Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vwopel Creative Commons License 2010.11.13 0 0 5310

A gázhoz van specc olaj de lehet a formula is tudja amire szükség van. :-)

 

 

Előzmény: byo (5308)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.13 0 0 5309

Én már több autómmal is 0-200000Km mentem. Olajat 10000Km cseréltem. A motorokkal soha semmi bajom nem volt. Soha nem ettél az olajat. Volt olyan autóm is amit nem nagyon kiméltem. Sose vettem bele a legdrágább olajat. Mindíg középkategóriás olajakat vettem. A focusomba is gyári ford olajat használok. 100e. km mentem ezzel az oalajjal és semmi gondom nincs motorikusan vele.

Szerintem ha 10e. km lecseréli az ember az olajat a kocsiban tuti sokat elfog vele menni minden gond nélkül. Ford escort dobozos volt 1,8D nem volt benne 200e km volt benne mikor megvettem még beletettem 100e. km és minden gond nélkül ment. 7500km enként cseréltem benne olajat. Minden gond nélkül teljesítette a 100e km-ert.A törődést meghálálja a kocsi hosszú távon. Rendszeres olajcsere hosszú élettartamot biztosít a motornak.

Mai autókkal nyomják a 30e. km olajcseréket is.Ez annak jó aki 3 év alatt lecseréli a szalonban vásárol 0km autóját.3 év alatt cserél benne 2x olajat.

 

Előzmény: byo (5308)
byo Creative Commons License 2010.11.13 0 0 5308

Lpgs autó kevésbé kormozza az olajat, azért írta.

Persze az lpgs autó magasab bhőfokra heviti az olajat, szóval épphogy picit jobb olaj javasolt bele, és picit sürübben javasolt cserélni. (színtől függetlenül)

 

Viszont tény hogy azaz olaj ami nem sötétedik nem jó, mert ugye nem képes lebegtetni a kormot (ergo lerakódik).

Előzmény: vwopel (5306)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 5307

Ford olaj 5W30

Előzmény: vwopel (5306)
vwopel Creative Commons License 2010.11.12 0 0 5306

És milyen olaj ,ha szabad érdeklődni?

 

Mert a tisztaság nem biztos ,h előny .

Előzmény: Peti00077 (5305)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 5305

Szia!

 

Tudom mert én is olvastam ezeket a dolgoka mikor a gázbeszerelés előtt voltam.

Szerintem azért túl van miszifikálva ez a dolog.

Most néztem az olajat a kocsiban 2000km mentem le olajcsere óta és még mindí szép tiszta az olaj. Azért ez is óvja a motor élettartamát.

Ha odafigyel az ember a kocsijára akkor legyen az gáz vagy benzin sokat eltud vele menni gond nélkül. Azért a focus I egy igen jó kunstrrukció is. Megbízható autó.

 

Előzmény: byo (5304)
byo Creative Commons License 2010.11.12 0 0 5304

Picit azért meglepődtem, viszont alapvetően a fócuszal szoktak példálózni, mármint ha problémás gázbeszerelésről van szó. Nem vletlen asse, hogy az angol gyári lpgs focusok erősebb (titán) szelepeket kapnak.

 

"Ford engine research revealed that petrol engines running on LPG require hardened valve seats to avoid premature wear, with an accompanying loss of performance and increased emissions. All Ford LPG vehicles incorporate hardened valve seats. Similarly, Ford spent $250,000 developing a new, twin-injector inlet manifold to provide optimum fuel delivery for each Bi-fuel engine. The spark plugs are unique to the LPG engines, as are the ignition coils on Transit, which offer a 25 per cent increase in spark energy. Regular maintenance has not been overlooked either, as Ford LPG vehicles have a plug-in diagnostic facility that allows qualified dealer technicians to quickly and accurately highlight any potential problem.
"

Előzmény: Peti00077 (5303)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 5303

Szia!

 

Én azért írtam, hogy az enyém 75Le. Mert a 80 Le motor már másabb.

Mert én mikor beszereltettem direkt érdeklődtem milyen a szelepvezérlés.

 

Előzmény: byo (5302)
byo Creative Commons License 2010.11.12 0 0 5302

Érdekes, kicsit utánannézve, mintha a 75 lovas focus hidrotőkés lenne (lehet hozzá kapni utángyártott hidrotőkét) a 80 lovas fusion pedig (mint enyim is) nem hidrotőkés (nem lehet kapni), hm.

Azt hittem a 2 motor tökugyanaz.

Hidrotőkével nem tudsz mit kezdeni úgy gondolom 200e kmt ki kell bírniuk, olajcsereperiódus és használat függvényében.

 

Focusba nem volt a 80 lovas 1.4es?

Előzmény: Peti00077 (5301)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 5301

Szia!

 

Utánnanéztek autószerelős ismerős. Több helyen is azt olvasta, hogy a focus 1,4 benzines motorja hidrotőkés. Nem kell állítani a szelepet.

 

Előzmény: byo (5299)
uraaam Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5300

150-nél négyezer, meg egy nagyon kicsi ;)

byo Creative Commons License 2010.11.09 0 0 5299

Ha csak annyit forog, akkor tartós lesz neked.

Előzmény: Peti00077 (5298)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5298

Most jöttem vissza a kocsival pontosan 3200-at forog a motor 120-nál.

 

Előzmény: byo (5297)
byo Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5297

Az nem olyan kevés :D.

Előzmény: Peti00077 (5296)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5296

Most egy kicsit megfogtál.

kb 3300-3500 körül lehet. Miért?

 

Előzmény: byo (5295)
byo Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5295

Neked mennyit forog a motor 120nál?

Előzmény: Peti00077 (5294)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5294

Rájöttem rosszul mondtam neked a fordulatszámot. Kipörög rendesen a motor 5000 fordulat fölé. Csak ritkán szoktam és rosszul figyeltem meg eddig.

Mondjuk nem nagyon hajtom a gépet. Ezért is rakattam bele a gázt.

Országúton max 120-130 tempóval nyomatom. Az meg nem sok. Nem szoktam taposni.

Még 100 ezert elmegy gázzal gond nélkül akkor nyugodt leszek.

Akkor már sokat spórolok vele.

 

Üdv Péter

 

Előzmény: byo (5293)
byo Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5293

Ha nem taposod ki, nem kell legyen vele baj gázzal sem (szelepezés sem drága ,de ha a hézagot "sűrűn" méreted akkor biztonságban vannak).

Viszont hangsúlyozni szeretném a picit dúsabb keverék jobb (a motornak) mint a picit "hígabb"

Egyébként angliában van gyári lpgs focus régóta de azokba a motorokba erősebb szelepek mennek.

 

Az astra 8 szelepesen ideális a gázhoz, a központi injektor egyszerűsége, és a hidrotőkék biztonsága támogatja a gázüzemet.

Előzmény: Peti00077 (5292)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5292

 

 

Értem én azt amit leírtál nekem. Köszönöm is a segítséget.

Bízok benne, hogy jó lesz sokáig a kocsi.

Mondjuk eddig is mindent elvégeztem rajta megfelelően.

Nem is volt gondom még a kocsival eddig. Elég jó autó ez a focus.

Az astraval se volt gondom előtte. 

Ha odafigyel ez ember a kocsijára akkor sokáig elmegy gond nélkül.

Vannak olyanok akik csak mennek a kocsival.

 

Üdv Péter

 

Előzmény: byo (5291)
byo Creative Commons License 2010.11.08 0 0 5291

Nekem C18NZ volt, nem volt gondom a gáz miatt, picitt sűrűbben kelett hf tömitést és kipufogókat cserélni.

a gáz miatt javasolt a szelephézag ellenőrzése sűrűbben, pici eltérés is okozhat gondot (lassan elégeti a szelepeket, ladával jártam így, az is lapkás volt, elsősorban a kipuf szelepek szoktak elégni).

Gyári gyertyával jónak kell lennie, csak arra akartam rávilágírani, hogy a gázhoz ideális nagyon távol van a benzineshez ideálistól ford esetében, astra esetén a gyári érték közel volt.

Előzmény: Peti00077 (5290)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.07 0 0 5290

Látom nagyon benne vagy a témában.

Nekem a focusra nem kellet külön engedély. Megvolt annak a cégnek aki csinálta.

Így csak a szerelést kelet fizetnem és a forgalmiba az lpg beírást.

Szegny keverék beállítást a kumputerrel lehet beállítani gondolom. El kell akkor vinnem gázszerelőhöz. De csak ritkán szoktam kihúzatni a kocsit. Kimélem a gépet.

 

A 100e. km alatt nem volt még rajta szelephézag állítás se. Igaz benzinesként mentem le a 100e. km.

 

Most, hogy új gyertyákat tettem bele nem vettem észre semmi hibát Gázra váltásnál se lehet észrevenni semmit. Tökéletesen működik az új gyertyákkal.

 

Neked volt gondod pl opel astrával gázosan?

Én 1,6 8V benzinessel mentem el 220e. km gond nélkül.

Gondolkodtam még amikor megvolt, hogy belerakatom a gázt de nem tettem bele.

 

Előzmény: byo (5289)
byo Creative Commons License 2010.11.07 0 0 5289

Volt több gázos autóm (ladák, illetve opelastra 1.8 8V ezzel 100e km ment csak lpgvel), jelenleg Fusion van 1.4 80lovas.

Ez nem lesz gázosítva.(eleve engedély se nagyon van rá, szóval külön engedély kell ami plusz pénz)

Amúgy nem hidrotőkés, és ha jót akarsz, akkor mivel már gázos 20e kmként ellenőriztesd a hézagot, a 2. ellenőrésnél már látni fogod hogy milyen időközönként kell.

 

Gyertya meg jó kérdés, a Fordnak eleve nagy gyárilag a hézag, a gázhoz (0.6-0.7) meg pici kelene, szóval hm hm.

 

"5000 fordulat fölé nem megy motor gázzal." Szegény a keverék valószínüleg, érdemes lenne beállíttattni, hogy ne legyen a szegény keverék miatt melegebb a motor, ergó hftömtés szelepek ne égjenek el korábban.

Előzmény: Peti00077 (5288)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.07 0 0 5288

Szia!

 

13000Km mentem már gázzal vele. Tudom nem sok km még gázza.

10e. km nél cseréltem benne olajat szűrőket és gyertyákat.

Gondolom Te is olvastál utánna a focus gázosításának.

Írták a szelephézagot a neten. Én is utánnajártam mielőtt beszereltettem a kocsiba a gázt. Olvastam én is ezeket a szelephézagos történeteket.

Még a ford márkaszervízben is utánnaérdeklődtem lehet e állítani a szelephézagot. Több ford szervízben is érdeklődtem van ahol azt mondták lehet állítani van ahol meg azt ,hogy hidrotőkés és nem kell állítani. Motorszám szerint nézték meg. Nagyon érthetnek hozzá.

100e. km lementem vele benzinnnel gond nélkül. Olajat 10e. km nél cseréltem rajta mindíg.

Nem vettem észre a 13e. km alatt semmig gondot a gázzal való üzemeléssel.

Minden nap járok a kocsival nagyon megvagyok vele elégedve.

Egy dolgot vettem észre csak hogy 5000 fordulat fölé nem megy motor gázzal. De semmi más gondot nem vettem észre eddig.

Gázzal mostmár 10e. km nél cserélem a gyertyákat is. 3500ft a 4 db gyári ford gyertya. Nem pénz érte.

 

Neked milyen kocsid van?

 

Üdv Péter

 

 

Előzmény: byo (5287)
byo Creative Commons License 2010.11.06 0 0 5287

Mennyit mentél már gázzal ezzel az autóval?

Szelephézagot szoktad nézetni?

Előzmény: Peti00077 (5286)
Peti00077 Creative Commons License 2010.11.05 0 0 5286

Szia!

 

Olvastam hozzászólásod.

El kell gondolkodni hosszab távon a kocsivásárlással.

Nagynak találod a focust? Miért nagy miben nagy? Mennyire hosszú távban gondolkodsz a megtartásában,

Mert ha hosszú távban gondolkodsz akkor lehet a fiesta kicsi lesz 2 év múlva.

Kell azt is tudni mennyire hússzú útra szoktál menni? Mennyi csomagot szoktál vinni?

Mert akkor érdemes megnézni akár az 5 ajtós focust vagy ha nagyobb a csomagigényed akkor kombi.

Egy nagyobb autóban sokkal biztonságosabban utazol mint a kisautóban.

A focus jól átlátható könnyű vele a parkolás is. Jól felszerelt extrák terén is. Ár érték arányban is jó.

Alkatrész se drága hozzá.

Az 1 focusok igen megbízhatóak. Sokkal jobban mint a 2-es focusok.

Nekem focus kombim van. 3 év alatt beletekertem jó pár km-ert és minden gond nélkül teljesít nap mint nap.

Igaz nekem csak az 1,4 változat van de benzinből ha nem nyomom neki 5,5-6l körül megáll a fogyasztása.

Sikerült beleszereltetnem a szekvrenciális Lovato gázrendszert minden gond nélkül működik az autó a gázzal.

Fogyasztában ha nem nyomom neki 6-6,5L gázból Ha nyomom neki 7-9L Városban 7-8l a fogyasztása. 1l gáz 184Ft

Olcsóbban járok vele mint ha dieselem lenne. 

 

 

Remélem sikerült segítséget adnom.

Ha kérdésed van csak szól segítek.

 

Üdv Péter

Előzmény: Breadi (5282)
evanagy55 Creative Commons License 2010.11.05 0 0 5285

Nálam Focus Forever van. 2003-ban kellett megválnom egy gyönyörü és imádni való Kombitól, azóta sem volt olyan, hogy a család így szeretett vollna egy autót. Alíg kellett szervizelni, halk volt, dinamikus, nem fogyasztott sokat és ha nyaralni indultunk meg is tudtuk rendesen pakolni, hogy ne keljen nélkülözni a drágát. Sajnos jelenleg nem tehetjük meg hogy lecseréljük a Fiestánkat, de mi is minden hülye ford nyereményjátékban benne vagyunk.  Illetve inkább az én heppem. Az új koncepciók nagyon szépek de azt hallottam motor minőségileg sokat romlott. Ehez sajnos nem nagyon értek :)

Barna32 Creative Commons License 2010.11.05 0 0 5284

nekem is az uj fiesta tetszik nagyon dizájnos és sok fajta motor közül lehet választani ez fontos számomra, mert dieselest szeretnék az alacsony fogyasztás miatt de még nem tudom mi lesz belőle. A usa ben már vannak olyan dieseles autók amelyek tisztán étolajjjal müködnek na egy ilyenre én is pályíázom, no nem egy uj autóval próbálnám ki , de egy régebbi dieselmotoros autóval szivesen tennék egy próbát. Sőt, azaz igazán csúcs a dologban hogy használt étolajjal is müködik, na azért nem fogom ostromolni a mcdonaldsot használt olajért meg a helyi kifőzdéjket, de ha van valakiben egy kis környzettudatos gondolkodás akkor fontolóravenni ezta lehetőséget nem is annnyira lebecsülendő ötlet. de addig is az öcsém megdobott  a facebookon egy virtuáli focussal, ami már a garázsomban áll, más is próbálja ki csak ajánlani tudom, már a baráti körömet bombázom a fordos autókkal mert mivan ha valaki megnyeri, no attól remélem lkölcsönkérhetem egy jó pár körrre.

Manos70 Creative Commons License 2010.11.05 0 0 5283

Ha a Ka kicsi, a Focus pedig nagy, akkor nézz meg egy Fiestát.

Az újnak nagyon jó lett a dizánja és arany középút lehet számodra.

Előzmény: Breadi (5282)
Breadi Creative Commons License 2010.11.05 0 0 5282

Jó ez a topic!  Éppen autót szeretnék venni, egy focust, vagy ford ka-t. Csajosabb, kisebb kopcsit szeretnék, és így olvasgatva a nálam sokkal jobban hozzáértő emberek véleményét, a focus még minőségében is jónak tűnik.

Mondjuk van is a családban, nem is volt rá panasz még sosem. Csak nekem oicit nagy:( A Ka tetszik is, viszont arról meg azt hallottam, semmire nem jó. Vagy ezt lehet, hogy a nagy autókhoz szokott pasik mondják csak? Lehet, hogy ez egy kis bevásárlóautó?:D

Hallottam ezt a nyereményjátékot én is, játszom is már:p Van 5 autó - a sajnos cak képzeletbeli- garázsomban. Transitot nem gyűjtök:D különben azért kezdtem játszani, mert megtetszett az egyedi design. Annyira buli!!

Azt hiszem, dobok is pár autót, hogy nekme is küldjenek vissza, persze:D

Galakala Creative Commons License 2010.11.04 0 0 5281

nagyon fontos hogy a focus ár/érték arányban a legjobb sztem a kategoriájában...megfizethető és ahhoz elég magas szinvonalat kapunk!nekem sem volt még szerencsém hosszabb távon focushoz,de volt már a családban és igy nem teljesen ismeretlen számomra....a 2010-es diesel tipusai nagyon vonzóak most számomra,bár elsösorban nagyterüt keresek,de ha bejönne a vállalkozás akkor családi autonak mindenképpen egy olyat szánnék!

Előzmény: harckaresz (5280)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!