6-os villamost, akkor fittyet hányva a KRESZ alapvető szabályaira, eltaposva mindenkit, járókeretet, banyatankot, babakocsit a szélben logotatva keresztül piroson, 4 sávon, tökön paszulyon nagyátlóban, át a trolibusz előtt, megrohamozzuk, mit sem törődve a mögötte látótávolságban lévő következő villamossal, amit mindezek nélkül kényelmesen elérhetnénk, nem veszélyeztetve saját és mások testi épségét (megértem én, hogy kell az adrenalin, nade ennyire?). Nah, az ilyen embereknek nálam általában nincs szerencséje, ha mód van rá (és igen, ha ez azzal jár, h g...ci békávésnak titulál a tisztelt forumozó közönség, akkor vállalom, de ha én közlekednék így a 60 tonnányi műanyag hernyóval,mint az előbb leírt renitens járókelők , akkor kiérdemelhetném a tömeggyilkos nevet is akár...). ON
Másfelől viszont egyértelműen le van írva, hogy "Az indításjelző megszólalása után a le- és felszállás balesetveszélyes, ezért tilos", ahogyan ezt az általad leírt példa is igazolja. Az a helyzet, hogy ezt a villamos emberek tervezték embereknek, olyanoknak, akik ha meglátnak két csukódó ajtószárnyat, nem az első pavlovi cselekedetük benyúlni közéjük és szétfeszíteni, hanem a rajtuk (vagy mellettük) lévő PISZOK NAGY zöld gombot megnyomni, hogy az ajtó kinyíljon. Egy kézfej közrezárásától még az ajtó simán zárt végállásba kerülhet, és ha ez egy hátrább lévő, netán utolsó ajtónál van, egy tömöttebb, netán még ívesebb megállóban is (ezügyben kedvencem a Jászai Mari tér, ahol a villamos mellett hömpölygő tömeg néha erősen akadályozza a hátsó ajtók figyelemmel kísérését), akkor könnyen megeshet, hogy a kocsi vezetője nem veszi észre, hogy valamit/valakit az ajtó becsukott, csak akkor tűnik fel, amikor indulás után vissza néz a tükörbe (ahogyan nekem anni nagyon megtanították).
Ezügyben azt tudom javasolni a jövőre nézve, hogy a záródó ajtót ne kézel/lábbal próbáljuk meg kinyitni, hanem a gombbal, és ha úgy se nyílik vissza, akkor nézzünk el hátra, valószínűleg már majdnem karnyujtásra a következő járgány.
Azért mert a következővel már nem éri el a nyugatiból óránként induló vonatot! Mondjuk!
Másrészt az ajtónak vissza kellett volna nyílnia, függetlenül attól,h mit kéne vagy nem kéne csinálni..és úgy hogy nincs becsukódva az ajtó rendesen hogy hogy el tud indulni a villamos?
Tanulság: nem kell felfeszegetni az ajtót, visszatartani, ha szól az indításjelző vagy nem nyílik már vissza gombnyomásra akkor az elment 1 perc és ott a következő
A körúton amúgy se értem mit kell hisztizni egy percenként járó villamosnál.
Nem olyan rég az ismerősömmel a következő történt: a combino állt a megállóban , már pittyegett és zárta az ajtókat, de még piros volt neki a lámpa, ezt látva berakta a kezét, pontosan a kézfejét a két ajtó közé...a Két ajtó azonban most nem nyitott vissza, hanem összecsukta a kezét! A villamos pedig elkezedett , szerencsére csak csorogva,de gurulni előre, úgy hogy a keze bennt volt a két ajtó között, kihúzni nemigen tudta..hálIstennek a sofőr észrevette kb 5m után és megállt, kinyitotta az ajtót.
De kérdem én, hogy ez hogy lehetséges??? Miért nem nyitott vissza az ajtó? Ezen kívül ha nem volt rendesen becsukódva, a kéz miatt, hogy indulhatott egyáltalán el?? És mi van ha a sofőr nem veszi észre, a lámpa rögtön zöldre vállt és "teligázt" nyom?
Utána természetesen eléggé fájlalta a kézfejét, mert nem gyengegumi van a két ajtó között..