A hétvégén szétszedtem egy Berva rugóstagot újrakrómozás miatt, abban láttam egy gumigyűrűt, talán arra gondoltál a szimmering helyett. Porvédő funkciója van, de ha elszakadt a régi és nem teszel be helyette semmit nem egy végzetes probléma. Valami O-gyűrűt lehetne oda betenni, talán kettőt is is, mert kissé széles helyre megy.
Nem tudom, hogy milyen rugóstagod van, de gyárilag a Berva hátsó rugóstagjában nincs egy szimmering sem. Az olajos csillapítású rugóstagokban szokott lenni szimmering, de ezen a kismotoron nem volt csillapítás. Rugónak jobb híján meg lehet próbálni légpuskához való rugókat, mivel az 50-es években elég sok kapcsolódási pont volt a motor és a fegyvergyártás terén.
Egy Berva ujáèlesztèsèben szeretnèm a segítségeteket kèrni.Hátsóteleszkóp szimeringet keresek, melyik motor szimeringje passzol hozzá?Mivel lehet helyettesíteni a règi szimeringet?
Valakinek van tapasztalata utángyártott rugók terèn,sajnos azt mondta a gyártó hogy az Ö rugójuk anyaga nem felel meg a szabványnak .
A veteránmotorokhoz legyártott rugóikról viszont nem kaptak visszakelzèst pedig kèrtek. Szóval itt a dilemma ...akkor jó vagy nem?
Köszönöm Mindenkinek. A magnesek delejezve Budapesten (Bors Magnet). Biro Ferenc-et is ismerem. Biro a Panni Berva tekercséket kéri küldeni, úgy javítja fel. Nekem maguk a tekercsek kellenének, hogy el tudjam küldeni, hiányom van belőlük. Egyébként külső trafós jelenleg a rendszer. Tehát, ha valakinek lenne “fölös” tekercse jelentkező lennék rá. Mégegyszer köszönet. Biro
Nekem régi 6 V-os Babetta trafó van rajta, külső kondival, ment vele, de nem volt az igazi...lehet a lendkerék mágneseinek újra delejezésén is el kéne gondolkodni... Anno a Bervámon Riga trafó volt, az jól ment, jól indult vele, az is meg a Panni trafósítás is még korabeli "tuning" volt...én meg úgy hagytam. :-)
Bíró Ferenc Makóról szokott mindent is tekercselni. Dongó tekerccsel kezdte, de mindenféle ismeretlennel is megbirkózik. A telefonszáma fenn van a neten valahol, és néha börzéken is előfordul. Kecskeméten szoktam látni a standját.
Állítólag valaki tudja újra tekrcselni őket- fogalmam sincs ki, mostanában nagyon kihalt ez a fórum, de hátha ismerné valaki a szakit.
Az is bevált megoldás, hogy külső trafót tesznek fel, és esetleg kicserélik a gyjtótekercseti is világítóra.
A riga gyujtás méretileg nagyon hasonlít rá, az is külső trafós.
Állítólag valami régi Bosch gyujtás másolata mindkettő.
Rotakapa gyujtások is vannak hasonlóan bosch ősökkel, de ezeken sokat kellene faragni
régi láncfűrészeknek is van hasonlóan kis gyujtása- ott viszont világítás nincs
Esetleg még ha nagyon beleásod magad lehet keresni méret alapján valami kínai csodára való belső jeladós cdi gyujtást, és ráfaragni lendkerekével együtt
Üdvözlet Mindenkinek! Panni gyújtással kínlódom. Gyújtó és világító tekercseket keresek. Illetve milyen - kaphatóval lehet kiváltani azokat. Minden segítséget köszönök. Esetleg, ha valaki Kalocsa közelében van személyesen is megkeresném. Email publikus Te: 20kilenc267kettő92. Köszönettel. Bíró