Én már több autómmal is 0-200000Km mentem. Olajat 10000Km cseréltem. A motorokkal soha semmi bajom nem volt. Soha nem ettél az olajat. Volt olyan autóm is amit nem nagyon kiméltem. Sose vettem bele a legdrágább olajat. Mindíg középkategóriás olajakat vettem. A focusomba is gyári ford olajat használok. 100e. km mentem ezzel az oalajjal és semmi gondom nincs motorikusan vele.
Szerintem ha 10e. km lecseréli az ember az olajat a kocsiban tuti sokat elfog vele menni minden gond nélkül. Ford escort dobozos volt 1,8D nem volt benne 200e km volt benne mikor megvettem még beletettem 100e. km és minden gond nélkül ment. 7500km enként cseréltem benne olajat. Minden gond nélkül teljesítette a 100e km-ert.A törődést meghálálja a kocsi hosszú távon. Rendszeres olajcsere hosszú élettartamot biztosít a motornak.
Mai autókkal nyomják a 30e. km olajcseréket is.Ez annak jó aki 3 év alatt lecseréli a szalonban vásárol 0km autóját.3 év alatt cserél benne 2x olajat.
Persze az lpgs autó magasab bhőfokra heviti az olajat, szóval épphogy picit jobb olaj javasolt bele, és picit sürübben javasolt cserélni. (színtől függetlenül)
Viszont tény hogy azaz olaj ami nem sötétedik nem jó, mert ugye nem képes lebegtetni a kormot (ergo lerakódik).
Tudom mert én is olvastam ezeket a dolgoka mikor a gázbeszerelés előtt voltam.
Szerintem azért túl van miszifikálva ez a dolog.
Most néztem az olajat a kocsiban 2000km mentem le olajcsere óta és még mindí szép tiszta az olaj. Azért ez is óvja a motor élettartamát.
Ha odafigyel az ember a kocsijára akkor legyen az gáz vagy benzin sokat eltud vele menni gond nélkül. Azért a focus I egy igen jó kunstrrukció is. Megbízható autó.
Picit azért meglepődtem, viszont alapvetően a fócuszal szoktak példálózni, mármint ha problémás gázbeszerelésről van szó. Nem vletlen asse, hogy az angol gyári lpgs focusok erősebb (titán) szelepeket kapnak.
"Ford engine research revealed that petrol engines running on LPG require hardened valve seats to avoid premature wear, with an accompanying loss of performance and increased emissions. All Ford LPG vehicles incorporate hardened valve seats. Similarly, Ford spent $250,000 developing a new, twin-injector inlet manifold to provide optimum fuel delivery for each Bi-fuel engine. The spark plugs are unique to the LPG engines, as are the ignition coils on Transit, which offer a 25 per cent increase in spark energy. Regular maintenance has not been overlooked either, as Ford LPG vehicles have a plug-in diagnostic facility that allows qualified dealer technicians to quickly and accurately highlight any potential problem. "
Érdekes, kicsit utánannézve, mintha a 75 lovas focus hidrotőkés lenne (lehet hozzá kapni utángyártott hidrotőkét) a 80 lovas fusion pedig (mint enyim is) nem hidrotőkés (nem lehet kapni), hm.
Azt hittem a 2 motor tökugyanaz.
Hidrotőkével nem tudsz mit kezdeni úgy gondolom 200e kmt ki kell bírniuk, olajcsereperiódus és használat függvényében.
Nekem C18NZ volt, nem volt gondom a gáz miatt, picitt sűrűbben kelett hf tömitést és kipufogókat cserélni.
a gáz miatt javasolt a szelephézag ellenőrzése sűrűbben, pici eltérés is okozhat gondot (lassan elégeti a szelepeket, ladával jártam így, az is lapkás volt, elsősorban a kipuf szelepek szoktak elégni).
Gyári gyertyával jónak kell lennie, csak arra akartam rávilágírani, hogy a gázhoz ideális nagyon távol van a benzineshez ideálistól ford esetében, astra esetén a gyári érték közel volt.
Nekem a focusra nem kellet külön engedély. Megvolt annak a cégnek aki csinálta.
Így csak a szerelést kelet fizetnem és a forgalmiba az lpg beírást.
Szegny keverék beállítást a kumputerrel lehet beállítani gondolom. El kell akkor vinnem gázszerelőhöz. De csak ritkán szoktam kihúzatni a kocsit. Kimélem a gépet.
A 100e. km alatt nem volt még rajta szelephézag állítás se. Igaz benzinesként mentem le a 100e. km.
Most, hogy új gyertyákat tettem bele nem vettem észre semmi hibát Gázra váltásnál se lehet észrevenni semmit. Tökéletesen működik az új gyertyákkal.
Neked volt gondod pl opel astrával gázosan?
Én 1,6 8V benzinessel mentem el 220e. km gond nélkül.
Gondolkodtam még amikor megvolt, hogy belerakatom a gázt de nem tettem bele.
Volt több gázos autóm (ladák, illetve opelastra 1.8 8V ezzel 100e km ment csak lpgvel), jelenleg Fusion van 1.4 80lovas.
Ez nem lesz gázosítva.(eleve engedély se nagyon van rá, szóval külön engedély kell ami plusz pénz)
Amúgy nem hidrotőkés, és ha jót akarsz, akkor mivel már gázos 20e kmként ellenőriztesd a hézagot, a 2. ellenőrésnél már látni fogod hogy milyen időközönként kell.
Gyertya meg jó kérdés, a Fordnak eleve nagy gyárilag a hézag, a gázhoz (0.6-0.7) meg pici kelene, szóval hm hm.
"5000 fordulat fölé nem megy motor gázzal." Szegény a keverék valószínüleg, érdemes lenne beállíttattni, hogy ne legyen a szegény keverék miatt melegebb a motor, ergó hftömtés szelepek ne égjenek el korábban.
13000Km mentem már gázzal vele. Tudom nem sok km még gázza.
10e. km nél cseréltem benne olajat szűrőket és gyertyákat.
Gondolom Te is olvastál utánna a focus gázosításának.
Írták a szelephézagot a neten. Én is utánnajártam mielőtt beszereltettem a kocsiba a gázt. Olvastam én is ezeket a szelephézagos történeteket.
Még a ford márkaszervízben is utánnaérdeklődtem lehet e állítani a szelephézagot. Több ford szervízben is érdeklődtem van ahol azt mondták lehet állítani van ahol meg azt ,hogy hidrotőkés és nem kell állítani. Motorszám szerint nézték meg. Nagyon érthetnek hozzá.
100e. km lementem vele benzinnnel gond nélkül. Olajat 10e. km nél cseréltem rajta mindíg.
Nem vettem észre a 13e. km alatt semmig gondot a gázzal való üzemeléssel.
Minden nap járok a kocsival nagyon megvagyok vele elégedve.
Egy dolgot vettem észre csak hogy 5000 fordulat fölé nem megy motor gázzal. De semmi más gondot nem vettem észre eddig.
Gázzal mostmár 10e. km nél cserélem a gyertyákat is. 3500ft a 4 db gyári ford gyertya. Nem pénz érte.
Nálam Focus Forever van. 2003-ban kellett megválnom egy gyönyörü és imádni való Kombitól, azóta sem volt olyan, hogy a család így szeretett vollna egy autót. Alíg kellett szervizelni, halk volt, dinamikus, nem fogyasztott sokat és ha nyaralni indultunk meg is tudtuk rendesen pakolni, hogy ne keljen nélkülözni a drágát. Sajnos jelenleg nem tehetjük meg hogy lecseréljük a Fiestánkat, de mi is minden hülye ford nyereményjátékban benne vagyunk. Illetve inkább az én heppem. Az új koncepciók nagyon szépek de azt hallottam motor minőségileg sokat romlott. Ehez sajnos nem nagyon értek :)
nekem is az uj fiesta tetszik nagyon dizájnos és sok fajta motor közül lehet választani ez fontos számomra, mert dieselest szeretnék az alacsony fogyasztás miatt de még nem tudom mi lesz belőle. A usa ben már vannak olyan dieseles autók amelyek tisztán étolajjjal müködnek na egy ilyenre én is pályíázom, no nem egy uj autóval próbálnám ki , de egy régebbi dieselmotoros autóval szivesen tennék egy próbát. Sőt, azaz igazán csúcs a dologban hogy használt étolajjal is müködik, na azért nem fogom ostromolni a mcdonaldsot használt olajért meg a helyi kifőzdéjket, de ha van valakiben egy kis környzettudatos gondolkodás akkor fontolóravenni ezta lehetőséget nem is annnyira lebecsülendő ötlet. de addig is az öcsém megdobott a facebookon egy virtuáli focussal, ami már a garázsomban áll, más is próbálja ki csak ajánlani tudom, már a baráti körömet bombázom a fordos autókkal mert mivan ha valaki megnyeri, no attól remélem lkölcsönkérhetem egy jó pár körrre.
Jó ez a topic! Éppen autót szeretnék venni, egy focust, vagy ford ka-t. Csajosabb, kisebb kopcsit szeretnék, és így olvasgatva a nálam sokkal jobban hozzáértő emberek véleményét, a focus még minőségében is jónak tűnik.
Mondjuk van is a családban, nem is volt rá panasz még sosem. Csak nekem oicit nagy:( A Ka tetszik is, viszont arról meg azt hallottam, semmire nem jó. Vagy ezt lehet, hogy a nagy autókhoz szokott pasik mondják csak? Lehet, hogy ez egy kis bevásárlóautó?:D
Hallottam ezt a nyereményjátékot én is, játszom is már:p Van 5 autó - a sajnos cak képzeletbeli- garázsomban. Transitot nem gyűjtök:D különben azért kezdtem játszani, mert megtetszett az egyedi design. Annyira buli!!
Azt hiszem, dobok is pár autót, hogy nekme is küldjenek vissza, persze:D
nagyon fontos hogy a focus ár/érték arányban a legjobb sztem a kategoriájában...megfizethető és ahhoz elég magas szinvonalat kapunk!nekem sem volt még szerencsém hosszabb távon focushoz,de volt már a családban és igy nem teljesen ismeretlen számomra....a 2010-es diesel tipusai nagyon vonzóak most számomra,bár elsösorban nagyterüt keresek,de ha bejönne a vállalkozás akkor családi autonak mindenképpen egy olyat szánnék!
Abszolút egyetértek, én is gyűjtögetek már egy ideje, jövő év elejére van tervezve az új autó vétele :) Focus, természetesen. az előző kocsimat használtan vettem, nem is volt vele semmi gond, de ideje egy újnak, és régi álmom egy Ford, megbízható márkának tartom, környezetem és saját tapasztalatok alapján is... Szóval alig várom, hogy beüljek az újautó-illatba és vezessek :D (és már nincs is messze az a jan-febr... addig meg hátha meg is nyerem még most novemberben egy játékon - hiába, örök optimista vagyok :D)