Biztos, hogy kell lenni rugónak, olyan nincs hogy nincs, mert akkor ha beletolod a nagy fűbe automatikusan megállna. A rugó meg a hosszá kapcsolódó széllapát szabályoz mindent automatikusan. Az tartja a beállított állandó (kb. 3100/perc) fordulaton minden terhelési viszony esetén a motort. Egyszerű de logikus és megbízható a működése.
Ha a beállított fordulaton szeretnél változtatni, akkor a vastag rugót tartó fület kell egy kicsit meghajlítani. Ha a rugó felé hajlítod (lazítod így a rugót) akkor kisebb lesz a fordulat. Ha a másik irányba (feszíted igy a rugót), akkor növeled a fordulatot. Utaána mindig automatikusan a beállított fordulatot fogaja tartani a rugók szabályozó működése következtében. A rugóknak ez a szerepük, ezért hívják szabályozó rugónak.
Így van a képen bekarikazott kék az alapjarat.ott is van hagyva és így döcög végig fuvagaskor.a leállítás úgy történik hogy a kart elengedem a tolón.
Én azt szeretném.hogy jól működjön. Ha így is tökéletes akkor marad így... Ha jobb az automata megoldás akkor megszeretném.olyanra csinálni..:) én a legjobbat szeretném.kihozni a helyzetből.:)
A képen a kékkel jelzett kar piros állásában van az alapjárat, a zölddel jelzett helyzetben pedig a teljes fordulat?
Mivel állítjátok le? A piros helyzetbe nyomjátok a kis kart, vagy a toló részen (ahol toljátátok a fűnyírót) található segédkar elengedésével.
Most akkor azt szeretnétek, hogy ne kelljen külön lehajolgatni a karburátor kék fülecskéjéhez ahhoz, hogy rendesen menjen a gép, de ne legyen túl magas a fordulat?
Akkor azt kell csinálni, hogy alapból a zöld irányba kell elfordítani a kart, és az egyik fülét le kell hajlítani az alaplemezre, hogy utána a kar fix (zöld) helyzetben rögzüljön.
Utána, ha magas a fordulat akkor a vastag rugót tartó konzolt a pillangószelep felé kell fogóval kicsit (2mm) hajlítani és máris nem feszül annyira a max. gázt szabályozó vastag rugó és csökken a fordulat. Nagyon lényeges, hogy ne a rugó végét hajlítgasd, hanem ahova a rugót beakasztod, azt a fület.
A képen a kékkel jelzett kar piros állásában van az alapjárat, a zölddel jelzett helyzetben pedig a teljes fordulat?
Mivel állítjátok le? A piros helyzetbe nyomjátok a kis kart, vagy a toló részen (ahol toljátátok a fűnyírót) található segédkar elengedésével.
Most akkor azt szeretnétek, hogy ne kelljen külön lehajolgatni a karburátor kék fülecskéjéhez ahhoz, hogy rendesen menjen a gép, de ne legyen túl magas a fordulat?
Akkor azt kell csinálni, hogy alapból a zöld irányba kell elfordítani a kart, és az egyik fülét le kell hajlítani az alaplemezre, hogy utána a kar fix (zöld) helyzetben rögzüljön.
Utána, ha magas a fordulat akkor a vastag rugót tartó konzolt a pillangószelep felé kell fogóval kicsit (2mm) hajlítani és máris nem feszül annyira a max. gázt szabályozó vastag rugó és csökken a fordulat. Nagyon lényeges, hogy ne a rugó végét hajlítgasd, hanem ahova a rugót beakasztod, azt a fület.
Hogyan ette az olajat? Lecsökkent szint alá? Ezekbe a motorokba maximum 0,6 l-t szabad önteni, akkor van maximumon. 4,5 dl-nél van kb minimumon.
Ha a kelleténél többet tesztek bele, akkor is füstöl kéken és be is folyik a hengerbe, illetve hidegindítási nehézséget okoz, illetve henger és gyertya kormozódást és egyenetlen járást okoz. Az is lehet, hogy így jártatok, emiatt füstölt , ti meg azt hittétek, hogy eszi az olajat, és mindig rátöltöttetek, közben meg mindig maximum szint fölött járattátok.
Ez laikusoknál elég gyakori probléma.
Egy 20 éves briggs motor normál használat és karbantartás (olajcsere, olajszint) esetén nem eheti az olajat, hacsak nem focipályát nyírtatok vele 3 naponta 20 éven keresztül.
Ha meg valóban kopott volt és ette az olajat, akkor meg gazdaságosabb fűnyírás előtt szintig feltölteni, mint súlyos 10 ezrekért felújítani. Egy fűnyírás alkalmával nem tud 1/2 dl-t megenni a kopott motor sem. Utántöltéssel egy szezonban így elfogy max 5 dl olaj, de az már durva.
Mechanikusan lehet a fordulatot kézzel lejebb vagy feljebb venni azzal a karral a karburátor elején.holnap ezt is fotozom.membran csere elvileg volt....
A gépben több marad...ezt úgy értem hogy nem tudjuk kijárati nullára...(Eddig sem ment nullára de most sokkal több marad benne)
Elmondásod alapján egy kicsit zavaros, nem teljesen érthető mi, hogy van, mit mivel állítasz.
A fordulat valóban egy kicsit "fülre" magas, de ha a rugó ott van akkor 2 mp alatt lehet a fordulaton csökkenteni.
De az a jelenség egyszere ne fordulhat elő, hogy sokat eszik és több marad a tankban- akkor ez termeli az üzemanyagot?
Légyszíves vedd le a légszűrőt (felül egyetlen csavar fogja) egy lapos csavarhúzóval és úgy csinálj róla egypár felvételt, fotót(felülről, oldalt, előröl). Szeretném látni a vezérlő mechanizmust. A rugóknak gyakorlatilag a légszűrő alatt kell lenni. Utána tudok segíteni.
Csinálj fotót arról a karról amivel toljátok a fűnyírót, és amivel vezérlitek(állítjátok) indításkor, megállításkor a fűnyírót.
Ha csak motorikus felújítást végeztek, de membránt nem cseréltek, attól lehet túlfogyasztás, illetve melegen nehéz indulás.
Egy membrán ebbe 850- 1000Ft. Kicserélni 10 perc, a cseréhez nem kell szerelő. Rugót meg 4-800 Ft-ert lehet venni hozzá. Ezeknek a cseréje gyerekjáték. Aki egy konzervdobozt konzervnyitóval ki tud nyitni, ezt is képes megjavítani.
Mi volt a konkrét jelenség, ami miatt motorfelújítást kellett végezni?
A motorfelújítás, csak pénzkibobás, de ezen már túl vagytok. Egy használt motort 5 ezerért lehet venni. Egy ilyen fűnyírót mint ez meg kb 20-30 ezerért.
Én 45 éve használok briggs motorokat, de fúrni még egyet sem kellett. Ezek a motorok normál használat mellett megölhetetlenek, szinte csak szándékosan lehet tönkretenni (olajhiány, vagy betontuskónak nekitolni).
Apunak van egy briggs 450es motorral szerelt 2001es funyiroja.
El lett vive szerelohoz, felfurták stb, szóval nagy generál....
Ami feltűnt hogy a karbin nekünk nincsenek rugók stb. Nem allitodik magától hanem a kart mozgatja rajta változik a fordulat és ennyi....de én a neten úgy látom itt egy automata mechanizmusnak kellene működnie....
Amióta visszajött felújításról többet eszik, több marad a tankban, és apu elmondása szerint magas a fordulat, melegen nehezen indul. Az önjáró szíja laza(de működik legalább)
A zölddel jelölt az alapjárati fordulatszám szabályozó csavar. Jobbra növeled a fordulatot, balra csökkented.
Fontos, az egyenletes alapjárathoz, hogy a kékkel jelölt vékony rugó a pillangószelepbe is be legyen akasztva, és szabadon tudjon csúszni a pillangószelepetszelepet vezérlő vastagabb dróton.
A maximális fordulatszámot a jobb oldali lemez mögött egy rövid,vastag erős rugó szabályozza. A felső bekötési konzol fülének fölfelé hajlításával lehet feszíteni a rugót(növelni a fordulatot), illetve ellenkezőleg. Az a rugó mozgatja a szivató fojtószelepét is, amikor tökig húzod a gázt(vagyis szivatóra állítod). Középálláson van a legnagyobb fordulat(kb. 3200), a gázkart másik végére tolva pedig az alapjáratra áll vissza. Meleg motornál ebben az állásban kell a zöld csavarral beállítani a kívánt alapjárati fordulatot (Kb.1500).
Mindig úgy állítsd meg, hogy hagyd egy kicsit alapjáraton forogni és utána vedd le a gyújtást.
Úgy gondolom, hogy valami féknek is kell lenni, ami a kést (lendkereket)megfogja ha leállítod.De lehet, hogy a régebbi típusokon nincs. Ezt neked kell tudni, hogy van-e a gépeden.
Szerintem nem okoz ez a durranás semmit, mert a kipufogóban történik, amúgy nem szabadna durrannia megálláskor.
Ellenőrizd le, hogy a karburátorra menő bowden külső jó helyen van-e rögzítve, vagyis amikor alapjáratra teszed a kart, akkor lent a karburátornál teljesen előre (alapjárati pozícióig) tud-e csúszni az a műanyag fül amibe a bowden be van akasztva.
Ha jártas vagy a szerelésben, ellenőrizd le, és állítsd be a gyújtótekercs és a lendkerék közötti hézagot, illetve a lendkerék oldalsó felületét finom csiszolópapírral fémtisztára tisztítsd meg. Ugyanígy tisztítsd meg a gyújtótekercs lendkerék felé néző érintkező felületeit is.
Az alapjárat magasnak tűnik, szerintem túl gyorsan forog a motor, és lehet azért is nem áll le könnyen. Lehet az alapjáraton állítani Megpróbálnám lejjebb venni. Az lehet megoldja a problémámat?
Árt ez a kipufogóba robbanás, a motornak vagy valaminek??
Van egy Briggs motoros RG2500 aggregátorom. Sajnos az üzemi kondi hiányzik belőle, ami egyébként beállítja a feszültség szintet. Vettem egy kondit, amit javasoltak, aztán még egyet. 30uF os 320V-ot profdukál. 18uF-os 290V-ot. Nem szeretném hakomra venni ezeket a drága kondikat. Ha valakinek van egy ilyen gépe, megnézné, hogy milyen kond kell bele pontosan? Előre is köszi!!!
Mivel a gyújtás levétele után történik ,nincs köze a gyújtáshoz. Mivel sokat forog még a gyújtás levétele után ilyenkor a karburátor alapjáratra áll, de az üzemanyagellátás azonban nem szűnik meg.
A sok forgás közben elégetlen (mivel nincs szikra) benzin levegő keverék kerül a kipufogóba, ahol eléri azt a benzin levegő keverési arányt, amit a még forró kipufogó hője képes begyújtani (ekkor robban a kipufogóban felgyülemlő keverék) Öngyulladás történik a kipufogóban. A hengerben nem történik robbanás, ezért leáll a motor.
Megoldás: Fék alkalmazása a lendkeréken, hogy ne tudjon annyit forogni a gyújtás levétele után, igy nem tud feldúsulni a benya a kipufogóban.
Szerintem legalábbis így logikus. De majd egy-két guru biztosan kiigazít engem ahelyett, hogy egyből neked válaszolna.