és újra sem kezdték, ez lett minden idők legrövidebb Nürburgring 24 órása -> 7 óra 22 perc, ha azt az 5 kört is beleszámoljuk akkor 8 óra 57 perc, és 50 megtett körrel.
Bármelyiket nézzük a 2021-es 59 kör, 9 óra 30 perces rekordot megdöntötték
Hiába ment reggel 7 óta a folyamatos 30 percenkénti halasztás végül kimentek 5 körre 13:30-kor SC mögött hátha javul a helyzet, de végül lefújták meg se várva a 24 órát
Amikor eldőlt, hogy vége, meg látványosan javultak a körülmények.
Audi 7. győzelme, Mies és Stippler belépett a 3x-os győztesek klubjába, Marschall és Feller pedig először nyert.
Ha a csapatot nézzük, akkor a Scherer Sport először nyert, de az elődcsapatot a Phoenix Racinget akkor 7x. Amivel beérték a Mantheyt és most ketten a legeredményesebbek csapatszinten. Kérdés mikor lesz a következő Audis siker, mert Stippler eléggé arra célzott, hogy lehet az utolsó esélyt kapták meg, majd kitért saját magára is, hogy már 49 éves ki tudja meddig lesz ő is itt. 21 éve Audi versenyző ebből 16 évet itt volt a Phoenixnél különböző bajnokságokban
240.000 nézőt sajnálom nagyon, mert nézőszámokban megint jól szerepelt a futam.
És azóta is áll a verseny, bár az autók megjelentek újra és felállítják őket a megfelelő sorrendben, így ha javulnának a körülmények hamar elkezdhetnék. Reggelre csak rosszabb lett az időjárás
Versenyt vezető BMW kiütésének lett következménye, a Porschés Alesia Kreutzpointnert tették meg felelősnek, kapott 1500 eurós pénzbüntetést, és a DPN (DMSB Permit Nordschleife) engedélyét bevonták. Ez egy jogosítvány ami alapján felengednek valakit a pályára.
(ő Fritz Kreutzpointner egyik lánya, akit szerintem onnan ismernek a mai napig, hogy 91-ben ő volt Schumacher és Wendlinger társa a Mercedesben a Le Mans 24 óráson)
99-es BMW kiesett az este az élről, itt volt a dráma. Az egyik, vagy talán a legerősebb versenyzőkkel álltak ki: Frijns, van der Linde, Farfus, Vanthoor.
GT4-es Porschéval akadtak össze (van der Linde vezette a kocsit ekkor), és vittek egy harmadik autót is magukkal. Vagyis ahogy én láttam inkább a Porsche nézte be és döntötte a dominót.
Mercedesnél is vannak bajok először a 130-as (Engelék) majd a 8-as is kiírta magát.
ezt nem tudtam, mert ilyenkor engem germánnak tekint a rendszer és nincs lekorlátozva ill. azt se tudtam magyar tv közvetíti
nálam ugyanúgy megy az angol és a német nyelvű stream is, meg a mindenféle onboard kamerák természetesen ingyen most is
Magyarországon tehát azért nem tudjátok így nézni a hivatalos közvetítést, mert ez az Aréna megvette a jogot úgy, hogy ugyanúgy csak streameli az eredetit, és mindezt magyar kommentár nélkül (ami talán nem is baj) és ezért pénz kérnek. Ha nem streamelnék akkor mehetne ingyen mint pl. nekem külföldön
Biztos sok nézője van ennek náluk, és emiatt majd előfizetnek, akik eddig nem tették. Csak pont azokkal a kevés magyarral tolnak ki, akik belenéznének 1-1 endurance versenybe vagy csak Le Mansra hangolódnának és nem akarnak innen onnan vadászott streamet nézni hanem a hivatalost.
Érdekes, mert németeknél ott van a NITRO kínálatában, ezen cikk szerint már 9 éve, és 26 órás élő adást tolnak le szombat 14:45 és vasárnap 16:45 között a tévében
Miközben a YouTubeon Németországban is elérhető Nürburgring csatornája, ami mindent ad ami ott zajlik az évben
hivatalos stream, nem fogják ezt kilőni (angol nyelv, de van német is)
Eső még jöhet késő este.
Időjárás rögtön bekavart a startnál, vagy inkább a gumiválasztás. Amikor a pole-osnak már a start előtt boxba kell menni, mert cserélni kell a slicket elég szép hátrány
Porsche meg visszaadta ezt a szívességet, ők meg túl sokat maradtak kint az elején. 5. körtől engedélyezett ugye a tankolás is, ők ráhúztak és elment vagy fél perc.
az a BMW-Porsche csattanás a GT4-ben sokkal durvább is lehetett volna elsőre, de rendben van mindenki
Glickenhaus meg kb. szét fog esni. Pénteken motort kellett cserélni, és most is ott lehet a gond
Adam Christodoulou is dupla műszakot visz, két autóba jelentették be.
Voltak kizárások is.
Frikadelli Racinget "csak" az első kvaliról, mert a kocsi megbukott az ellenőrzésen. Nem a BOP szerint volt a gép beállítva, így erősebb motorteljesítménnyel mentek.
Stewe Brownt a Team Bilstein by Black Falcon BMW versenyzőjét viszont az egész eseményről kitiltották és a pályára szóló engedélyét is bevonták. Csapat pedig kapott egy 90 másodperces stop&go-t amit a verseny első köre után le kell tölteniük. Eredetileg 4 emberes csapat így hárommal folytatja. Code 60 amikor érvényben volt, ő 145,5-el száguldozott ott.
Ez a figura elvileg valami Youtuber, meg sim versenyző...
INJURED DORIANE PIN WITHDRAWS FROM LE MANS 24 HOURS
Iron Dames driver Doriane Pin will be out of action for the Le Mans 24 Hours in the 2024 World Endurance Championship after being diagnosed with fractured ribs.
nekem a vége tetszett a legjobban, hogy inkább az egész lefújva és csinálnak maguknak saját brigádot. Gondolom az ingyenes képzés mellé jár valami szerződés amivel biztosítják magukat, hogy ne tűnjenek el újra az emberek.
Igaz már csak egy tisztességes mezőnyt kellene csinálni utána, mert egy Nordschleifén 6 GT3-as autó hülyén mutatna.
Melyiken olvastál róluk?
motorsport-total olyan szinten belement ebbe a sorozatba hogy diagramokon is ábrázolja ki kivel van és hány emberen, szervezeten futnak a szálak
Csak majd az ne legyen, hogy a pálya végül kibaszná az NLS-t. Ez eléggé kihatna a 24 órás versenyükre is ha nem születik valami békés megoldás. De akié a pálya idővel úgyis azé lesz a hatalom és nem engedheti be sokáig a bérlőt.
Aki szereti a szappanoperát, vagy egy modern kivitelben csinált CART-IRL szakadást német rendezéssel megcsinálták ugyanezt, de itt a szakadár széria befuccsolt úgy, hogy futamot se tudtak rendezni, de nem is akárhogy:
Minden futamát a Nürburgringen rendező Nürburgring Langstrecken Seriesből (NLS) kivált a Nürburgring Endurance Series (NES). Tavaly bíróságra is vitték az ügyet, a vége az lett, hogy mindkét szériát kötelesek felengedni a pályára.
Harag fő oka, hogy terveztek volna a szériában módosításokat, de a pályának nem tetszett, balhéztak egy sort, kirakta az NLS-t a pálya, majd tavaly ősszel a bírósági ítélet visszatette őket és kötelező volt biztosítani nekik szabad hétvégéket. Így lett a pályának is egy endurance bajnoksága, meg a már meglévő szériának is megmaradt a sajátja
NLS elkezdte a maga bajnokságát, a szokásos sok indulóval, 2 futamot is letoltak, ill. megtartották a 24 órásra a kvalis versenyeket is.
NES, az új szériának az első versenye már kudarcba fulladt amit a rövid verzión tartottak volna. Majd belevágtak a 4 órás futamba az eredeti hosszú verzión, hogy majd az biza' jó lesz. De már akkor se értették mi ez az ellenséges hangulat feléjük.
Erre eleve 15 autó nevezett összesen (ebből 6 GT3-as). Kegyelemdöfést meg az adta meg nekik, amikor a pályán dolgozó 80 pályabíró egyszerre lelépett és nem vállalták a dolgot így nem lehetett futamot tartani.
és a csattanó tegnap érkezett:
NES kukázta az egész 2024-es évét, és közben képeznek saját személyzetet maguknak 2025-re, ingyenes tanfolyammal, akikben meg lehet bízni
But the situation didn’t go in the right way. Here we need to revise our chain of communication because for sure it was a mistake. We based this [decision] on some scenarios that were wrong. But our strategy is not to point fingers at somebody.
majd azért mutogat a versenyzőkre finoman is
és szar volt az előrejelzés is, mert először becsapta őket, így másodikra nem hittek ennek