"Focus 2003 fxdb a motorkód. Beszerelésnél, ha nem állítják be a szelephézagot, azért szólhatnának, hogy drága lesz kihagyni. 25 ezret mentem beszerelés óta. Mikor probléma lett a kocsival, hívtam a szerelőt segítségért. Azt mondta: "Ja, hát 20-30-ezrenként be kell állíttatni a szelepeket, akkor nem lesz vele semmi baj!" Akkor ez a 20-30-ezer azt jelenti, hogy valamelyik kocsi elmegy 30-at s, a másiknak meg szétégnek a szelepei 25000 után? Nem kevés pénzért, amit otthagytam nála elárulhatta volna azt is, hogy az én kocsim csak 20000-et megy el szelepállítás nélkül!"
Xal ha tutira akarsz menni hidrotőkés verdát veszel abba kisebb rizikó eza gáz téma. (mondom ezt én akinek volt pár gázos autója)
Mondjuk azt nem írtad, hogy I vagy II focust akarsz, a 2004 pedig ha jól emlékszem épp a váltás éve volt...
Amit írtam, a FI 1.6 100 Le motorjára vonatkozik, a FII-ben pedig már van 116 Le is (ha nem tévedek változó szelepvezérléssel) Lehet, hogy ez már jobb barátságban van a gázzal, de szerintem a vétel előtt érdeklődj gázbeszerelőknél is.
Viszont az 1,6 zetec motort a gázszerelő műhelyek nem nagyon ajánlják gázzal használni, mert a kerámia szelepek könnyen beégnek, ráadásul a szelepállítás sem hidrotőkés.
Persze van aki azt mondja, hogy max. gyakrabban ellenőrzi és állítja a szelephézegot + amíg tönkremegy behozza a hengerfej felújítás árának többszörösét a gáz-benzin árkülönbségen.
Mielőtt megvettem a focust én is terveztem gázosra alakítani, aztán az ellenvélemények miatt letettem róla. Most már kicsit bánom, de már nemigen vágok bele, mert olyan sokat nem megyek, mire behozná az árát már talán nem is lesz meg...
Készülök egy 1,6-os Focus kombit venni, 2004 körülit, szeretném utána gázossá alakítani gazdaságossági szempontok miatt. Még nem néztem meg egyet sem, ezért kérdezném, hogy teljes értékű pótkereke van-e, tehát pótkerék gáztartályt be lehet szerelni? Nyilván a csomagtartóba nem szeretnék tartályt rakni.
Esetleg ha valakinek van gázzal tapasztalata, szívesen venném.
Igen, köszi, közben megnézegettem én is, ebay-t meg pár kinti ilyen témájú fórumot, 50-80ezer között volt országtól függően. Nos ha tudtok olyanról akinem pont ilyen ECU-ra lenne szüksége, dobjatok egy mailt, megegyezünk, jóárasítva ;)
Mennyiben számít, hogy profin összerakott törött? Én 12 évig hajtottam egy Escortot (10 évesen vettem). Mint átíráskor utóbb kiderült, 7. tulaja lettem és totálkáros volt. Hátulról a közepéig egy tréler összenyomta. Sehol nem látszott rajta és hibátlan volt végig. Nem rozsdásodott, nem húzott el, olyan volt mint egy új. Amikor alvázvédelemre vittem, akkor behívtak az irodába és faggatak, hogy mit tudok az autóról. Teljesen meg voltam rémülve, aztán mondták, hogy ilyen jó állapotú, hibátlan alvázat, még nem láttak. Forgatták a biztonsági öveket és egyéb azonosítókat, hogy valóban 10 éves :)?
Tünés egy Ford szervízbe, 10esért átnézik,és megmondják mi a baja. Én így tettem.Áldom a sorsot. 3autót is kihagytam emiatt,pedig szerintem,és szakértő által is jónak véltük...
De manaspág sok profin összerakott törött autó van...
Szóval itt most fórumon sopánkodni ködös információkkal félrevezető. Vigye el egy Ford márkaszervízbe,és átküldi neked mailben az eredményt.
A mai világban nem szabad úgy autót venni, hogy előtte nem nézte át egy szakember.
Ez már nem zsiguli, hogy 5-10.000 forintból bármit megszerelsz rajta a szomszéd haverral.
Ha egy ilyen kocsinak (komoly) baja van, akkor ott gyorsan beleszaladhatsz egy pár százezres kiadásba.Ennek töredéke egy márkaszervizes felmérés, amit nyilván az eladó sem ellenez, hacsak nincs valami nagy titkolnivalója. Ott mindenre fény derül és irányt is adnak az elkövetkezendő kiadásokra.
Ha ez megvan, akkor ennek fényében számolgathatsz, hogy megéri-e vagy sem.
És itt ne legyen kifogás a távolság, meg a szervezés, mert 1-2 napot rá kell szánni, pláne, ha jót akarsz venni.
1-2 hónapot amúgyis rá kell szánni, hogy kifogj egy jót.
Ha olcsóbban veszel egy rosszabb állapotú kocsit, aminek a javítására elmegy a megspórolt összeg, akkor az nem lesz az év üzlete, az biztos. Mert, ha ennek "csak" 1 nagy baja van, akkor ott hamarosan elő fognak jönni az apró kis "örömök" is, amik miatt meg fogod utálni és horhatod havonta szervizbe, ami megint csak sok pénz, ha nem értesz hozzá.
Még annyit, hogy ha egy Focusnak 3-400.000 forintos baja van, akkor arra rá se nézz, az már eléggé laharcolt szegény.
Ha a motor rossz, akkor vehetsz bontóban blokkot 60-150e huf között, persze akkor nembiztos hogy jobbat veszel mint ami most van benne, bele látni nem lehet. A munkadij nem 15e huf hanem sokkal több+lepapirozni.
Új motor kompletten tuti nem áll meg 300e hufból+szerelés+papirozás.
Pici a valószinűsége annak hogy széthajtottátok a motort, alapvetően ha hidegen nem lett kihajtva a bele akkor még nincsen vége nekije (melegen meg birnia kéne).
Ha a füst fekete és nem kék akkor keverékkézpéssel lehet gond hidegen.
Ne túráztasd magad ezen az ár kérdésen, tök felesleges.
Mi változik, ha itt valaki beírja, hogy 50.000 vagy 250.000?
Elmész és veszel egy motort???
És ha mégsem annyiba kerül, akkor számonkéréd?
Csak azért kérdezem, mert tipped sincs, hogy mi baja az autónak, de ragaszkodsz a motorcseréhez.
Menj be egy márkaszervizbe, ott kb 10.000-ért átvizsgálják az egész autót és utána már célirányosan el tudsz indulni, hogy a hibádat hol és mennyiért oldják meg.
De hogy valami bíztatót is mondjak, szerintem ne aggódj, a Focus-ok nem azok a motorcserés autók.
mert akkor nem is olaj ég el,hanem túl sok benyát kap.
tudom,nem illik suzukihoz hasonlitani,de abban van tapasztalatom: tökéletes blokknál is elő-elő fordul egy-egy pici füstpuffancs inditásnál, de azonnal el is múlik.
ugye nem volt benne "sport"légszűrő? ismerős swiftes elfelejtette beolajozni, és amikor elpárolgott az olaj belőle, megszünt a szűrés.motorgenerál 30e km alatt.