Sajna nem pörög ez a fórum, ilyen témában meg pláne nem mozognak itt Focus tulajok.
Néha (kb havonta) beír valaki, hogy focust venne, mennyit fogyaszt, aztán ebben ki is merül a társalgás. Pedig 2-3 oldalt kellene csak visszaolvasni és meg is találná az előző pár hozzászólást, ami ugyanerről szól.
De ez minden topikban így van, felteszi a kérdés, nem olvas vissza, vagy kap választ vagy nem, aztán eltűnik.
Pedig részemről örülnék, ha menne ez a topik, hisz nekem is Focus-om van. :)
Nem tudom, tudtok-e egy furcsa kérdésemen segíteni: szükségem lenne a 2008-10 környéki Focus RS lime zöld színének a kódjára. Köszönöm, ha van segítség, és elnézést a kissé off-ért.
Magyarországon picit gyenge az üzemanyag minősége, ebből adódhatnak problémák, nyílván egy németországban legyalogolt 100e km az nem hasonlítható őssze egy itthon lefutottal.
A népitéletben olvastam olyat focusról hogy pár évesen lambdaszondákat kellett cserélni, a céges focusunkba már kellett kuplungot cserélni pedig nem volt benne sok km.
Egyik kollega C-maxba pár évesen rádobott párszázezret szintén kuplung miatt.
Szóval nem azt mondom hogy törvényszerű, de elő elő fordulhat sajnos a kisebb nagyobb probléma.
Én 3 évesen 100 ezerrel vettem külföldi lizing Diesel Focust. Makulátlan az eddigi 15 ezer álltalam futott km alatt és mégsem 4 és fél milla volt, hanem alig 2 :). Én hónapokig olvasgattam a típusról, de sehol sem látom mostanáig sem, hogy 120ezer felett gondja lenne vele bárkinek is. A Totálkáron is csak 1 ember panaszkodott rá egy kábelköteg probléma végett. Minden teszt és vélemény szerint igénytelen. Az diesel olaj minőségére kell vigyázni és akkor szerintem a nagynyomású részek is túlélnek évtizedeket :). A részecskeszűrős 110 lovas kicsit zűrösebb, de a 90 LE-s olcsó fenntartású.
Ja, anno az elsőnél, annak is első 30e-zes szervizekor elhangzott a szerelők részéről (és nem cáfolt rá a szervizvezető sem), hogy a mai Fordokat úgy 4 év gondmentes használatra tervezik, után jöhet az alkatrészbiznisz :(
Nekem ez a 3. Focus a seggem alatt 2006 óta. Az első 120 ezret futott, zéró hibásodással (illetve kb. 10e-nél elpattant a kipufogórendszer valamelyik rögzítőbilincse, csilingelt, cserélték, ennyi). A következő 173e-től 200e-ig futott alattam, na ezen minden szar előjött. Még a toronycsapágycsere is, ami abnormális egy 4 éves autónál. 2x turbócsere(!!!), a második 15e nem nyélgázas használat után, ami aztán igazán borzalmas :(. A jelenlegiben egy év alatt 60e-ről 120e-re pörgött egy év alatt a számláló, fékek lettek javítva (ez rendben is lenne), illetve hűtőventillátor, 83e(!!!)-ért. Még márciusig marad a verda, meglátjuk 120e és 140e között mi megy majd tönkre.... Sok Focusunk van a cégnél, elég költséges a 3. évtől a fenntartásuk, a pesti autókon a futómű, váltó a nyűgös, a vidékieknél turbo, turbocső, hűtők(!), csapágyak, stb, stb.
Fent leírtak miatt szép sorban meg is válunk Henry bácsi leszármazottaitól, nem is ajánljuk senkinek a 4 év feletti, több, mint 120e-t futott Fordokat....
Segítséget szeretnék kérni. Ford focus műszerfal, helyzetjelző, rendszámtábal világítás elment. Volt valakinek hasonló észrevétele?
Ha a világítás kapcsolót parkolóba teszem akkor van helyzetjelző világítás Parkoló állásban a rendszámtábla világításnak kell működnie? Vagy parkoló állásban csak a 4db helyzetjelző világít?
Ugye a beszállító változhat, és a terméket is fejleszthetik (formula E Formula F), egyáltalán nem biztos hogy ugyanazt használod 4 éve, és hogy legközelebb ugyanaz lessz, mikor bejött az E-t leváltó F akkor ki volt adva a cromaxba hogy a kettő nem keverhető.
Nincs választék, általában nem felelnek meg előírásoknak, és drágábbak, nehezen beszrezhetőek.
Mindazonáltal a mai olajok elég korszerűek, 100e kmt mentem le a gázos opellal (már volt benne 120e km mikor bekerült a gáz, mikor 213e kmnél hftömitést cseréltünk semmi kopás nem volt, szerelők meglepődtek, nem volt váll, a himbák sem voltak megkopva etc.), mindig más 10w40es olajat kapott, gázost soha (pedig egyszer hoszasan leveleztem az Agip egyik mérnökével gázos olaj ügyileg). Ladáink dettó, igaz azok 15w40et kaptak.
Nem tudom 5w30as olajbol vane gázos de bzitos van mert ugye az angolok tudnak gyári gázos focust venni, na a kérdés aaz ők mit öntenek bele a szervízben.
Én már 4 éve ezt az olajat használom nem csak ebben a kocsimb töltöm ezt az olajat. Soha semmi gondom nem volt még vele. Nekem már bizonyított. A másik kocsimba 1,9 dti renault is ezt teszem. 170 ezer km mentem le vele. 10ezrenként cserélem abba is az olajat. Nem füstöl 10e km alatt nem fogyaszt olajat se a motor. Nekem már bizonyított ez az olaj. Régen a másik kocsimba opel astra 1,6 8V 220e km mentem le vele. 10e km olajat cseréltem benne. Abba a gyári sárga cimkés GM opel olajat használtam 10w40 azzal se volt semmi gondom. Motorikusan tökéletes állapotban adtam el. Az új kék cimkés GM olajról rosszakat mondtak. Már nem olyan minőségű mint a régi sárga cimkés.
Viszont a ford olajról eddig jókat olvastam.
Én csak azt írtam le ami a dobozra van írva. Azt már, hogy mi van benne nem tudom.Azt viszont tudom, hogy a motor tökéletes tőle.
Ezzel az erővel azt se lehet tudni pl mi van egy castrol vagy mobil1 stb. márkás olajban.
Mert ott se biztos, hogy olyan minőségű olaj van benne. A másik meg az ha saját magad cseréled le az olajat akkor tudod milyet vettél bele. De ha szervízbe viszed és ott cserélteted le na azt már nem tudod milyen olajat is tette a kocsidba. Max fizetsz érte egy rakat pénzt.
A flakonra hoqy azt irják szintetikus technológia, az biztos hogy jobb esetben egy HC olaj, ami nem rosz de nem is a Full szint kategória, de ezen tényleg lehetne vitatkozni, a lényeg hogy a HC olaj nem rossz.
Olvastam azt a dolgot a linkedben amit leírtál. Kikapcsolja az tüzelőanyag ellátást ha nincs gyujtást a hengerben. De nálam ez nem történt meg. Meg már olvastam más focus tulajnál is ezt a hibajelenséget. Nálam teljesen szétégett a katalizátor. Mástól mitől tudna szétégni a katalizátor. Volt a kocsiban 60e. km. A lambda szonda kábele is el volt olvadva. Ez csak attól lehetett, hogy tüzelőanyag került a kipufogóba és a katalizátorban égett el.
Volt már barátomnál aki autószerelő renault clio, megan ami trafó hiba után ugyan ezt a dolgot csinálta.
A linkedben szerepel az is hogy a szervízlámpa hibás katalizátornál villog nálam nem villogot ez se. A kumuter viszont jó mert le is lett ellenőrizve.