Keresés

Részletes keresés

gacsat Creative Commons License 2010.12.14 0 0 6635

 Észre sem szokták venni a legázolt jachtokat.

gacsat Creative Commons License 2010.12.14 0 0 6634

 Szerintem mindenkinek joga van megfulladni, ha azzal másokat nem akadályoz. A cuccnak a budikalászi tóban a helye, egy 50 tonnás darura kötve, ami kihuzza, ha baj van. A pasiért nem kár, de a hajóért igen.

folyamhajós Creative Commons License 2010.12.14 0 0 6633

Nem láttam a jegyzőkönyvet. Csak a Duna-rádió tudósított a hajóval kapcsolatos eseményekről. A műszaki tartalmat érintő megállapításaim a saját két szemem által tapasztaltakra épülnek.

 

Előzmény: Plieur (6632)
Plieur Creative Commons License 2010.12.13 0 0 6632

Nem is kell legázolja, elég a hullámzás.

De vissza a kiindulási ponthoz: tulajdonképpen milyen hosszú volt az NKH hibalistája a forintos tengóval?

 

Előzmény: Ramius (6631)
Ramius Creative Commons License 2010.12.13 0 0 6631

Akkor nem is lehet ő az útjogos... :-)))

Előzmény: Plieur (6630)
Plieur Creative Commons License 2010.12.13 0 0 6630

Ha észreveszik. Vajon látszik-e a fürdőkád radaron:)

 

Előzmény: Ramius (6629)
Ramius Creative Commons License 2010.12.13 0 0 6629

Az attól függ, hogy ki az útjogos!!!

Előzmény: Plieur (6628)
Plieur Creative Commons License 2010.12.13 0 0 6628

A vizibicikli, fűrdőkád, kenu, stb mind hasznos eszköz, csak fifyelembe kell venni hogy ha nincs kísérő hajó ...:)

Ugyanis egy forgalmas tengeri útvonalon szépen legázolhatja egy hajó:)

valahogy nem hallani hasonlókról a Boszporusz-nál:)

Előzmény: gacsat (6626)
Plieur Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6627

Legyek cinikus, ott a megépítés sem került volna annyiba:)

Előzmény: gacsat (6626)
gacsat Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6626

 És akkor még mindig ott van Panama és Libéria. Meg a sok lökött angol, aki fürdőkádban hajózza ár a csatornát. Meg a szemétből épült hajó, ami a NatGeón 1 csapat hobóval áthajózott az óceánon.

Előzmény: Plieur (6625)
Plieur Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6625

Persze hogy nincs, csak ugatok mint a fóka, halvány gőzöm sincs róla mi az eljárás. De ha valaha egy szomszéd országban akarsz építeni és hajózni tengóval, ajánlatos figyelembe venni a következőket:)

1. Beadhatsz jogosúltság nélküli tervezőtől terveket, ebben az esetben a galaci ICEPRONAV fogja megkapni véleményezésre, sokkal lassabb lesz az eljárás és pénzbe kerül ( kifizettetik). Ez nálam a külső szakértő(k), lásd 2-es pont miért adják oda egy hajótervező cégnek.

2. Légyszi a benyújtott tervhez mellékelt doksit lebontani 16 részre ( A-I-től A-XVI-ig) úgymint hajótest, hegesztési technológia, stb-stb. Már csak azért is hogy megkönnyítsd a felügyelők ( ott úgy hívják őket:) ) munkáját:)

, ez nálad az ügyfél?

4. Ezzel még nincs vége, mert előírják milyen feltételeket kell betartani a hajó és hajórendszerek műszaki átvételekor, illetve tájékoztatnak még arról is mikor kell megjelenni ellenőrzésre, amikor a hajó már használatban van ( pld. éves)

De a végén vár a boldogság, ugyanis a RNA osztályozással meg lehet jelenni a biztosítónál.:)

 

 

 

 

Előzmény: Ramius (6623)
Plieur Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6624

Furcsa egy logika, de logika. Ha az illető alapít egy sportklubbot, a hajót meg nem tengónak jelenti be hanem "tengóra hasonlító felszíni hajó":), he-he:)

Az NSZK-ba szöktek már házi készítésű hőlégballonnal, az UL szerint meg keltek át a Duna ro-jugó szakaszán a 70-es évek végén átalakított Dacia-val is :)

 

Előzmény: gacsat (6620)
Ramius Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6623

 

A "most pontosan nem tudom" szerint fogalmad sincs az eljárási rendről...

 

A terveket az építés megkezdése előtt kell beadni az NKH-KÜI-HHF-HRO-hoz. Az első két darab lemez összehegesztése előt...

 

Nemzeti Közlekedési Hatóság Kiemelt Ügyek Igazgatósága Hajózási Hatósági Főosztály Hajóüzembiztonsági és Regiszteri Osztály

 

A terveket jogosultsággal rendelkező mérnöknek kell készítenie.

 

Olyan, hogy "külső szakértő" ebben az eljárásban nem (meg másfélében sem) létezik.

 

Olyan van, hogy jogosultsággal bíró független osztályozót kér fel az ügyfél.

 

 

Előzmény: Plieur (6619)
Ramius Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6622

Meglehetősen demagóg szöveg.

 

Amikor az elsőt építették, hol volt még közlekedési hatóság?

 

Forintos miben is első??

 

Előzmény: gacsat (6620)
gacsat Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6621

Volt a Szabad Európán a Forgószinpad. Abban meg 1 NDKs pasi, aki zsiguli akumlátoros tengeralattjáróval szökött át az NSzKba.

gacsat Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6620

 

 A pasi már összeveszett mindenkivel. Nem hiányozna senkinek. A budakalászi bányatóban meg elférne az esüllyedt exkavátorok mellett. Nem zavarna senkit.

 Én is terveztem tenderalattjárót, de a kockás papírnál tovább nem jutotam.

 Tehát: ki is adta ki az első tengeralattjáró engedélyét? És ki állította ki Wrighték pilótaigazolványát?? Az elsőknek vannak bizonyos előjogaik.

Előzmény: Plieur (6619)
Plieur Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6619

Szia

Azt elismerem hogy kissé előreszaladtam, de a tengóval kapcsolatban már emlegettek különféle utakat.

És itt a bökkenő. Itthon elvégezhető pld a "hajózási kísérlet" ( ezt NKH engedélyezi), és itt kezdődik az első lépcső: bekérik a tengó tervrajzát, dokumentációját. Most pontosan nem tudom alkalmaznak-e ilyenkor külső szakértőket mert tengó, de el tudom képzelni. Ha már itt lelnek hibákat, zűr van...

És itt kezdődik a nagy játszma. OK, megkerüli a hajózási engedélyt ( kedvtelési célból folytatott hajózás), valahol elvégzi a merülési próbákat is ( itthon kissé nehéz,még sós víz sincs), és hajrá. Csakhogy vannak országok amelyekben kötelező a yacht regisztrálása, ott hűha mi jöhet.:), van ahol nem-de ez nem Európa esete ( 98 óta vannak szabályok, méghozzá szigorúak)

És jön amit az előző hozzászólásomban írtam. Nincs regisztrálva, biztosítva, ergo a vízbefúlás előtt bekövetkezhet az a kellemetlenség hogy ha valahol a világban megsérül a tengó( pld. ütközés egy hajóval, bójával, stb) na ott is fog maradni.

 

 

 

 

 

Előzmény: gacsat (6617)
Ramius Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6618

Az NKH - és nem NHK - nem a tengeralattjárókho zért, hanem a hajókhoz. Cseppet sem mellesleg a szabályokat nem ex-poci állapítják meg, hanem mindenki által elérhető és forgatható jogszabályok és szabályzatok alapján.

 

Amit a meghalásról írsz: olyan ez, mint az orosz rulett. Alapesetben ugye az esélyed 1:5...  Namost, ez a Forintos féle tengó olyan, mint az orosz rulett szekrénytáras fegyverrel. Abba ugyan akár 10-15 lőszer is fér, de elsőre garantáltan pukkan!

Előzmény: gacsat (6617)
gacsat Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6617

 A pasi szerintem Gyula. Szerinted mennyit ért az NHK a tengeralattjárókhoz? Amúgy az engedélyezésről szót sem ejtettem. A meghalásnak meg ennél sokkal rosszabb, és unalmasabb módjai is vannak. Örökké meg senki sem él.

Előzmény: Plieur (6615)
gacsat Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6616

 Nos,valamit értek hozzá, bár szakértő nem vagyok. Tengeri (nem hivatásos) hajóvezetői vizsgám van, és hajóztam is tengeren. Annyit mindenesetre tanultam, hogy az index fórumon előforduló baromságokat felismerem. Néha szóvá is teszem őket.

Előzmény: Ramius (6614)
Plieur Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6615

Szia

Itt visszatérünk arra ami egyszer már szóba került régen amikor a Pista minitengóiról volt szó. Nagyon nem mindegy milyen a tervezés és a kivitelezés. Kezdve a stabilitási számításoktól egészen a Ramius által említett elektromos hálózati alkatrészekig.

Mert ha kereskedelmi hajónak lajstromozzáz-és minek másnak, akkor aztán meg kell felelni a "certificate of registration" követelményeinek. Az úszó koporsónak-jelen esetben merülő is-nagy hagyományai vannak Szomália, Costa Rica, stb-stb helyeken:)

És ha nincs rendben ez a rész akkor pld. a Lloyd's, Veritas meg a többi  kutyába sem veszi, biztosítást sem köthet rá. Egy hadihajónál ezek nem játszanak, de egy kereskedelminél igen.

 

 

Előzmény: gacsat (6611)
Ramius Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6614

Neked ugye szakmailag semmi közöd sincs a hajózáshoz?! Az a vas egy úszó koporsó. A sarki villanyszerelési boltből összevásárolt házépítő alaktrészekből rakták össze. Cseppet sem véletlen, hogy az NKH nem hogy üzemképességit adott volna, de még a vízre tenni se engedte. Szó se róla, pofás darab, nagyon jól néz ki, de hajózásra alkalmatlan. Nem azért mert hogy a Forintos para vagy sem, hanem műszakilag.

Előzmény: gacsat (6611)
indiscriminating power Creative Commons License 2010.12.12 0 0 6613

A Bajorországban radioaktív mérgesgázzal feltöltve állomásozó folyamitengeralattjáró-flotta sem rossz.

Előzmény: gacsat (6612)
gacsat Creative Commons License 2010.12.11 0 0 6612

 A könyv 4/5e fröcsögő zsidózás. Vagy konteó. Ajánlom figyelmetekbe a 180. oldalt.

gacsat Creative Commons License 2010.12.11 0 0 6611

 A hajóval semmi baj. A pasi 1 műszaki zseni. Viszont paranoid elmebeteg. Nem is csodálom, hogy nem ment vele senki. (Én akartam, de pénz híjján el se kezdtem.)

Előzmény: Ramius (6610)
Ramius Creative Commons License 2010.12.11 0 0 6610

Azért annak örülök, hogy nem vol elég ideig vzben ahhoz, hogy elsüllyedjen...

Előzmény: gacsat (6609)
gacsat Creative Commons License 2010.12.11 0 0 6609

Itt van Forintos könyve a tengeralattjáró építésről:

 

http://www.nemenyi.net/doc/REQUIEM_P2.pdf

gacsat Creative Commons License 2010.12.11 0 0 6608
gacsat Creative Commons License 2010.12.11 0 0 6607
gacsat Creative Commons License 2010.12.11 0 0 6606
Előzmény: VBL (6603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!