Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Mér nem olvasod el a pasi könyvét? Belinkeltem. Csak az első 2 fejezet érint minket. Másik 2 szól az aktuális világvégéről, és a D - Amerikai magyarokról. Utána 200 oldal zsidózás.
Már az elsővel is voltak szerkezeti problémák.
Aki Csepelen építi a vitorlását az B38 kazánlemezt használ. Az mennyire lehet alkalmas ilyesmire?
Azért lenne érdekes a műszaki hibák listája mert nekem elsőre olyasmi lehetőségek ugrottak be hogy tömíttettség, hegesztési hibák, mentőfelszerés hiánya, stb.-stb...
De cikkeztek olyasmiről hogy "irány a Sakkör", viszont az ilyen hajóknál a regiszter megköveteli a G10-60 osztályú szerkezeti megerősítést, a max G60 osztály azt jelenti hogy 0,5m vastag összefüggő jég. Példa: a finn tengeralattjárók megerősített szerkezete és a "jég öv".
Szerintem mindenkinek joga van megfulladni, ha azzal másokat nem akadályoz. A cuccnak a budikalászi tóban a helye, egy 50 tonnás darura kötve, ami kihuzza, ha baj van. A pasiért nem kár, de a hajóért igen.
Nem láttam a jegyzőkönyvet. Csak a Duna-rádió tudósított a hajóval kapcsolatos eseményekről. A műszaki tartalmat érintő megállapításaim a saját két szemem által tapasztaltakra épülnek.
És akkor még mindig ott van Panama és Libéria. Meg a sok lökött angol, aki fürdőkádban hajózza ár a csatornát. Meg a szemétből épült hajó, ami a NatGeón 1 csapat hobóval áthajózott az óceánon.
Persze hogy nincs, csak ugatok mint a fóka, halvány gőzöm sincs róla mi az eljárás. De ha valaha egy szomszéd országban akarsz építeni és hajózni tengóval, ajánlatos figyelembe venni a következőket:)
1. Beadhatsz jogosúltság nélküli tervezőtől terveket, ebben az esetben a galaci ICEPRONAV fogja megkapni véleményezésre, sokkal lassabb lesz az eljárás és pénzbe kerül ( kifizettetik). Ez nálam a külső szakértő(k), lásd 2-es pont miért adják oda egy hajótervező cégnek.
2. Légyszi a benyújtott tervhez mellékelt doksit lebontani 16 részre ( A-I-től A-XVI-ig) úgymint hajótest, hegesztési technológia, stb-stb. Már csak azért is hogy megkönnyítsd a felügyelők ( ott úgy hívják őket:) ) munkáját:)
, ez nálad az ügyfél?
4. Ezzel még nincs vége, mert előírják milyen feltételeket kell betartani a hajó és hajórendszerek műszaki átvételekor, illetve tájékoztatnak még arról is mikor kell megjelenni ellenőrzésre, amikor a hajó már használatban van ( pld. éves)
De a végén vár a boldogság, ugyanis a RNA osztályozással meg lehet jelenni a biztosítónál.:)
Furcsa egy logika, de logika. Ha az illető alapít egy sportklubbot, a hajót meg nem tengónak jelenti be hanem "tengóra hasonlító felszíni hajó":), he-he:)
Az NSZK-ba szöktek már házi készítésű hőlégballonnal, az UL szerint meg keltek át a Duna ro-jugó szakaszán a 70-es évek végén átalakított Dacia-val is :)
A pasi már összeveszett mindenkivel. Nem hiányozna senkinek. A budakalászi bányatóban meg elférne az esüllyedt exkavátorok mellett. Nem zavarna senkit.
Én is terveztem tenderalattjárót, de a kockás papírnál tovább nem jutotam.
Tehát: ki is adta ki az első tengeralattjáró engedélyét? És ki állította ki Wrighték pilótaigazolványát?? Az elsőknek vannak bizonyos előjogaik.
Azt elismerem hogy kissé előreszaladtam, de a tengóval kapcsolatban már emlegettek különféle utakat.
És itt a bökkenő. Itthon elvégezhető pld a "hajózási kísérlet" ( ezt NKH engedélyezi), és itt kezdődik az első lépcső: bekérik a tengó tervrajzát, dokumentációját. Most pontosan nem tudom alkalmaznak-e ilyenkor külső szakértőket mert tengó, de el tudom képzelni. Ha már itt lelnek hibákat, zűr van...
És itt kezdődik a nagy játszma. OK, megkerüli a hajózási engedélyt ( kedvtelési célból folytatott hajózás), valahol elvégzi a merülési próbákat is ( itthon kissé nehéz,még sós víz sincs), és hajrá. Csakhogy vannak országok amelyekben kötelező a yacht regisztrálása, ott hűha mi jöhet.:), van ahol nem-de ez nem Európa esete ( 98 óta vannak szabályok, méghozzá szigorúak)
És jön amit az előző hozzászólásomban írtam. Nincs regisztrálva, biztosítva, ergo a vízbefúlás előtt bekövetkezhet az a kellemetlenség hogy ha valahol a világban megsérül a tengó( pld. ütközés egy hajóval, bójával, stb) na ott is fog maradni.
Az NKH - és nem NHK - nem a tengeralattjárókho zért, hanem a hajókhoz. Cseppet sem mellesleg a szabályokat nem ex-poci állapítják meg, hanem mindenki által elérhető és forgatható jogszabályok és szabályzatok alapján.
Amit a meghalásról írsz: olyan ez, mint az orosz rulett. Alapesetben ugye az esélyed 1:5... Namost, ez a Forintos féle tengó olyan, mint az orosz rulett szekrénytáras fegyverrel. Abba ugyan akár 10-15 lőszer is fér, de elsőre garantáltan pukkan!
A pasi szerintem Gyula. Szerinted mennyit ért az NHK a tengeralattjárókhoz? Amúgy az engedélyezésről szót sem ejtettem. A meghalásnak meg ennél sokkal rosszabb, és unalmasabb módjai is vannak. Örökké meg senki sem él.
Nos,valamit értek hozzá, bár szakértő nem vagyok. Tengeri (nem hivatásos) hajóvezetői vizsgám van, és hajóztam is tengeren. Annyit mindenesetre tanultam, hogy az index fórumon előforduló baromságokat felismerem. Néha szóvá is teszem őket.
Itt visszatérünk arra ami egyszer már szóba került régen amikor a Pista minitengóiról volt szó. Nagyon nem mindegy milyen a tervezés és a kivitelezés. Kezdve a stabilitási számításoktól egészen a Ramius által említett elektromos hálózati alkatrészekig.
Mert ha kereskedelmi hajónak lajstromozzáz-és minek másnak, akkor aztán meg kell felelni a "certificate of registration" követelményeinek. Az úszó koporsónak-jelen esetben merülő is-nagy hagyományai vannak Szomália, Costa Rica, stb-stb helyeken:)
És ha nincs rendben ez a rész akkor pld. a Lloyd's, Veritas meg a többi kutyába sem veszi, biztosítást sem köthet rá. Egy hadihajónál ezek nem játszanak, de egy kereskedelminél igen.
Neked ugye szakmailag semmi közöd sincs a hajózáshoz?! Az a vas egy úszó koporsó. A sarki villanyszerelési boltből összevásárolt házépítő alaktrészekből rakták össze. Cseppet sem véletlen, hogy az NKH nem hogy üzemképességit adott volna, de még a vízre tenni se engedte. Szó se róla, pofás darab, nagyon jól néz ki, de hajózásra alkalmatlan. Nem azért mert hogy a Forintos para vagy sem, hanem műszakilag.