Keresés

Részletes keresés

patee Creative Commons License 16 órája -1 1 301813

„hátha felszáll az agyatokról az Alan misztikus hangjai miatt évtizedek óta rajta ülő köd, ami megzavarja a józan ítélőképességeteket.” – Látom, h. hajlamos vagy a túlzásokra, pedig ha végre figyelmesen elolvasnád, h. mi itt többen miről beszélünk az Alan témával kapcsolatban már hosszú évek óta, akkor megértenéd végre, h. mi miatt értékeljük nagyra azt, amit Alan tett az együttesben és az együttesért(!). És akkor ennek alátámasztására álljon itt egy idézet Daniel Millertől. (Az ő szavára azért még te is adsz talán…)

 

„It was a pretty damning kiss-off—yet was Wilder right to feel that he had been routinely undervalued by his bandmates? Daniel Miller, for one, felt that he was probably justified in feeling aggrieved.

“I’ve always thought he was underrated by the others,” he reflected in Depeche Mode: A Biography. “Or rather, Dave valued what he did. Fletch played down what he did and Martin was just off in his world and didn’t really think about it. “It wasn’t just the musical element. Alan was the one who took the trouble to check things and listen to the cuts. He looked at the artwork, and so on. He took a lot of interest in all the aspects of it.” (Ian Gittins: Depeche Mode: Faith and Devotion; 179. oldal;)

 

Azért ez a rövid idézet eléggé beszédes azzal kapcsolatban, h. milyen szinten a magáénak érezte az együttest… és közvetve utal arra is, h. mennyit melózott az együttesért.

 

„ne könyveljük el tényként, hogy a Mode Alantől és a rászánt zsenijétől lett olyan amilyen, mert ez tényszerűen nem igaz” – Újra és újra sarkítasz, pedig senki nem állította, h. KIZÁRÓLAG Alannek köszönhető, h. olyan lett a Mode, amilyen. Természetesen mindenki kellett hozzá, és a mindenkibe beleértendő (az összes együttes tagon kívül) az egész mindenkori team, akik segítettek megalkotni ezeket a fantasztikus és ikonikus zenéket.

 

„„Mégis csak a zene a legfontosabb egy zenekar működésében, nem?” Nem.” – Nem igazán tudom értelmezni, amit mondasz („amiben megvolt a zene, de az összes többi nem volt meg hozzá”). Szerintem egy zenekart, előadót a zene alapján ítéli meg az ember, az vagy hatással van rá és tetszik neki, vagy nem. Mi az, h. a zene megvolt, de az összes többi meg nem?! Akkor neked mi nem tetszik a Recoilban, ha nem a zene?!

 

„Ha csak a minőségi stúdiómunkán múlt volna, engem valószínűleg el sem ér soha a Depeche Mode zenéje” – És valószínűleg akkor sem ért volna el soha, ha nincs minőségi stúdiómunka… Miért nem lehet megérteni, h. egyik a másik nélkül nem létezik?! (Legalábbis a DM esetében biztosan nem!) Ezt is kismilliószor kiveséztük már, h. Martin dalai önmagukban kevesek lettek volna ahhoz, h. olyan elemi hatással legyenek az emberekre, mint ahogyan a stúdióban (és a koncertekre – na vajon ki által?!) meg- és áthangszerelt (zseniálisan „felöltöztetett”) dalok tették.

 

„„Arról meg már beszéltünk, h. szerintünk miért tűnt el.” No most meg pont ez nem hangzott el” – Görgess már vissza! Többen is (hogy csak egy, neked direktben válaszoló hozzászólást említsek: Amphicoelias 301708) kifejtették (az elmúlt sok évben már sokszor), h. szerintük mi lehet az oka, de nyilván biztosat nem tudhatunk, csak egy ember van, aki erre hitelt érdemlő választ tudna adni.

 

„minek kellett mindig Alan mellé is külsős producer, ha Ő egymaga is olyan zseniális volt, mint amilyennek itt be van állítva.” – A Music For The Masses után nem kellett volna, de szerintem úgy érezték, h. inspirálólag hat(hat) rájuk, ha van egy külsős ember velük, aki a saját „kockájukon” kívülre (is) lát, és olyan ötletekkel áll elő, ami nekik eszükbe sem jutna „belsősként”. David Bascombe mondjuk kevésbé, de Flood pont ilyen volt.

„mert megkapja az arcba a rendkívül olvasatlan vagy a témában szöveget. Miért tudnék ezekről a dolgokról amúgy bármit?” – Nem az a baj, h. ha nem tudsz valamit, mert nem olvastál róla, hanem az, hogy ha ennek ellenére olyanokat állítasz, amik ténybeli tévedések, mert elég jól dokumentált dolgokról van szó. (Lásd: „Az időzítés, amikor kilépett szintén arról tanúskodik nekem, hogy pont az együttesért nem óhajtott tenni semmit, a helyzet javításáért, megmentéséért mondjuk„ ; „ha valamibe, hát a Recoilba nem tett semmiféle, az ő feltételezett szintjéhez méltó mennyiségű és minőségű melót”.) Akkor inkább kérdezz, de ne állíts!

 

Előzmény: We see you next time (301780)
Generic Jingle Creative Commons License 20 órája 0 0 301812

Ráadásul fejből tudtam... hogy hol kell keresni a megoldást. :-)

Előzmény: Average Clouds (301811)
Average Clouds Creative Commons License 22 órája 0 0 301811

Így-így.

Érkezik is a pöttyös labda Tibi bácsitól!

Előzmény: Generic Jingle (301810)
Generic Jingle Creative Commons License 29 órája 0 0 301810
Előzmény: Average Clouds (301806)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 1 napja 0 0 301809
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 1 napja 0 0 301808

Ha vki lemaradt volna róla:

https://www.youtube.com/watch?v=sdXZvR0yS58

 

Dj Shadow DM mix.

Generic Jingle Creative Commons License 1 napja 0 0 301807

Neked minden gyenge, ami nem SOTU, szóval nem építkezek a véleményedre.

Előzmény: Average Clouds (301804)
Average Clouds Creative Commons License 1 napja 0 0 301806

Apróságokkal nem foglalkozunk.

 

 

Trafáljunk bele a Nitzer Ebbel, na!

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (301805)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 1 napja 0 0 301805

Az összrs Deep Dish remix dobalapját?

Előzmény: Average Clouds (301804)
Average Clouds Creative Commons License 1 napja 0 2 301804

Ez konkrétan, gyenge.

De van benne valami, amit páran biztos, hogy kiszúrnak. Hallga' csak: https://youtu.be/B9LS-ozz4DA?t=142.

Mit hallunk az első pár másodpercben?

Előzmény: Generic Jingle (301803)
Generic Jingle Creative Commons License 1 napja 0 0 301803

Szubjektív hurrá következik! Találtam ma egy 10/10-es zenét. 1989-ből. És még az ETS hangzás kedvelőknek is nyugodt szívvel tudom ajánlani. Akár még ezt is hallhatták anno Alanék. Objektív korlenyomat és szubjektív kórkép következik.

 

https://youtu.be/B9LS-ozz4DA?si=uAUxuFGwSq4jrggE

 

Club House - I'm Alone (Moonboots Version)

Generic Jingle Creative Commons License 2 napja -1 0 301802

Kacsával fogalmaztunk meg anno, hogy nem hiányzik Alan, ha tudomásul veszed, hogy a névazonosság és a tagok közötti átfedés ellenére ez egy másik banda. Mentség, hogy nem ők az egyetlenek, akikkel ez előfordult, és nem ők a legrosszabb példa erre, igaz, nem is a legjobban sikerült.

Előzmény: mindenki senkije (301801)
mindenki senkije Creative Commons License 2 napja 0 0 301801

Sajnos nincs most időm ebbe vagy jobban beléd mászni :D de valahol te magad is példázod Alan zsenijét:

Sok év elteltével írsz újra, gyakorlatilag most hallgattad meg a SOTU óta megjelent (Alan nélküli) albumokat és úgy mentek át rajtad, mint egy pohár víz + legyintés. Ha jól sejtem, talán a Wrong az egyetlen (a SOTU-ról) ami még tetszett (és amit szerintem Alan sem tudott volna már hová fokozni)

Szóval pontosan jól érzed te is, hogy miről is van szó, amikor őt méltatjuk/hiányoljuk, a többi csak időmilliomosok szokásos szájtépése :D

Előzmény: We see you next time (301780)
Nyúltelep Pohárszék Creative Commons License 2 napja 0 0 301800

Nyúl él és virul, továbbra is árnyaltan látja Alan szerepét akit kedvel, de nincs tőle hasraesve (emberileg pláne), nagyon nagyra tartja a leértékelt dalszerzőket, pacsit küld az értelmes gondolatok íróinak, várja a következő DM albumot. Üdv 

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (301791)
Generic Jingle Creative Commons License 2 napja 0 0 301799

A NLMDA gitártémájával is egész jól megbarátkozott az elmúlt közel negyven évben. :-)

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (301798)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2 napja 0 0 301798

Elfogult vagy. Flood nógatására (ezt ő mesélte el a Short Circuit-en, fenn van a YT-on) hajlandó volt gitártémákat feljátszani, amiből aztán a hűtlen Álánnal kettesben becstelen módon előállították többek közt az ETS gitártémáit, amivel azóta is ripizik koncerteken a dalszerzőprogyuszerúr. :)

Előzmény: Generic Jingle (301797)
Generic Jingle Creative Commons License 2 napja 0 0 301797

Az ott sem volt szó szerint értendő.

Előzmény: Generic Jingle (301796)
Generic Jingle Creative Commons License 2 napja -1 0 301796

Én ide venném örök és öreg vesszőparipámat, az ETS-t is, nem sok maradt a szövegen kívül Martin szerzeményéből, mégis Ő a szerző, egyedül, ellenben a dal egyik producere, miközben ott sem volt.

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (301795)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2 napja 0 0 301795

Így van. In Your Room témaváltásai az ő keze munkája tényszerűen, a Judas albumverzió kompletten, plusz egy extra verzió az outró, ami ugyancsak az ő műve. Csak így kettő, ami hirtelen beugrott.

 

Ennyit a véleményekről. Ezek lenyilatkozott, dokumentált tények, nem delirált lázálmok.

Előzmény: Generic Jingle (301792)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2 napja 0 0 301794

...verziók kevésbé mutatják Martin elképzeléseit, ilyen szempontból a legjobbak a 83-84-es demók.

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (301793)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2 napja 0 0 301793

Nyilván a SOFAD idején tőle kért kidolgozatlan verzió

Előzmény: Generic Jingle (301790)
Generic Jingle Creative Commons License 2 napja -1 0 301792

Arról nem is beszélve, hogy egyik-másik dalhoz olyan sokat tett hozzá Alan, hogy simán odaírhatták volna társszerzőként a nevét.

Előzmény: hakkke (301785)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2 napja 0 0 301791

Én nyúlteleppohárszékre gyanakszom. Tiszta cluedo... ki öntött vodkanarancsot az Emaxba?

Előzmény: Generic Jingle (301787)
Generic Jingle Creative Commons License 2 napja 0 0 301790

És még itt is vegyes a kép, attól függően, hogy Martin mennyire volt makacs az eredeti ötletekhez való ragaszkodásban.

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (301788)
Generic Jingle Creative Commons License 2 napja 0 0 301789

Igen, az 1997-es albumot a régi módszerekkel, egy arra alkalmas emberrel készítették. Ha akkor adták volna elő a Benny Hill trilógia nyitányát, nagyon beleálltak volna a földbe.

Előzmény: hakkke (301785)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2 napja 0 0 301788

A pihenés alatt javaslom DM demók áttekintését:

https://dmlive.wiki/wiki/Demos_%26_Studio_Outtakes

 

A demók és a végleges verziók közt található a valóság.

Előzmény: We see you next time (301780)
Generic Jingle Creative Commons License 2 napja 0 0 301787

Kutya legyek legyél, ha te nem a molli vagy, miután elloptad WSYNT nickjét. :-)

Előzmény: We see you next time (301780)
Generic Jingle Creative Commons License 2 napja 0 0 301786

Köszönöm a tiszteletet!

Előzmény: Amphicoelias (301771)
hakkke Creative Commons License 2 napja 0 0 301785

Még ha nem is ennyire drasztikusan de valahogy így.

Gondolom ezért is volt a sértődés hogy a munka oroszlánrészét AW végezte, de végül nem AW neve került oda hanem DM gyűjtőnévként.

301753 hozzászólásban Generic Jingle szépen összefoglalta.

97 -ben még a "régi" módszerekkel készítették az albumot, ott nem is annyira szembetűnő a dolog.

De hogy az utánni korszakban szembetűnő a minőségromlás és a + munka hiánya, az számomra eggyértelmű kinek a hiányát eredményezi.

 

Jonathan Miller féle Stripped könyv szépen leírja.

Előzmény: inyourroom (301759)
Generic Jingle Creative Commons License 2 napja 0 0 301784

Nem tudod elképzelni, hogy a legtöbb módos, még a HC fajta is milyen sötét pont a kedvencét illetően. Legutóbb valaki berakta a Martin féle Compulsion fan-made videóját egy rajongói csoportba, jöttek is egyből a Martin szerzői (!) képességeit dicsérő kommentek.

Előzmény: We see you next time (301773)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!