Az indexek csatlakozóján ki akartam mérni melyik a test és a pozitív. Mindkettő kábel testen van... Ha villog az index akkor az egyik pozitív lesz,de alaphelyzetben testen van
javasolhatom hogy inkább hagyd a fenébe a bekötésre vonatkozó elképzelésedet ha ez tényleg a kérdésed...?!!!! Üdv:
A riasztóval kapcsolatban nincs kérdés. Amikor kell akkor a 12V megjelenik az index kimeneteken. Az autó kapcsolásával van gondom, mert addig amíg nem villog az index addig mindkét kábel testen van, így nem tudom rákötni a riasztót, mert rövidzárat okoznék. Annyi történik, hogy az indexre menő két kábel közül mindkettő testen van addig amíg nem villog. Ilyenkor az egyik pozitiv lesz impulzus szerint.
Egy Renault Scenic 1 be szeretnék bekötni egy riasztót. Be is van kötve, működik, viszont egy valamit nem értek. Az indexek csatlakozóján ki akartam mérni melyik a test és a pozitív. Mindkettő kábel testen van... Ha villog az index akkor az egyik pozitív lesz,de alaphelyzetben testen van. Ez miért van? Hogy tudom így bekötni a riszató index kimenetét? Régebbi autókban csak rá kötöttem az index pozitívjára és tökéletesen működött.
1.Suzuki Wagon R+. 1.3 2003. Szelektiv ajtónyitás manuálisan kikapcsolható? Ha nem akkor Tech2 -n kivül milyen diaggal? Opcom esetleg? 2.Ugyanennek az autónak a központi távvezérlése esetén milyen lehetőségek vannak : Ha csak sima Nyitás -Zárás kell., és ha eredeti kulcs funkciókat kellene távvezzel is müködtetni.., tehát szelektiv ajtónyitás és Záráskor a retesz bekapcsolása is. Jó volna kábelszin-rákötési hely megjelölés!
Az általam évek alatt összegyüjtött lopásvédelmi tapasztalatokat szeretném veletek megosztani!
Az autólopásról:
Napjainkban az új autók nagy részében, gyárilag beépítet riasztó rendelhető, pl: Ford, Bmw, Mercedes...stb. Ezek a risztók nem igazán érnek semmít a tolvajok ellen, ugyanis ezen riasztók nagy része, az autó computerében vannak integrálva. A tipusra szakosodott tolvajok, percek alatt tudják hatástalanítani a gyári computer cseréjével. Érdemes megnézni autólopás videó: http://www.youtube.com/watch?v=FFwQnrbQQ_E
Laikusan azt gondolnánk, hogy egy utólag beépített riaszto a megoldás. Részben ez igaz is lehet, de a riasztó tudásán és a beépítés módján van a hangsujj! Nem azt mondom hogy a leg drágább riasztot vegyük meg, de ne is a leg olcsóbbat! Pár szó a riasztórol amit vásárláskor figyelembe kell vennünk: A riasztó ugrókódos, legyen rablásgátlás fukció, motortérbe szerelhető (vízálló), csak fekete kivezetékelés, a szirénája önakus és legyen benne szabotázsvédelem, ami azt jelenti , ha elvágják a vezetéket akkor is riaszt. Nagy volalakban ennyi. Tipp: A riasztót soha ne a beszerelő mühelybe vásároljuk, mert több tízezer forint is lehet a külömbség a forgalmazóhoz képest. Nézzünk szét a neten, érdemes!
Nagyon fontos a beszerelés!!!
Kis hazánkban tapasztalataink alapján kijelenthetem, hogy a beszerelőmühejek nagy része elég gyors és hanyag munkát végez. Ez nem azt jelenti, hogy a riasztó beszerelés után nem müködik rendesen. Hanem csak azt, hogy ök is pénzpől élnek, és a gyors beszerelés érdekében az egyszerűbb megoldásokat választják. Ez nagy mértékben megkönyíti a tolvajok dolgát! Hibák amit szinte minden esetben elkövetnek:
Az imobiliser tiltását a müszerfal alatt kötik be, mejet a tolvaj játszva megtalál!
A riasztó elhejezése a jármű utasterében van.
A riasztó ha mégis a motortérbe kerülne, az áramellátását a müszerfal alól kapja ami pillanatok alatt megszakítható
A sziréna nem önakus (ez olyan autóknál nagyon fontos ahol az akumlátor nem a motortérben van)
Hogyan is kellene akkor beszerelni, és mivel védjük!
A riasztót minden esetben a motortérbe szereljük , és az imobiliser tiltást is a motortérbe kössük be! A riastó tápelátását szintén a motortérbe kössük, igy a tolvaj nem tud a müszerfal alat hozzáférni. A sziréna is minden esetben a motortérben legyen. Minden vezetéket bandázsoljunk gyárihoz hasonló bandázzsal és rejtve vezessük. Ha ezzel megvagyunk, jöhet a riasztó védelme. Mivel hogy minden fontos elemünk a motortérben van, ezért a motorház nyitását kell lehetetlenné tenni a tolvaj számára! Ez egy electromechanikus motortérzárat igényel, mely teljes mértékben hozzáférhetetlenné teszi a riaszó rendszerünket a tolvaj számára! Ez a zár, beköthető tvirányitó funkcióra! Magyarországon a Pajzs technológia kinál hasonló megoldást 150.000 ft-tól , de ez jóval olcsóbban is megoldható! Ha valakit érdekel szívesen segítek a beszerzésben, és tanácsot is adok hol érdemes beszereltetni hogy ne legyen csalódás. szerszamnet@gmail.com
Segítséget szeretnék kérni a képen látható riasztó bekötéséhez. Ha valaki tudja a szineket értelmezni vagy tud olyan linket ahol bármi érdemleges infót találok akkor hálás lennék. Előre köszönöm. Ha jól sejtem akkor a piros +12 a fekete meg 0. A többire még tippem sincs.
Van egy Enforcer 100C 4-es riasztóm, elfelejtette a programot és nem tudjuk újraprogramozni. Ha van valakinek leírása a programozásról, vagy bárhogyan tudna segíteni azt nagyon megköszönném! Be van szerelve, csinál is sokmindent, de 1-2 extra programot elfelejtett, pedig eddig tudta.
Segítséget szeretnék kérni, hogy milyen riasztót érdemes beszerezni, illetve milyen funkciók a fontosak. Ami fontos lenne - ne csipogjon össze vissza, tehát max fényjelzést adjon aktiváláskor, illetve kikapcsoláskor - emelésre,ütésre érzékeny legyen - nem tudom, mennyire fontos az ultrahangos beltérvédelem, hiszen nincs cabrio-m :) - olvastam olyat pl a gemini-nél, hogy menet közben zárja a központit, gondolom ez nyitja is, ha leveszem a gyújtást. (Gemini 7562)
Köszi a segítséget, valaki esetleg foglalkozik beszereléssel / eladással Vas megyében?
sziasztok egy olyan riaszto rajzot keresek, aminek az a neve hogy:carMINDER L'ANTIFURTO igy van leirva a dobozára, de bekötési rajz nem volt benne. légyszives segitsetek. köszi.
Az előző hozzászólókotól felbátorodva kérdezném, hogy nincs meg valakinek esetleg sikura azero 2-es riasztóhoz a bekötési illetve a hazsnálati utasítása/rajza.
Egy használt autó vásárlásnál kaptam, és szeretném beszerelni.
Segítségeteket előre is köszönöm,
az eseteleges dokumentumot vagy levelet a vino2@freemail.hu címre küldjétek át légyszíves.
Nem tudom, mivel tudnám viszonozni a szívességet, gondolkozok még rajta.
programozásba ilyen menüpont nincs!Lehet hogy valamit el....tam?
Szerintem nem szurtál el semmit. Ez a funkció a: GYÚJTÁSVEZÉRELT KP. ZÁRÁS NYITÁS. menüből állitható. Ha jól emlékszem, ebben az esetben a 4. menűpont.
Sziasztok!Valaki segítsen !Beszereltem az autómba egy galaxy g-610-et és amikor elindulok az autóval az első 5-méter után bezár és idegesít ,a programozásba ilyen menüpont nincs!Lehet hogy valamit el....tam?
Üdv a hozzáértőknek. Vettem feleségemnek egy kocsit és a képen látható távirányítót kaptuk hozzá. Milyen tipusú riasztó lehet ? Szeretnék programozni rajta mert állandóan bezár.
Sziasztok! Segítséget kérek abban hogy a kép alapján felismeri-e valaki a távirányítóhoz tartozó autóriasztó típusát, illetve tudja-e valaki hogyan kell újra felismertetni a riasztóval? Köszi a segítséget.
HALI PIRANHA AUTÓRIASZTÓHOT KERESEK TÁVIRÁNYÍTÓT HA ESETLEG VAN ELADÓD JELEZZ FELÉM . KINÉZETE TÉGLALAP ALAKÚ ÉS EGY FEKETE MEG EGY PIROS GOMB VAN RAJTA E-MAIL : godogabor82@freemail.hu
Van 1 selca riasztó az atómban, de kb 2 hete akksit cseréltem és meghalt, legalábbis nem reagál semmire. Eddig irányította a központit, de most a távirányító csak villog de ennél többet nem tudok kicsikarni belőle. Mondták már hogy ujra kéne tanítanom, de nem tudom hogy csináljam... Tud valaki segíteni, vagy akár egy pontos leírás a riasztóhoz, ha valakinek van esetleg! Apontos tipusa: SELCA FM6.59 Valamint (lehet ez csak számomra meglepő módon) egy Bosch távirányító van hozzá.
Van egy Ford Scorpio-m távirányítóval (Riasztó,központi zár). A risztó márkáját sajna nem tudom,amit le tudtam olvasni róla,az az,hogy olasz.Az volna a gondom vele,hogy egyik pillanatról a másikra,teljesen mást csinál,mint eddig.Két gombos,1.a risztó+kp.zár,2. pedig a pánik.Most az elsőre semmit sem csinál (nem kapcsolja be a risztót és nem is zája a központit),a pánik gomb benyomásakor pedig nem kezd el üvölteni,mint eddig,hanem némán villan egyet az index,majd kb fél perc után elkezd riasztani.Ha még 1x megnyomom ,akkor egy rövid és egy hosszú sípolással jelez és akkor nem riaszt fél perc múlva.Eddig az 1-es gomb lanyomásakor két rövid prüttyögéssel jelezte ,hogy él a riasztó és egyuttal bekapcsolta a kp.zárat is.
Légyszi,ha valaki járt már így,vagy sejti,hogy mi lehet a baj,írjon ide,vagy a mail-emre! (maxhim@citromail.hu)
Nem tudna valaki nekem küldeni vagy egy linket mondani egy SIKURA AZERO típusú riasztóhoz. A régi tulaj elhagyta a leírását, és anélkül nem sokat tudok kezdeni vele a ki/be kapcsoláson kívül. :( Esetleg az azero 2 es leírása nincsen meg valakinek?
Gépjármüben és lakásban is használhato különállo vagy meglévö riasztohoz programozhato 3 bemenettel sms- el vagy hivással vezérelhetö ki- be kapcsolás (4 számmal) riasztás esetén az Ön mobilját hivja +1 számot (beállithato) beépitett relét tertalmaz ami akár 1 sms/hivásra kapcsolhato pl.: gyujtástiltás ami kell hozzá autoba 1 mobil+sim lakásba 1 mobil+sim hálozati adapter érzékelök. A készülék uj 1 év garanciával T:70/3648100