A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
akkoriban az éjszakai minusz 10 fok (vagy több) természetes volt.
Ráadásul úgy, hogy a mínusz 10 már este 22.00-re megvolt és reggel 6-ig, 7-ig nem is melegedett feljebb.
Amúgy az, hogy kb. 1500 busz ketyegett éjszakánként semmilyen műszaki zavart nem okozott.
Egy Ik-280 kb. 1 litert ketyegett el óránként, azaz egy éjszaka 4-5 litert.
Mivel a napi fogyasztás kb. 150-220 liter között volt, az éjszaka buszonként elketyegett üzemanyag oly kevés volt, hogy a kerekítési hiba kategóriába is sorolhatták.
nem oda sorolták, de mindegy volt.
Az év 365 napjából max. 10-15 éjszaka volt akkoriban olyan hideg, hogy ketyegtetni kellett a buszokat.
Igen, most ez a megközelítés látszik, de gondolom van egy olyan határ, amikor azt mondja a cég, hogy egy adott típust már nem érdemes üzemben tartani. Most 15 körül van a legkisebb flotta, meddig megy ez le? 10? 5? És ha egy fő típuson belül is eltérőek a kocsik műszakilag? Vagy üzemel az utolsó mohikán, amíg szét nem hullik?
A második rész: rémlik nekem olyan sztori, hogy kritikus helyzetben mégis sikerült szerződést hosszabbítani. Reméljük, szükség esetén meg tudják oldani...
Ki lehet ragadni ilyen extrám példákat, de a flotta egészére nézve azért egyáltalán nem az a jellemző, hogy minden busz napi 24 órát legyen forgalomban, amúgy van már párszáz város európaszerte (beleértve a hazaiakat) ahol évek óta üzemeltetnek elektromos buszokat, aztán mégsem dőlt össze a világ, én nem hiszem, hogy a BKV az egyetlen cég a világon, akinek ez nem menne...
Mikor töltöd a buszt,és hol? Van olyan hogy 24 órát kint van forgalomba. Majd beáll a garázsba tunkolják, takarítják, és már 2 óra múlva újra forgalomban van.
Már volt téma. Kb. az a szemlélet, hogy a selejtezés nem típus szerinti elsősorban, hanem a soron következő műszaki vizsgára történő felkészítés "egyszerűsége", ill. ennek anyagi ráfordítása a döntő. Ha túl sokba kerülne a vizsgáztatás és/vagy összetett a megoldandó probléma, akkor elengedik. Pont ennek kapcsán felmerült bennem, hogy mi lesz akkor, ha a BKK mostanában eredménnyel zárult tenderénél kialakult "cicaharc" jócskán elhúzódik? Ha még sokáig nem lesz eredmény (vagy esetleg még újra ki is kell írni az egészet) közben a jelenlegi szerződések már lejártak, nem hosszabbíthatók, az új buszokat is el kellene kezdeni legyártani. S közben azért valakinek csak el kellene vinni az utasokat...
Hát az elektromos járművek mellett pont azokat az érveket szokták felsorakoztatni, hogy csomó kényes alkatrész nincs bennük, egyszerűbb, olcsóbb a karbantartásuk, és a motor szinte örök életű... Amúgy ha az Euro VI-os buszokkal és a legkorszerűbb trolikkal is elboldogulnak úgy-ahogy, akkor kétlem, hogy az elektromos busz nagyobb fejtörést okozna.
Máskor meg azt mondták, hogy már új korukban is korszerűtlenek voltak, aztán pár éve még mindig szarok voltak, most éppen kurva jók, de vajon milyenek lesznek 2 év múlva? :D